Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Afscheid nemen
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Afscheid nemen
Ons vertrek naar Amerika komt steeds dichter bij. Onze bezichtigingreis staat gepland voor 28 April. We gaan dan ook op zoek naar een huis. Het verhuisbedrijf is al geweest voor een oriëntatiegesprek. We hebben aangegeven wat er mee moet en wat hier blijft (in opslag) . We krijgen een 40 foot container. Het paste net niet in een 20 foot.
Toch wel raar dat we over 4 mnd in Amerika in Utah wonen. Eigenlijk wil ik van te voren van iedereen afscheid nemen en dan samen met mn man naar Schiphol om te vertrekken. Het lijkt mij zo emotioneel en onpersoonlijk om op schiphol afscheid te nemen van vooral onze 2 kinderen, ouders en zussen. Mijn man is vorig jaar een half jaar uitgezonden geweest naar Soedan. Het afscheid nemen op Schiphol vond ik erg naar. Daarna nog weer een rit van 1,5 uur naar huis, ik kwam helemaal naar thuis toen. Dat wil ik hun besparen, zelf wil ik ook niet overstuur(door het afscheid) het vliegtuig in, maar enkele zussen willen perse mee. Hoe hebben anderen die ons zijn voorgegaan dit gedaan?.
Toch wel raar dat we over 4 mnd in Amerika in Utah wonen. Eigenlijk wil ik van te voren van iedereen afscheid nemen en dan samen met mn man naar Schiphol om te vertrekken. Het lijkt mij zo emotioneel en onpersoonlijk om op schiphol afscheid te nemen van vooral onze 2 kinderen, ouders en zussen. Mijn man is vorig jaar een half jaar uitgezonden geweest naar Soedan. Het afscheid nemen op Schiphol vond ik erg naar. Daarna nog weer een rit van 1,5 uur naar huis, ik kwam helemaal naar thuis toen. Dat wil ik hun besparen, zelf wil ik ook niet overstuur(door het afscheid) het vliegtuig in, maar enkele zussen willen perse mee. Hoe hebben anderen die ons zijn voorgegaan dit gedaan?.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi Manja,
Ik ben niet geëmigreerd, maar ik kan me jouw gevoel heel goed voorstellen. Ik heb het al met vakantie, als de kinderen achterblijven. Vooral die emoties op Schiphol, dat hoeft voor mij niet. Ik jank liever thuis ....
Wij nemen dan ook tegenwoordig een Schipholtaxi, zodat we thuis afscheid kunnen nemen en samen even rustig bij kunnen komen in de taxi. Misschien is dit een idee?
Ik denk dat je in elk geval tegen je zussen eerlijk moet zeggen dat je ontzettend tegen het afscheid opziet en dat je het heel fijn zou vinden thuis (of wellicht bij een van hen thuis) nog even rustig met elkaar te kunnen zijn voor het afscheid.
Veel sterkte!
Monique
Ik ben niet geëmigreerd, maar ik kan me jouw gevoel heel goed voorstellen. Ik heb het al met vakantie, als de kinderen achterblijven. Vooral die emoties op Schiphol, dat hoeft voor mij niet. Ik jank liever thuis ....
Wij nemen dan ook tegenwoordig een Schipholtaxi, zodat we thuis afscheid kunnen nemen en samen even rustig bij kunnen komen in de taxi. Misschien is dit een idee?
Ik denk dat je in elk geval tegen je zussen eerlijk moet zeggen dat je ontzettend tegen het afscheid opziet en dat je het heel fijn zou vinden thuis (of wellicht bij een van hen thuis) nog even rustig met elkaar te kunnen zijn voor het afscheid.
Veel sterkte!
Monique
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mijn ouders hebben kennissen die jaren geleden (bijna 50 jaar als ik me niet vergis) naar Canada zijn geemigreerd en zij hebben voor de naaste familie de avond voor vertrek een soort afscheidsfeest georganiseerd. Met z'n allen eten en daarna leuke verhalen (annecdotes) vertellen. Op de dag van vertrek zijn ze allemaal naar het huis gekomen en hebben ze daar ter plekke afscheid genomen, er is niemand mee geweest naar Schiphol juist omdat het daar allemaal zo gehaast en onpersoonlijk is. Zowel de mensen als de familie vonden het erg prettig om op deze manier afscheid te nemen, hoewel het tegenwoordig meer gedag zeggen is als echt afscheid.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Ik ben vorig jaar vertrokken en alleen mijn zus heeft mij afgezet op Schiphol, gewoon aan de rand. Ook wij wilden liever met de taxi gaan, maar mijn zusje stond erop dat ze ons weg bracht.
Mijn moeder was bij mijn huis en daar hebben we afscheid genomen, dat was ook voor haar wel zo prettig.
Wat jij al aangaf, terug had mijn zusje het toch erg moeilijk op de terug weg.
In ieder geval veel sterkte, afscheid nemen is toch een van de naarste aspecten van het hele emigratie-gedoe.
Mijn moeder was bij mijn huis en daar hebben we afscheid genomen, dat was ook voor haar wel zo prettig.
Wat jij al aangaf, terug had mijn zusje het toch erg moeilijk op de terug weg.
In ieder geval veel sterkte, afscheid nemen is toch een van de naarste aspecten van het hele emigratie-gedoe.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zelfs als mijn man op zakenreis gaat, heb ik liever, dat we thuis afscheid nemen. Hoe dan ook vind ik het afscheid van familie en vrienden op het vliegveld heel moeilijk, je ziet die personen dan zo weglopen en in sommige gevallen heb je geen idee, wanneer je ze weer zult zien. En dan dat moment, dat je wel gedag moet zeggen. Nee, hoor, geef mij maar afscheid thuis!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Patrick_NH
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Ik ben door mijn 2 beste vrienden naar Schiphol gebracht. Mijn familie had de dag daarvoor een afscheidsmiddag georganiseerd.
Op de afscheidsdag heeft iedereen een vrolijke boodschap achtergelaten op een videoband. Mijn oom had zijn camera meegenomen. Erg leuk zijn die videoboodschappen. Wanneer ik een moeilijk moment heb dan stop de band in de speler en word ik weer vrolijk.
Op de afscheidsdag heeft iedereen een vrolijke boodschap achtergelaten op een videoband. Mijn oom had zijn camera meegenomen. Erg leuk zijn die videoboodschappen. Wanneer ik een moeilijk moment heb dan stop de band in de speler en word ik weer vrolijk.
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com
http://newhampshireblog.blogspot.com
- manja
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wat fijn dat jullie zo snel reageren op mijn vraag!!.
Zelf hadden we ook gedacht aan een soort van "afscheidsfeestje" ergens. Appart met de kinderen en evt met ouders/zussen willen we ook nog wat gaan doen.
Hoe we dat in gaan vullen weten we nog niet.
Zelf hadden we ook gedacht aan een soort van "afscheidsfeestje" ergens. Appart met de kinderen en evt met ouders/zussen willen we ook nog wat gaan doen.
Hoe we dat in gaan vullen weten we nog niet.
Laatst gewijzigd door manja op 24 feb 2007, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Anja
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zo heb ik een schriftje, waarin iedereen wat aan mij schreef, toen ik emigreerde. Daar kijk ik zelfs nu nog met genoegen in, soms, ook al om me die mensen, waarmee ik op een enkele na het contact heb verloren, te herinneren.Patrick_NH schreef:Ik ben door mijn 2 beste vrienden naar Schiphol gebracht. Mijn familie had de dag daarvoor een afscheidsmiddag georganiseerd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Hoi Manja,
Ik weet precies hoe je je voelt en je moet vooral doen wat je hart je ingeeft!! Waar jij je prettig bij voelt, dat moet je doen. Ik zelf heb liever dat mijn vader onder andere met mij mee gaat naar Schiphol als het eenmaal zo ver is, maar dat is geheel personlijk. Als jij je lekkerder voelt en als jij denkt dat je kinderen het ook beter zullen hebben door middel van afscheid nemen thuis, dan moet je dat zeker doen
Spannend heh nu het allemaal zo dichtbij komt! Zoveel gemengde gevoelens....
Succes met alles hoor
Ik weet precies hoe je je voelt en je moet vooral doen wat je hart je ingeeft!! Waar jij je prettig bij voelt, dat moet je doen. Ik zelf heb liever dat mijn vader onder andere met mij mee gaat naar Schiphol als het eenmaal zo ver is, maar dat is geheel personlijk. Als jij je lekkerder voelt en als jij denkt dat je kinderen het ook beter zullen hebben door middel van afscheid nemen thuis, dan moet je dat zeker doen

Spannend heh nu het allemaal zo dichtbij komt! Zoveel gemengde gevoelens....
Succes met alles hoor

onze blog - Bouwmanfamily
- manja
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi Rebecca,
Voor jouw zit het afscheid er ook aan te komen. Het is net zoals jij zegt:
zoveel gemengde gevoelens. Fijn om te gaan, maar ook moeilijk om iedereen hier achter te laten.
Ik wens jou ook heel veel succes!!
Voor jouw zit het afscheid er ook aan te komen. Het is net zoals jij zegt:
zoveel gemengde gevoelens. Fijn om te gaan, maar ook moeilijk om iedereen hier achter te laten.
Ik wens jou ook heel veel succes!!
Groetjes, Anja
Mijn zus had de zondag voor vertrek een afscheidsfeest georganiseerd, veel vrienden en familie zijn toen gekomen, dat was ook erg fijn.
En net wat Petra al aangaf, zelfs elke keer afscheid nemen van mijn man is ook niet leuk. Hij wil zelf altijd gewoon op de stoep afgezet worden en niet dat we mee gaan naar binnen, alleen ophalen mag
En net wat Petra al aangaf, zelfs elke keer afscheid nemen van mijn man is ook niet leuk. Hij wil zelf altijd gewoon op de stoep afgezet worden en niet dat we mee gaan naar binnen, alleen ophalen mag

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij zijn 4 mnd geleden vertrokken. Ook wij hebben een afscheidsfeestje gehouden. Erg leuk. zou het de volgende keer weer net zo doen. Wij zijn met de naaste familie (broers en zussen) uit eten geweest. De dag voor we vertrokken zijn w ealleen nog bij ouders afscheid wezen nemen. Mijn zwager heeft ons bij het vliegveld afgezet.
Ook onze kinderen vonden dit afscheids feest een groot succes.
Ook onze kinderen vonden dit afscheids feest een groot succes.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij zijn regelmatig van het ene land naar het andere vertrokken maar toen we naar Oregon verhuisden in 2005 hebben we onszelf een nachtje Sheraton hotel op Schiphol kado gedaan. De avond ervoor met familie en vrienden gezellig doorgebracht afscheid genomen en daarna snel naar het Sheraton gereden.
Het Sheraton hotel heeft namelijk direct toegang tot Schiphol. Je loopt zo naar je incheck balie of gate toe.
Huur auto ingeleverd en alvast ingechecked, en daarna heerlijk gezwommen, sauna, spa, en niet te vergeten heerlijk geslapen in die fantastiche bedden van het Sheraton. Een heerlijk ontbijt 's ochtends en we konden zo door naar security, geheel en al ontspannen en uitgerust. Heerlijk! Geen lange rijen en zenuwachtig gedoe.
Toen onze dochter afgelopen herfst hiernaar toekwam hebben er haar en haar partner ook een nachtje Sheraton kado gedaan. Niks geen gehaast 's morgens vroeg met opstaan, treinen of files. Echt, als je je het kunt veroorloven kan ik het iedereen aanraden. Een luxe 2 persoons kamer met spa behandeling, zwembad, en zeer uitgebreid ontbijt etc kostte ons 155 EUR. Zo heerlijk uitgerust en zonder stress aan die lange vliegreis beginnen was het ons echt wel waard.
Het Sheraton hotel heeft namelijk direct toegang tot Schiphol. Je loopt zo naar je incheck balie of gate toe.
Huur auto ingeleverd en alvast ingechecked, en daarna heerlijk gezwommen, sauna, spa, en niet te vergeten heerlijk geslapen in die fantastiche bedden van het Sheraton. Een heerlijk ontbijt 's ochtends en we konden zo door naar security, geheel en al ontspannen en uitgerust. Heerlijk! Geen lange rijen en zenuwachtig gedoe.
Toen onze dochter afgelopen herfst hiernaar toekwam hebben er haar en haar partner ook een nachtje Sheraton kado gedaan. Niks geen gehaast 's morgens vroeg met opstaan, treinen of files. Echt, als je je het kunt veroorloven kan ik het iedereen aanraden. Een luxe 2 persoons kamer met spa behandeling, zwembad, en zeer uitgebreid ontbijt etc kostte ons 155 EUR. Zo heerlijk uitgerust en zonder stress aan die lange vliegreis beginnen was het ons echt wel waard.
--
Tink
Tink
-
- Amerika-expert
Wij hebben ook een aantal afscheids etentjes en zo gehad. Maar Schiphol hakte er bij mij wel in. Dat was voor mij het moment dat het kwartje echt heel erg viel. Gek genoeg vond ik het wel fijn dat er mensen waren om ons uit te zwaaien en mee te snotteren. Hoort er nou eenmaal bij, denk ik.
Maar het is zo persoonlijk allemaal, als je nu het gevoel hebt dat je het moeilijk met een afscheid op Schiphol zult krijgen, moet je dat eerlijk zeggen en voor een ander afscheidsmoment kiezen. Zoals nog thuis of iets dergelijks.
Groetjes Petra
Maar het is zo persoonlijk allemaal, als je nu het gevoel hebt dat je het moeilijk met een afscheid op Schiphol zult krijgen, moet je dat eerlijk zeggen en voor een ander afscheidsmoment kiezen. Zoals nog thuis of iets dergelijks.
Groetjes Petra
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hmm, mijn situatie was wat verschillend.
Ik ben zelf 1 maand voor mijn huwelijk naar de USA gegaan (K1). 3 weken later kwamen vrienden en familie al over naar de USA om bij dit huwelijk aanwezig te zijn.
Zelf ben ik voordat ik naar de USA ging alle vrienden en familie langsgeweest (verspreid over 2 weken) om ze nog een keer te zien. Nadeel van die georganiseerde feestjes, vind ik dan, is altijd dat je teveel mensen op 1 avond/dag hebt en je daardoor niet eens de gelegenheid hebt om op een goede manier een persoonlijke avond te hebben met een bepaald persoon.
M'n ouders en zusje gingen mee naar Schiphol. Ze hadden er wel moeite mee, maar ik zei al tegen hun 'Niet huilen, ik zie jullie over 3 weken weer'. Zelf had ik er eigenlijk helemaal geen moeite mee, kwam denk ik ook voornamelijk omdat ik wist dat ik ze over 3 weken weer zou zien (afgezien dan het verdriet van m'n ouders en m'n zusje - dat doet toch je toch wel wat).
Ik denk dat voor mij persoonlijk het echte besef van afscheid was op de avond van onze 'rehearsal dinner'. In mijn speech heb ik een persoonlijke noot gericht op alle nederlandse gasten (en dat waren er een stuk of 20) en daarin mijn dankbaarheid verwoordt. Dat was voor mij persoonlijk het meest emotionele punt in mijn hele emigratie.
Zelf zijn wij na afloop van onze bruiloft meteen naar een hotel bij het vliegveld gegaan. Het afscheid hier bestond meer uit het persoonlijke danken en gedag zeggen. Dit moment was het eigelijke moment dat ik (in ieder geval) de Nederlandse gasten niet meer zou zien binnen afzienbare tijd.
Ik neem ook nooit afscheid eigenlijk, het is immers altijd mijn intentie om ze weer te zien dus zeg ik altijd 'tot ziens'.
Ik ben zelf 1 maand voor mijn huwelijk naar de USA gegaan (K1). 3 weken later kwamen vrienden en familie al over naar de USA om bij dit huwelijk aanwezig te zijn.
Zelf ben ik voordat ik naar de USA ging alle vrienden en familie langsgeweest (verspreid over 2 weken) om ze nog een keer te zien. Nadeel van die georganiseerde feestjes, vind ik dan, is altijd dat je teveel mensen op 1 avond/dag hebt en je daardoor niet eens de gelegenheid hebt om op een goede manier een persoonlijke avond te hebben met een bepaald persoon.
M'n ouders en zusje gingen mee naar Schiphol. Ze hadden er wel moeite mee, maar ik zei al tegen hun 'Niet huilen, ik zie jullie over 3 weken weer'. Zelf had ik er eigenlijk helemaal geen moeite mee, kwam denk ik ook voornamelijk omdat ik wist dat ik ze over 3 weken weer zou zien (afgezien dan het verdriet van m'n ouders en m'n zusje - dat doet toch je toch wel wat).
Ik denk dat voor mij persoonlijk het echte besef van afscheid was op de avond van onze 'rehearsal dinner'. In mijn speech heb ik een persoonlijke noot gericht op alle nederlandse gasten (en dat waren er een stuk of 20) en daarin mijn dankbaarheid verwoordt. Dat was voor mij persoonlijk het meest emotionele punt in mijn hele emigratie.
Zelf zijn wij na afloop van onze bruiloft meteen naar een hotel bij het vliegveld gegaan. Het afscheid hier bestond meer uit het persoonlijke danken en gedag zeggen. Dit moment was het eigelijke moment dat ik (in ieder geval) de Nederlandse gasten niet meer zou zien binnen afzienbare tijd.
Ik neem ook nooit afscheid eigenlijk, het is immers altijd mijn intentie om ze weer te zien dus zeg ik altijd 'tot ziens'.
K1 visa progress: Applied (10 jan ' 06); Approval (5 sept '06); Entry (15 Sept.'06); Married (14 Oct.'06); Applied for EAD I-765 & I-485 (28 Oct. '06); EAD approved (23 Jan.'07); Con. resident card approved (23 Feb '07), received (5 May '07)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1484 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg