Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dv-2008 ingeloot......en nu?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jefferson
Amerika-ontdekker

dv-2008 ingeloot......en nu?

Bericht door jefferson »

Begin April hebben wij van de KCC een brief ontvangen en wij zijn ingeloot. Ik heb case nummer onder de 5000, betekent dit dat mijn kansen groot zijn om daadwerkelijk een greencard te krijgen?

Verder heb ik nog een paar vraagjes:

Hoe zit het verder met kinderopvang in de USA, ik heb 2 kinderen, 1 van 2.5 en 1 van 1 maand oud?

Indien je een greencard verkrijgt moet je binnen 6 maanden verhuizen....betekent dit dat je daar al definitief moet gaan wonen of kun je bv. naar Amerika gaan voor een maand en dan terugkomen naar Europa (indien je huis niet verkocht is of indien je nog geen baan hebt gevonden). En wat zijn de gevolgen voor je greencard?

Moet je indien je een interview krijgt een adres in de USA voorleggen? Indien ja moet dit het adres zijn waar je heen gaat verhuizen of kan dit een adres van vrienden zijn. Indien ik namelijk een Greencard krijg, zal ik verhuizen afhankelijk van waar ik een baan vind.

Misschien loop ik een beetje te hard van stapel met al deze vragen maar ik ben zo gelukkig en te ongeduldig en enthausiast om af te wachten dus hoop ik dat iemand me kan helpen.

Groetjes

the Jeffersons
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jefferson, jij moet een heel gelukkig man (?) zijn! :-)

Met je case number < 5000 ben je haast zeker dat je 'prijs' hebt, tenzij je in het verleden iets uitgespookt hebt waar Amerikanen niet van houden, of je aan een erg besmettelijke ziekte lijkt (bijvoorbeeld TBC). Ik ken de cut off numbers niet geheel van buiten, maar ik dacht dat je met een nummer < 20000 haast zeker bent van je Green Card.
Nu begint voor jullie dus het gedoe om al de gevraagde documenten op tijd in jullie bezit te krijgen? Ach, is misschien wel stressy, maar ik zou maar wat graag door dat soort van stress lopen!

Kinderopvang is gans anders dan in Nederland. Kinderen gaan er ook al later naar school. Er zullen vast en zeker hier nog wel mensen reageren die daar meer ervaring mee hebben als ik.

In welke branche zoek je werk? En heb je een voorkeur voor regio om te gaan wonen, of blijft het voor jou gelijk of ze je in de hitte van Arizona deponeren, of in de (momenteel) sneeuwkoude in het Noorden van Michigan?

Misschien een aantal draadjes om al eens te lezen:
Het verhaal van Dennis, ‘the man in charge’ hier:
http://www.allesamerika.com/emigratie-amerika.html

Over de Green Card Loterij:
http://www.allesamerika.com/dv-lottery-informatie.html
met een FAQ: http://www.allesamerika.com/greencard-loterij.html

de USA en kinderen (en hun taal):
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=8241
Nog over tweetalig opvoeden:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... nderopvang
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jefferson
Amerika-ontdekker

Bericht door jefferson »

Bedankt voor je reactie!

Ik heb al eens in Atlanta Georgia gewoond en in Puerto Rico, toen ik nog geen kinderen had. Dit is me zo goed bevallen dat ik besloten heb mee te doen aan de loterij. Waar ik wil gaan wonen maakt mij niet zoveel uit en aangezien ik in de hotellerie werk zijn de mogelijkheden enorm (elke grote stad heb je hotels). Waar ik eventueel zou gaan wonen hangt dus af van waar ik een baan zou kunnen vinden.

Groetjes
legssmit
Amerika-ontdekker

Bericht door legssmit »

Gefeliciteerd, Jefferson!

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... a1f63dc13f geeft je wat meer info over greencard/tijdig verhuizen/terugkeren, op dit forum is op dit onderwerp nog veel meer te vinden.

Succes!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hi jefferson,

Ik ben begonnen in Branson missouri, een van de grootste toeristische bestemmingen in Amerika waar de meeste Nederlanders nog niets van weten. Met meer dan 50,000 hotelbedden altijd iets voor jouw te beginnen.
Ik woon er nog steeds in de buurt, circa 3 kwartier rijden en ben altijd bereid je op weg te helpen. Ik was een DV1996 en weet waar je allemaal doorheen moet. Ga maar eens naar http://www.branson.com en doe je research. De reden waarom ik dit aanraad hier is dat de kosten van levensonderhoud hier heel redelijk zijn vergeleken met veel andere toeristische bestemmingen.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Hartstikke gefeliciteerd!!!
Super spannend allemaal. Succes met al het plannen :wink:
Bjorn006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bjorn006 »

Congrats :)

Wie weet kom ik je wel tegen over enkele jaren :p
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gefeliciteerd! Wat de kinderopvang betreft kan ik natuurlijk alleen over mijn ervaringen in dit gebied spreken. En die zijn goed!
Er zijn twee mogelijkheden voor zulke kleine kinderen hier: een child care center, waar een groep gediplomeerde verzorg(st)ers voor groepen kinderen, onderverdeeld kwa leeftijd, zorgt.
Of, en hier hebben wij destijds voor gekozen, opvang bij een wat je in Nederland "oppasmoeder" noemt. Onze County heeft er een speciale afdeling voor en de oppasmoeders krijgen een background check en moeten door CPR training. Onze kinderen zijn inmiddels tieners, maar veel is er wat dat betreft niet veranderd weet ik van anderen.
De kosten van opvang zijn over het algemeen hoger in een child care center, dan bij een individu thuis.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Gefeliciteerd. Goed zeg. Met je case nummer maak je zeker een hele hele hele goede kans. Ik had vorig jaar ook een nummer onder de 5000 en zit nu inmiddels op een permanent visum in de VS.

Voor zowel Jefferson als AlemanEnEspana:
De interviews beginnen inderdaad in Oktober en niet in September zoals ik in een ander draadje had aangegeven. Vanaf Augustus verschijnen echter wel de maandelijkse visa bulletins waarin de nummers die de maand erop aan de beurt zijn voor interviews worden gepubliceerd.

Success.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
jefferson
Amerika-ontdekker

Bericht door jefferson »

Bedankt voor jullie reacties. Ik kan niet wachten tot dit alles over is en hopelijk groen licht krijg naar de states te vertrekken!
AlemanEnEspana
Amerika-ontdekker

Bericht door AlemanEnEspana »

suebrons schreef:Gefeliciteerd. Goed zeg. Met je case nummer maak je zeker een hele hele hele goede kans. Ik had vorig jaar ook een nummer onder de 5000 en zit nu inmiddels op een permanent visum in de VS.

Voor zowel Jefferson als AlemanEnEspana:
De interviews beginnen inderdaad in Oktober en niet in September zoals ik in een ander draadje had aangegeven. Vanaf Augustus verschijnen echter wel de maandelijkse visa bulletins waarin de nummers die de maand erop aan de beurt zijn voor interviews worden gepubliceerd.

Success.
Ok, bedankt voor de info.

Ik heb nog een vraagje over het bewijs van goed gedrag (police certificate). Ik heb gelezen dat - wanneer je de procedure in NL doet - het consulat dit bewijs voor je opzoekt. Ik ga de procedure (gaan we ervan uit dat ik geen foutjes bij het opsturen van mijn papieren heb gemaakt) echter niet in NL doen, maar in Duitsland. Heeft iemand een aanleiding hoe ik nu aan een Nederlands police certificate kan komen? Op de gemeente kan het niet. Die zeggen dat het via de Embassade moet aangevraagd worden. Bij de Embassade moet je wel 15 Euro betalen voor dat je met iemand mag praten aan het telefoon...
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Als jij de Duitse nationaliteit hebt en de aanvraag verloopt via een Amerikaans consulaat (niet de ambassade) in Duitsland, dan lijkt het mij logisch dat je een Duits bewijs van goed gedrag moet hebben en geen Nederlands. Je zou dus moeten kijken wat de gang van zaken is in Duitsland rond zulke verklaringen.
Life is good in the Tarheel State.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

AlemanEnEspana schreef:Heeft iemand een aanleiding hoe ik nu aan een Nederlands police certificate kan komen?
Als je in het buitenland woont, kan dat via het Nederlandse consulaat.

Bedenk wel dat je zo'n verklaring nodig hebt voor alle landen waarin je sinds je 16de levensjaar gedurende een jaar of langer hebt gewoond. Er zijn enige landen waarvoor je niet zo'n verklaring kunt krijgen. De uitzonderingen staan beschreven in de meest recente versie van Information sheet DSL-1083 (State Department).

Voorzover ik weet is het Nederlandse police certificate een apart geval. Indien je in Nederland woont kun je via de de gemeente een zgn. "Verklaring omtrent het gedrag" (ik dacht het officieel zo heet) krijgen. Die verklaring is een gekuiste versie, waaruit allerlei zaken zijn geschrapt. De Amerikaanse autoriteiten willen echter alle beschikbare informatie, inclusief arrestaties e.d. Al die gegevens liggen ergens in een gegevensbank van de Nederlandse overheid opgeslagen. Blijkbaar mogen die niet aan de burger worden verstrekt, maar het geven van deze informatie aan het Amerikaanse consulaat, aan een vreemde mogendheid dus, is geen enkel probleem. Als je nu bij het Nederlandse consulaat in Duitsland naar die verklaring gaat vragen, moet je ze duidelijk maken dat het voor het Amerikaanse consulaat is, en dat het daarom geen gekuiste versie mag zijn. Het duurt minstens 6 weken voordat je in het buitenland die verklaring krijgt.

De "Polizeiliches Fuehrungszeugnis" kun je krijgen via de Meldebehoerde (Einwohnermeldeamt). In het buitenland ging het altijd via het Bundeszentralregister, Auslandabteilung, in Berlin, maar thans via het Bundesjustizamt in Bonn. Dat laatste weet ik niet zeker, maar het moet niet al te moeilijk zijn daar achter te komen.

--john
jefferson
Amerika-ontdekker

Bericht door jefferson »

begrijp ik goed dat je van alle landen waar je hebt gewoont na je 16e een bewijs van goed gedrag nopdig hebt? Ik heb namelijk in vele landen gewoond vanwege mijn werk.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

jefferson schreef:begrijp ik goed dat je van alle landen waar je hebt gewoont na je 16e een bewijs van goed gedrag nopdig hebt? Ik heb namelijk in vele landen gewoond vanwege mijn werk.
Als je er langer als een jaar hebt gewoond wel.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
jefferson
Amerika-ontdekker

Bericht door jefferson »

Thanks,

Dan kan ik maar beter aan de slag gaan. Ik heb echter 1 probleem en dat is dat ik opgegroeid ben in Africa, Cameroon om precies te zijn. Om daar een bewijs van goed gedrag te krijgen is quasi onmogelijk, zou dit een probleem zijn?

Verder heb ik 3 jaar in de US gewoond (waarvan 1.5 jaar in Puerto Rico) hiervan heb ik neem ik aan geen bewijs van goed gedrag nodig?
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

jefferson schreef:Ik heb echter 1 probleem en dat is dat ik opgegroeid ben in Africa, Cameroon om precies te zijn. Om daar een bewijs van goed gedrag te krijgen is quasi onmogelijk, zou dit een probleem zijn?
Het land staat niet op de lijst van uitzonderingen in DSL-1083 van 2005. Er zal echter een meer recente versie van DSL-1083 zijn, dus het kan inmiddels zijn veranderd. Ik denk dat je de problemen bij het verkrijgen van die verklaring het beste kunt voorleggen aan het consulaat. Het zou kunnen dat men een uitzondering maakt als de bureaucratie het onmogelijk maakt zo'n verklaring te bemachtigen.
Verder heb ik 3 jaar in de US gewoond (waarvan 1.5 jaar in Puerto Rico) hiervan heb ik neem ik aan geen bewijs van goed gedrag nodig?
Dat klopt.

--john
AlemanEnEspana
Amerika-ontdekker

Bericht door AlemanEnEspana »

JohnNJ - bedankt voor de info.
Ik ga proberen of het mij lukt. Op dit moment zit ik nog in Nederland, dus ik denk niet dat ik het dan via Duitsland kan aanvragen.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

De Gemeenten in Nederland geven geen verklaring van goed gedrag meer af. Vraag me niet waarom. Ze geven dit alleen nog als je van de instantie die het nodig hebt een ingevulde en ondertekende verklaring hebt. Als je persoonlijk naar je gemeente gaat voor een verklaring over jezelf krijg je die niet meer mee. Je moet aantonen voor wie een waarvoor je hem nodig hebt en de organisatie in kwestie moet dan een formulier invullen.

Omdat ik de procedure in Nederland heb doorlopen was mijn politiecertificaat geregeld door het Consulaat in Amsterdam en ik hoefde daar verder niks voor te doen.

Ik denk dat jullie als je meer informatie wilt het beste even contact kunnen opnemen met het consulaat in Amsterdam (spreken ook nederlands) op het volgende contact info:

Inquiries regarding immigrant visa services:
Please call 020 575 5331/5333; Monday-Friday 8:30 - 12:00.
Our Immigrant Visa staff cannot help you with Nonimmigrant visa matters.

Or you can send a letter, fax or e-mail to:

American Consulate General

Immigrant Visa Unit
Museumplein 19
1071 DJ AMSTERDAM
Netherlands
Fax number 31 (0) 20 575 5310
E-mail: ImmigrantVisasAms@state.gov

Het genoemde telefoon nummer is gratis. Je moet echter wel je case nummer bij de hand hebben. Het kan zijn dat ze je doorverwijzen naar het KCC overigens omdat een en ander nu nog bij het KCC ligt en pas als je wordt uitgenodigt voor een gesprek ligt het bij de verschillende consulaten, maar het is het proberen waard.
Laatst gewijzigd door suebrons op 13 apr 2007, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Verklaring Omtrent het Gedrag:
http://www.justitie.nl/themas/vog/

--john
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer