Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

nog een vraagje

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
jefferson
Amerika-ontdekker

nog een vraagje

Bericht door jefferson »

Kan iemand mij vertellen of het verstandig is het KCC te contacteren om te checken of alle papieren correct zijn ontvangen?
Texas Boy
Amerika-expert

Re: nog een vraagje

Bericht door Texas Boy »

jefferson schreef:Kan iemand mij vertellen of het verstandig is het KCC te contacteren om te checken of alle papieren correct zijn ontvangen?
Kan me nauwelijk voorstellen dat dit mogelijk is, Amerikaanse instanties zijn stug en daarnaast zul je eerst moeten bewijzen wie je bent, etc, dus ik denk, niet doen!
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Kun je gewoon doen. Je moet het zelfs doen als je zeker wilt weten dat er niks ontbreekt/alles goed is aangekomen. Je kunt de KCC opbellen of een mailtje sturen, opbellen is het makkelijkst. Ze vragen om je volledige nummer, naam en geboortedatum. Hebben wij al meerdere keren gedaan, is absoluut geen probleem.

Doe het wel pas rond september aangezien het wel een tijdje duurt voordat ze alle aanvragen hebben verwerkt. Wij belden een maand nadat wij het hadden verstuurd op (DV2007) en toen hadden ze nog geen antwoord, na 2 maanden wisten ze ons wel te vertellen dat alles correct was binnengekomen. Dus even kwestie van geduld hebben.

En a4plus, ik bedoel het niet verkeerd of aanvallend, maar als je het niet zeker weet aub niet antwoorden omdat je iemand zo verkeerde info kan verschaffen. De visa loterij is al een ontzettend stressvolle periode en zulke dingen kunnen iemand nog meer onzekerheid/stress bezorgen.
Jack is back for a new season!
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Muke schreef:Kun je gewoon doen. Je moet het zelfs doen als je zeker wilt weten dat er niks ontbreekt/alles goed is aangekomen. Je kunt de KCC opbellen of een mailtje sturen, opbellen is het makkelijkst. Ze vragen om je volledige nummer, naam en geboortedatum. Hebben wij al meerdere keren gedaan, is absoluut geen probleem.

Doe het wel pas rond september aangezien het wel een tijdje duurt voordat ze alle aanvragen hebben verwerkt. Wij belden een maand nadat wij het hadden verstuurd op (DV2007) en toen hadden ze nog geen antwoord, na 2 maanden wisten ze ons wel te vertellen dat alles correct was binnengekomen. Dus even kwestie van geduld hebben.

En a4plus, ik bedoel het niet verkeerd of aanvallend, maar als je het niet zeker weet aub niet antwoorden omdat je iemand zo verkeerde info kan verschaffen. De visa loterij is al een ontzettend stressvolle periode en zulke dingen kunnen iemand nog meer onzekerheid/stress bezorgen.
Ik heb had er ook niet bijgezet dat ik het zeker weet en daarnaast heb ik wel ervaring met Amerikaanse instanties en is het zo dat je mazzel moet hebben wie je aan de telefoon krijgt en dat je vaak verkeerde informatie krijgt. Denk dat het voor toekomstige emigranten goed is om dit te weten, want de ambtenarij is nog erger dan in Nederland en zeker onpersoonlijker.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Mijn ervaring met het KCC is dat ze best erg behulpzaam zijn. Dus ik zou gewoon contact met ze zoeken. Als je het inderdaad zoals Muke al aangaf niet te snel doet. Geef ze wel even wat tijd om de papieren te verwerken. Ik denk dat je met twee maanden tot 12 weken na het opsturen wel safe zit.

Andere instaties in de VS kunnen best stug zijn inderdaad. Maar KCC is daarentegen juist super behulpzaam
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer