Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
waar kan ik voor de medische keuring voor emigratie terecht?
- White dragon nl
- Amerika-newbie
- Contacteer:
waar kan ik voor de medische keuring voor emigratie terecht?
Ik ben bezig met voorberiedingen om te gaan emigreren en trouwen met mijn Amerikaanse verloofde. Ik moet hiervoor een medische keuring hebben. mijn Huisarts zegt dat niet iedere arts deze keuring mag afnemen. will graag weten waar ik deze keuring kan laten doen.
bij voorbaad dank.
bij voorbaad dank.
Een geldige medische keuring kan alleen worden uitgevoerd door een arts die als keuringsarts keuringen voor het Amerikaanse Consulaat uitvoert. Tijdens de visumprocedure zul je bericht krijgen waar je je moet melden. Ik meen dat de keuringsarts voor Nederland gevestigd is in Amsterdam, niet erg ver van het consulaat op het Museumplein.
--john
--john
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Als je voor je papierwerk naar het Consulaat in A'dam bent geweest, krijg je vanzelf een brief binnen voor de medische keuring. Het is inderdaad vlak bij het museumplein. Ook moet je een chest x-ray laten maken diezelfde dag. Het is allemaal op loopafstand van het Amerikaanse Consulaat.
No worry's het Consulaat maakt die afspraken voor je.
groet, Dennis
No worry's het Consulaat maakt die afspraken voor je.
groet, Dennis
- White dragon nl
- Amerika-newbie
- Contacteer:
de papier winkel voor een K1 visum is telaat van start gegaan om de trouw datum to kunnen halen, en wat mij verloofde heeft uit gezocht via contact met het USCIS is dat ik met (o.a.) een I-130 wel met haar kan trouwen en een extra furmulier moet in vullen (of een aantal extra) om een verblijfs vergunning te kunnen krijgen in afwachting van mij immigratie.
maar voor het trouwen zou ik ook eerst een medishe keuring moeten hebben. kan dat in de VS of moet ik deze aanvragen via het consulaat?
maar voor het trouwen zou ik ook eerst een medishe keuring moeten hebben. kan dat in de VS of moet ik deze aanvragen via het consulaat?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Zoals eerder gezegd deze keuring is onderdeel van het emigratieproces en dienhalve zal het consulaat hiervoor een bevoegd doctor aanwijzen. Op je eigen houtje een medisch onderzoek af laten nemen, is alleen maar goed voor jezelf, maar zal niet rechtsgeldig bevonden worden door het consulaat (Immers geen onderdeel van het vaste proces).White dragon nl schreef:de papier winkel voor een K1 visum is telaat van start gegaan om de trouw datum to kunnen halen, en wat mij verloofde heeft uit gezocht via contact met het USCIS is dat ik met (o.a.) een I-130 wel met haar kan trouwen en een extra furmulier moet in vullen (of een aantal extra) om een verblijfs vergunning te kunnen krijgen in afwachting van mij immigratie.
Bovendien als er over de I-130 gerept wordt dan praten ze hier over jij naar de USA, hopen dat je op een toeristenvisa toegelaten wordt (ga dus niet allerlei foto's e.d. in de koffer stoppen en andere zaken die een toerist nimmer mee zou nemen) en nadat het land binnengekomen bent op het toeristenvisum trouwt en filed voor de I-130 in de USA.
Over je issue dat het verloop van de K1 dusdanig lang is waardoor je je eigen bruiloft misloopt. Volgens mij heb je dan 2 opties:
1) Ik heb zelf ook de K1 gedaan en ben ervan uit gegaan dat het wel een jaar kon duren. In mijn geval duurde het 9 maanden en kwam ik 1 maand voor mijn eigen huwelijk over naar de USA (opzichzelf al relatief weinig speelruimte). Maar goed binnen deze 9 maanden ben ik nog een keer naar de USA geweest, mogelijk dat dit een optie is voor jou? Dat je naar de USA, trouw je verloofde en file voor de I-130 in de USA. Dit is een wat riskantere optie, aangezien:
- De beamte op het vliegtuig je vragen kan stellen over de aanvraag voor de K1 visa: neem daarom je papierwinkel mee (alleen laten zien als ze erom vragen - ik liet het ze eerder zien, met als gevolg een shitload aan onnodige vragen), 1 of meerdere bewijzen (brieven oid) dat je terug naar NL moet (werkgeversverklaring, huurcontract etc). De kans dat je teruggestuurt wordt is ter dege aanwezig.
- De kosten van de K1 ben je kwijt, bovendien is het mogelijk dat ze bij de USCIS moeilijk gaan doen omdat je de aanvraag van 1 visa hebt lopen (K1) en nu op basis van de I-130 een andere aanvraag indient (mogelijk omdat beide visa's in hetzelfde gebied vallen dit niet zoveel problemen oplevert).
2) De bruiloft uitstellen tot nader order en je de K1 visa ontvangen hebt. Dit is de meeste safe optie.
K1 visa progress: Applied (10 jan ' 06); Approval (5 sept '06); Entry (15 Sept.'06); Married (14 Oct.'06); Applied for EAD I-765 & I-485 (28 Oct. '06); EAD approved (23 Jan.'07); Con. resident card approved (23 Feb '07), received (5 May '07)
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Beetje off topic.JohnNJ schreef:Is dit nieuw of ben je conditional permanent resident met de groene kaart die twee jaar geldig is?Appie schreef:... Temp. resident card (23 Feb '07)
--john
het betreft je 2e optie: Een greencard met een geldigheidsduur van 2 jaar (vernieuwingsproces na 1,5 jaar opstarten).
K1 visa progress: Applied (10 jan ' 06); Approval (5 sept '06); Entry (15 Sept.'06); Married (14 Oct.'06); Applied for EAD I-765 & I-485 (28 Oct. '06); EAD approved (23 Jan.'07); Con. resident card approved (23 Feb '07), received (5 May '07)
- White dragon nl
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Wij hebben GEEN K1 visum aan gevraagt aangezien die tijd to kort (mider dan 6 maanden) wij zijn langs een emigratie advocaat geweest in de VS waar toen die optie werd uitgelecht, en ook wat we nogmeer konden doen. om alle papieren die daarvoor nodig waren bijeen te kijgen heeft ons te veel tijd gekost. waardoor wij hebben besolten de K1 visum niet te gebruiken. om problemen te voorkomen, en de andere opties verder te onderzoeken.
De I-130 was de andere optie. deze is inderdaat lastiggeren, en ik weet dat de kans er zeker inzit dat ik na de 90dagen weer het land zal moeten verlaten. I hoop daarom op dat mijn aanvraag voor verblijf ten afwachting van mijn immigratie word goed gekeurt.
Aangezien de medische keuring deel is van het immigratieproces zal ik deze waarschijnlijk ook pas moeten afleggen waarneer ik daarvoor zal worden opgeroepen na het trouwen als de papierwinkel op gang is gebracht. De staat waar wij trouwen heeft geen verplichting tot een medische keuring bij trouwen. (California) evengoed zal ik eerst goed informeren of wij (of enkel ik) omdat ik van buiten de VS vandaan kom een keuring nodig heb om te kunnen trouwen.
zal waarschijnlijk my verloofde weer even lief aan moeten kijken (via de webcam) en haar weer via USCIS laten vragen naar hoe dat zit. ^_^
bedankt. ^_^
De I-130 was de andere optie. deze is inderdaat lastiggeren, en ik weet dat de kans er zeker inzit dat ik na de 90dagen weer het land zal moeten verlaten. I hoop daarom op dat mijn aanvraag voor verblijf ten afwachting van mijn immigratie word goed gekeurt.
Aangezien de medische keuring deel is van het immigratieproces zal ik deze waarschijnlijk ook pas moeten afleggen waarneer ik daarvoor zal worden opgeroepen na het trouwen als de papierwinkel op gang is gebracht. De staat waar wij trouwen heeft geen verplichting tot een medische keuring bij trouwen. (California) evengoed zal ik eerst goed informeren of wij (of enkel ik) omdat ik van buiten de VS vandaan kom een keuring nodig heb om te kunnen trouwen.
zal waarschijnlijk my verloofde weer even lief aan moeten kijken (via de webcam) en haar weer via USCIS laten vragen naar hoe dat zit. ^_^
bedankt. ^_^
- White dragon nl
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Als mijn aanvraag voor verblijf in de VS ten afwachting niet word goedgekeurt, en ik na 90 dagen het land weer uit ben.. hoelang moet ik dan wachten tot ik de VS weer in mag, moet ik dan wachten tot immigratie mijn zaak heeft behandelt, voordat ik het land weer in mag?
of kan ik gewoon weer terug naar de VS na een week als tourist met het visumwaiver?
of kan ik gewoon weer terug naar de VS na een week als tourist met het visumwaiver?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat een stress allemaal... Ik hoop dat het goed afloopt voor jullie, en dat dit dan de moeite waard was om niet even een paar maanden langer geduld te hebben en alles op een 'keurige' en minder riskante/stressvolle manier af te werken.
Wat zegt je migratie-advocaat?
Wat zegt je migratie-advocaat?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Nadat je het land binnengekomen bent en getrouwd bent zit je in principe in een grijsgebied: Op basis van je huwelijk mag je in het land verblijven, maar aangezien de papierwinkel nog niet doorlopen is, heb je verdomd weinig rechten (je mag niet werken, het land mag je wel uit, maar niet in - althans niet voordat je I-485 goed gekeurt is). Daarom file je:White dragon nl schreef:Als mijn aanvraag voor verblijf in de VS ten afwachting niet word goedgekeurt, en ik na 90 dagen het land weer uit ben.. hoelang moet ik dan wachten tot ik de VS weer in mag, moet ik dan wachten tot immigratie mijn zaak heeft behandelt, voordat ik het land weer in mag?
I-130 - Petition for Alien Relative Instructions
I-485 - Change of status
I-765 - werk vergunning
Nu heb ik zelf geen ervaring met de I-130 dus ik kan je daar verder niet veel meer over zeggen. Het land binnen komen op een toeristenvisa is iets wat je hierna niet meer mogelijk is. Immers je doorloopt het I-130 traject.
Als je naar de US gaat op een toeristenvisa en gaat trouwen, wees er dan op bereidt dat je ook in het land moet blijven totdat je het hele proces doorlopen hebt (wat lang kan duren).
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Zoek en lees ook eens in ons Visa forum op UsaDutch.com daar hebben we het heel veel over de vragen die je hier stelt en er zitten heel veel mensen op die in hetzelfde schuitje zitten.
http://usadutch.com/forum
Je bent van harte welkom.
(PS: Zelf ben geef ik niet zo vaak meer raad omdat ik in 2001 vertrokken ben en sindsdien een hele hoop in de procedures gewijzigd is.)
http://usadutch.com/forum
Je bent van harte welkom.
(PS: Zelf ben geef ik niet zo vaak meer raad omdat ik in 2001 vertrokken ben en sindsdien een hele hoop in de procedures gewijzigd is.)
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 2864 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-