Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

mogelijkheid emigreren naar Amerika, kansloos?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Anne1975

mogelijkheid emigreren naar Amerika, kansloos?

Bericht door Anne1975 »

Hoi,

Ik zou misschien wel naar de USA willen emigreren maar ik heb geen familie/vrienden daar en geen werkgever die zaken doet met Amerika of een vestiging daar heeft.
Ik heb een HBO-opleiding Informatica en ben MCSE (Microsoft Certified Systems Engineer). MCSE heb ik 5 jaar geleden gehaald dus dat is waarschijnlijk verouderd.

Begrijp ik het goed dat ik alleen kans maak via de green card lotery?
Dus dat ik het eigenlijk gewoon kan vergeten? :cry:

groet,
Anne (alleenstaande jongeman van 29)
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

Je kan natuurlijk altijd mee doen, de kans dat je wint is er. Dennis is daarvan het levende bewijs.
jvinch
Amerikakenner

Re: mogelijkheid emigreren naar Amerika, kansloos?

Bericht door jvinch »

Anne1975 schreef:Anne (alleenstaande jongeman van 29)
Of je gaat naar Kentucky en zoekt daar een rondborstige roodharige welgevallige Amerikaanse dame. Een beetje net als Dennis, maar dan in andere volgorde ;)
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

hehe redheads RULE!!!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Absoluut! Ik heb er drie hier in huis, twee mannelijke en een vrouwelijke. Helaas voor Anne is die vrouwelijke nog veeeeeeels te jong om in aanmerking te komen :D.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
peppercorn
Amerika-newbie

Bericht door peppercorn »

Ik wil alleen tegen de topic starter zeggen; Geef het niet op!
soof

Bericht door soof »

ik wil ook in amerika wonen
voor altijd

IK HAAT NEDERLAND

(vooral dit weer)
kijk naar buiten
ftwproductions
Amerikafan

Bericht door ftwproductions »

geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

A bad day in Colorado is 100% better than the best day in Holland.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hi hi, daar moet ik het even mee eens zijn. Op maandag hadden we hier in Virginia ijskou (maar staalblauwe lucht) met -8 en vandaag liepen we in t-shirts met 16 graden (nog steeds staalblauwe lucht). Ok, er worden morgen buien voorspeld, maar dan is vrijdag weer terug naar de staalblauwe lucht. Het zou bijna saai worden als ik er niet zo van genoot ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

NL = geweldig; US = niet zo slecht ook

Bericht door New Hampshire USA »

Jij bent erg welkom hier in Amerika (volgens mij :) ) maar, het is zeker dat nederland een heel luek en aardig plaats!

d
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Meedoen met de lottery :) Alleen ik doe ook al mee, dus hoe minder hoe beter :D
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi Anne, als je een afgeronde opleiding informatica hebt, plus m.certificatie, plus een aantal jaren relevante werkervaring, zou je in aanmerking kunnen komen voor een tijdelijke werkvergunning in de H-klasse.
In de praktijk moet je opleings/ervaringsniveau minstens "Bachelors" zijn, wil je een echte kans maken.

Als het je serieus is, is er mischien een mogelijkheid, maar je zult er hard voor moeten werken.

1. Zoek een bedrijf in Ned. dat de diploma's, certificaten, werkervaring enz. kan helpen evalueren. Ik weet er zo snel geen, maar vraag bij CITO/Woerden, of NUFFIC, of USAmbassade, enz. om namen.
Waarschijnlijk moet je eerst je diploma's enz. laten certificeren in Groningen bij een afd. van het Min. OW daar.
Is de uitslag van de evaluatie bachelorsniveau dan heb je iets.
Door naar stap 2.

2. Schrijf je resume. In de US is een resume een must, dat moet in een bepaalde vorm gegoten worden, er zijn web-sites die voorbeelden geven.
Uiteraard moet dat in het Engels.
Verzamel bewijsmateriaal over wat je gedaan hebt. Heb je wellicht ooit meegewerkt aan een projekt waar een artikel over gepubliceerd is ?
Heb je goede referentiebrieven van voormalige werkgevers ? Indien ja, laten vertalen.
Door naar stap 3.

3a. Ga op zoek naar potientiele werkgevers. Ik denk dat je de beste kans maakt bij een uitzendbureau voor de IT sektor. Een voorbeeld is CompuWare. Er zijn er ongetwijfeld meer. Wederom: een websearch..
Er zullen er misschien een aantal zitten in de Seattle regio.

3b. Ondertussen, probeer uit te vinden wat je sterke en wat je zwakke kanten zijn. Ga uitvissen waar men in bepaalde sektoren de meeste behoefte aan heeft. Studeer verder.
Misschien zoekt men juist mensen met IT kennis plus kennis van ervaring in iets anders.
Groeimarkten zijn: beveiligings-systemen, gezondheidszorg.

Het is overigens verre van eenvoudig een baan plus een werkvergunning te veroveren in/voor de US. Het beste is dus ook ieder jaar mee te doen met de DV-lottery.
soof

WONEN IN USA

Bericht door soof »

ik wil graag in amerika gaan wonen na mijn eindexamen VWO dus over 5 jaar en dan 3 maanden in New York en 3 maanden in Hollywood

zou dat kunnen denk je? en wat moet ik dan allemaal regelen voor ik ga?
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Soof,

Dat moet gedeeltelijk kunnen. Eerst natuurlijk je VWO halen of welke ander middelbare school variant. Vervolgens kan je in amerika gaan studeren.

Maar waarom wil je drie maanden in new York en 3 maanden in Hollywood wonen. Hollywood is echt niet zo speciaal (mijn mening) dat je er 3 maanden wilt wonen.
soof

Bericht door soof »

ik ga er niet studeren maar gewoon voor 3 maanden in New York wonen en 3 maanden in Hollywood of ergens anders in LA

eigenlijk een soort super lange vakantie

wat moet ik regelen en doen voor ik ga en kan dit?
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Soof,

De regels kunnen nog zo vaak veranderen dat het niet slim is om je daar nu al over druk te maken. Stel die vraag nog maar een keer als je van V5 naar V6 gaat. :D

Succes op school
soof

Bericht door soof »

oke ahhahaa
dankje
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Marceljesse schreef:Soof,

Dat moet gedeeltelijk kunnen. Eerst natuurlijk je VWO halen of welke ander middelbare school variant. Vervolgens kan je in amerika gaan studeren.

Maar waarom wil je drie maanden in new York en 3 maanden in Hollywood wonen. Hollywood is echt niet zo speciaal (mijn mening) dat je er 3 maanden wilt wonen.
Soof, Hollywood is cool, Los Angeles is fantastisch en je zult je hier geen moment vervelen.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
soof

Bericht door soof »

hey xerxes,
woon jij in Los Angeles?
zo ja, is het duur om daar te wonen? hoe veel kost het ongeveer? kan je makkelijk een flat of huis krijgen? ik wil graag in L.A wonen voor 2 tot 3 maanden

wat heb ik nodig of moet ik doen voor ik ga?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer