Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Biometrisch kenmerk paspoort nodig voor greencard?
Biometrisch kenmerk paspoort nodig voor greencard?
Ik heb nog een paspoort zonder biometrisch kenmerk. Nu is mij vraag of dat je nieuwe paspoorten moet aanvragen voordat je op gesprek moet komen op het consulaat ivm de greencard. Kan je greencard aanvraag geweigerd worden indien je een paspoort zonder biometrisch kenmerk hebt? En hoe kom ik aan zo'n paspoort en hoelang duurt het om zo'n paspoort te krijgen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Re: Biometrisch kenmerk paspoort nodig voor greencard?
Neen. Het enige is dat je niet op een visa waiver naar de U.S. kunt. Voor het Visa Waiver Program is een "machine-readable passport" verplicht.jefferson schreef:Kan je greencard aanvraag geweigerd worden indien je een paspoort zonder biometrisch kenmerk hebt?
Belgie was een van de weinige landen waar een "machine-readable passport" al verplicht was sinds mei 2003. Vele landen kregen uitstel, maar Belgie niet. Ik meen dat dit te maken had met islamistische terroristen die in het bezit waren van (gestolen?) Belgische paspoorten.
http://brussels.usembassy.gov/consular.html
--john
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Denk niet dat dit helemaal klopt John er is een verschil tussen een machine-readable passport en een paspoort met biometrisch kenmerk.
De nieuwere NL-paspoorten zijn wel machine-readable maar nog niet met biometrisch kenmerk daar zijn ze proeven mee aan het nemen.
Je kan al wel een paspoort met biometrisch kenmerk aanschaffen maar nog niet bij alle gemeente.
De nieuwere NL-paspoorten zijn wel machine-readable maar nog niet met biometrisch kenmerk daar zijn ze proeven mee aan het nemen.
Je kan al wel een paspoort met biometrisch kenmerk aanschaffen maar nog niet bij alle gemeente.
Een Belg heeft toch niets met de trage ontwikkeling en productie van Nederlandse paspoorten te maken?
Belgie geeft al sinds 2004 biometrische paspoorten met een chip uit. Naast Belgie hebben alleen Duitsland, Finland, Luxemburg, Oostenrijk en Zweden hebben de door de U.S. opgelegde deadline voor biometrische paspoorten gehaald.
--john
Belgie geeft al sinds 2004 biometrische paspoorten met een chip uit. Naast Belgie hebben alleen Duitsland, Finland, Luxemburg, Oostenrijk en Zweden hebben de door de U.S. opgelegde deadline voor biometrische paspoorten gehaald.
--john
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht