Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Getrouwd in Las Vegas maar niet in Nederland genoeg?
Getrouwd in Las Vegas maar niet in Nederland genoeg?
Ik ben getrouwd in Las Vegas maar we hebben het nooit officieel gemaakt in Nederland. Is dit wel nodig voor mijn vriendin om een greencard te krijgen mocht ik er doorheen komen?
-
- Amerikakenner
Re: Getrouwd in Las Vegas maar niet in Nederland genoeg?
En wat vindt je vrouw daar van?Emilio schreef:Is dit wel nodig voor mijn vriendin om een greencard te krijgen mocht ik er doorheen komen?

(sorry.... melig

Dit is niet geheel juist, officiéle akseptatie is het oa afhankelijk van de geboorteplaats van de partners.Marby schreef:Zolang je een kopie van de huwelijks akte kunt overleggen, word een huwelijk dat in Las Vegas is afgesloten gewoon geaccepteerd in Nederland.
Enne, dan is dus ook "mijn vrouw", en niet "mijn vriendin".....
Margaret
Komt één van de partners uit het buitenland dan moet er bij het huwlijk een officiéél beboortebewijs worden overlegd dat voldoet aan eisen gesteld in de nederlandse wet.
Gebeurt dat niet, en in Vegas is dat niet nodig, dan wordt dit huwlijk in Nederland niet erkend
Je kunt echter ook niet meer in Nederland opnieuw trouwen want je bent al getrouwd.
"Greencard" is een amirikaanse aangelegenheid waar Nederland geen zeggenschap in heeft en in de US geldt dit huwlijk natuurlijk wel.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor alle duidelijkheid:
jij bent Nederlander
Jouw vriendin (vrouw) is Nederlandse.
Jullie zijn in Las Vegas gaan trouwen, maar hebben ginder niks van documenten uit Nederland moeten voorleggen, enkel je identiteitsbewijs?
En je vraag is dus dat, indien jij (of je vriendin) de Green Card Lottery winnen, of jullie dan door de Amerikaanse overheid als 'gehuwd' worden beschouwd?
jij bent Nederlander
Jullie zijn in Las Vegas gaan trouwen, maar hebben ginder niks van documenten uit Nederland moeten voorleggen, enkel je identiteitsbewijs?
En je vraag is dus dat, indien jij (of je vriendin) de Green Card Lottery winnen, of jullie dan door de Amerikaanse overheid als 'gehuwd' worden beschouwd?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kastelke schreef:Voor alle duidelijkheid:
jij bent Nederlander
Dat is exact het geval. En jij weet raad?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Neen, want ik ben geen Nederlander.Emilio schreef: Dat is exact het geval. En jij weet raad?
Maar ik zou met die gegevens eens contact opnemen met je gemeentehuis, en het daar navragen.
Elke
Je hebt een Marriage Certificate en dus is het huwlijk rechtgeldig in de U.S. Dat is het enige waarin de Amerikaanse autoriteiten zijn geinteresseerd.
Naar ik meen erkent de Nederlandse overheid zo'n huwlijk niet als zodanig. Men wil gelegaliseerde documenten met apostilles e.d. zien en je moet allerlei formulieren invullen om het huwlijk in Nederland "erkend" te krijgen. Als je dat niet doet, beschouwt de Nederlandse overheid je waarschijnlijk als ongehuwd. Als je dat niet erg vindt, kun je dat gewoon zo laten. Ik kan maar een reden bedenken waarom je je huwlijk in Nederland zou willen laten erkennen: mogelijk financieel voordeel.
--john
Naar ik meen erkent de Nederlandse overheid zo'n huwlijk niet als zodanig. Men wil gelegaliseerde documenten met apostilles e.d. zien en je moet allerlei formulieren invullen om het huwlijk in Nederland "erkend" te krijgen. Als je dat niet doet, beschouwt de Nederlandse overheid je waarschijnlijk als ongehuwd. Als je dat niet erg vindt, kun je dat gewoon zo laten. Ik kan maar een reden bedenken waarom je je huwlijk in Nederland zou willen laten erkennen: mogelijk financieel voordeel.
--john
JohnNJ schreef:Je hebt een Marriage Certificate en dus is het huwlijk rechtgeldig in de U.S. Dat is het enige waarin de Amerikaanse autoriteiten zijn geinteresseerd.
--john
Onze status voor de Nederlandse overheid is voor ons niet belangrijk. Het gaat om die status voor de Amerikaanse overheid. Dus als jouw eerste alinea klopt ben ik tevreden en kan mijn aanvraag doorgaan. Het is wat ik zelf ook al dacht maar om absoluut zeker te zijn heb ik inmiddels nog wel even deze vraag voorgelegd aan het Kentucky Consular Centre. Hopen dat zij dit snel kunnen bevestigen...
Wij zijn ook getrouwd in Las Vegas en verhuisd naar Texas. In Amerika wordt echt niet gevraagd naar je Nederlandse papiertjes, als jij getrouwd bent in Amerika des te beter want mocht je de Lottery winnen (wij eerst, hoor) en je moet wat regelen in Amerika is dat Amerikaanse bewijs een stuk makkelijker.
Emilio,
Als jij je jullie huwelijk hier kunt vinden: http://redrock.co.clark.nv.us/RecSearch ... hMain.aspx
dan ben je voor de amerikaanse wet echt getrouwd, en kun je van Clark County gewoon een kopie van het huwelijks certificaat aanvragen. En als je dat in Nederland wilt registreren omdat het anders niet "echt" aanvoelt, dan kun je ook een appostille aanvragen en dat aan de nederlandse regering overleggen en dan in nederland ook geregistreerd zijn.
@ Kastelke: Toen ik in Marin county trouwde hoefden wij ook geen hele papier winkel te overleggen, hoewel ik het wel allemaal bij me had. Ik was als eens eerder getrouwd in Nederland, en daar was het wel allemaal nodig. De ambtenaar vertelde me dat we tijdens de ceremonie een eed af zouden leggen (die aanvraag gebeurt altijd in den lijve) dat alle gegevens die we op de aanvraag invulden juist waren, en dat we niet logen.
Zulke zaken worden hier niet op een landelijk niveau bijgehouden en dus word overal lokaal iets anders gedaan. Een instantie kan niet bijhouden hoe de andere 3076 counties in dit land die zaken bijhouden. Voor internationale zaken heeft men het appostille ontwikkelt, maar op een landelijk niveau heeft men dat hier niet.
Margaret
Als jij je jullie huwelijk hier kunt vinden: http://redrock.co.clark.nv.us/RecSearch ... hMain.aspx
dan ben je voor de amerikaanse wet echt getrouwd, en kun je van Clark County gewoon een kopie van het huwelijks certificaat aanvragen. En als je dat in Nederland wilt registreren omdat het anders niet "echt" aanvoelt, dan kun je ook een appostille aanvragen en dat aan de nederlandse regering overleggen en dan in nederland ook geregistreerd zijn.
@ Kastelke: Toen ik in Marin county trouwde hoefden wij ook geen hele papier winkel te overleggen, hoewel ik het wel allemaal bij me had. Ik was als eens eerder getrouwd in Nederland, en daar was het wel allemaal nodig. De ambtenaar vertelde me dat we tijdens de ceremonie een eed af zouden leggen (die aanvraag gebeurt altijd in den lijve) dat alle gegevens die we op de aanvraag invulden juist waren, en dat we niet logen.
Zulke zaken worden hier niet op een landelijk niveau bijgehouden en dus word overal lokaal iets anders gedaan. Een instantie kan niet bijhouden hoe de andere 3076 counties in dit land die zaken bijhouden. Voor internationale zaken heeft men het appostille ontwikkelt, maar op een landelijk niveau heeft men dat hier niet.
Margaret
Die certificaten hadden we al. Inclusief amerikaanse appostille. En op die site heb ik ons ook gevonden dus ik denk dat alles goed zal zijn.Marby schreef:Emilio,
Margaret
Bedankt voor de reacties!
om het huwelijk in nederland geldig te maken moet je apposille stamp op je
huwelijksacte zien te krijgen.
dan kun je het huwelijk over laten zetten.
anders moet je in nederland weer trouwen.
dan moet je vrouw bewijzen dat ze nog niet is getrouwd en dat kan ze nu niet want ze is in
amerika getrouwd en dat jij dat bent maakt ze niks uit.
huwelijksacte zien te krijgen.
dan kun je het huwelijk over laten zetten.
anders moet je in nederland weer trouwen.
dan moet je vrouw bewijzen dat ze nog niet is getrouwd en dat kan ze nu niet want ze is in
amerika getrouwd en dat jij dat bent maakt ze niks uit.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog even afgezien van het feit dat het topic dat je aanhaalt meer dan drie jaar oud is en Emilio al sinds 1 april 2008 niet meer op het forum is geweest
valt in de post voor de jouwe ook te lezen dat men een kopie van het huwelijkscertificaat van Clark County al had, inclusief apostille. Ze hoeven dus dan niet in Nederland nog eens te trouwen omdat ze het dan gewoon kunnen laten registeren.

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Wat maf om als nieuweling een topic naar boven te halen wat 3 jaar oud is....bovendien was de vraagsteller toch ook al tevreden (getuige de laatste post).
Zucht.. sommige mensen...
Zucht.. sommige mensen...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2085 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA