Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bij familie/vrienden jaartje high school, mogelijk?
Bij familie/vrienden jaartje high school, mogelijk?
Aankomend schooljaar zou ik graag naar Amerika willen voor een jaartje high school. Ik zit nu in mijn laatste jaar van havo, in de vakantie zou ik 17 worden dus ik zit binnen de leeftijdsgrens.
Graag zou ik bij mijn tante willen verblijven. Zij is getrouwd met een Amerikaanse man en ik spreek zelf ook altijd Engels met mijn tante (ze praat geen nederlands). Nu ben ik met mijn ouders rond gaan zoeken en kreeg ik via mijn nicht te horen (die nu in Amerika is) dat via organisaties het niet mogelijk is om bij familie te verblijven. Op sommige sites van organisaties zag ik dat dit niet mag ivm dat je dan niet goed Engels leert spreken of de cultuur niet goed zou leren kennen. Volgens EF heeft het weer met de visumwetgeving van Amerika te maken.
Nu zat ik te zoeken naar mensen die alles zelf geregeld hebben en bij familie of bekenden zijn gebleven, maar ik kan dit amper/niet vinden. Of mijn google-skills zijn enorm slecht of het is gewoon nergens te vinden.
Mijn vraag is dus nu of ik dit allemaal zelf kan regelen (ik weet al wel een beetje hoe en wat) en tegelijkertijd naar mijn tante kan. Of dat ik eventueel bij vrienden van mijn tante kan verblijven, maar toch nog alles zelf kan regelen dus zonder een organisatie. Oh en dan is er nog een laatste vraag... Stel ik regel het allemaal zelf, kom ik dan rond hetzelfde bedrag uit als een organisatie of meer/minder? Ik hoorde wel dat veel scholen gratis zijn (afgezien van boeken en uniforms).
Graag zou ik bij mijn tante willen verblijven. Zij is getrouwd met een Amerikaanse man en ik spreek zelf ook altijd Engels met mijn tante (ze praat geen nederlands). Nu ben ik met mijn ouders rond gaan zoeken en kreeg ik via mijn nicht te horen (die nu in Amerika is) dat via organisaties het niet mogelijk is om bij familie te verblijven. Op sommige sites van organisaties zag ik dat dit niet mag ivm dat je dan niet goed Engels leert spreken of de cultuur niet goed zou leren kennen. Volgens EF heeft het weer met de visumwetgeving van Amerika te maken.
Nu zat ik te zoeken naar mensen die alles zelf geregeld hebben en bij familie of bekenden zijn gebleven, maar ik kan dit amper/niet vinden. Of mijn google-skills zijn enorm slecht of het is gewoon nergens te vinden.
Mijn vraag is dus nu of ik dit allemaal zelf kan regelen (ik weet al wel een beetje hoe en wat) en tegelijkertijd naar mijn tante kan. Of dat ik eventueel bij vrienden van mijn tante kan verblijven, maar toch nog alles zelf kan regelen dus zonder een organisatie. Oh en dan is er nog een laatste vraag... Stel ik regel het allemaal zelf, kom ik dan rond hetzelfde bedrag uit als een organisatie of meer/minder? Ik hoorde wel dat veel scholen gratis zijn (afgezien van boeken en uniforms).
Re: Bij familie/vrienden jaartje high school, mogelijk?
Je voldoet aan de meeste eisen (zoals leeftijd, maximaal 11 jaar naar school geweest etc.) maar je wens om bij je tante te verblijven zal niet worden gehonoreerd.
Als aan alle voorwaarden wordt voldaan, zul je een sponsor moeten benaderen die contacten heeft met een organisatie als EF of Travel Active (in elk geval een officiële bemiddelaar voor Nederland). Zij zullen dan onderling (tegen betaling) je plaatsing regelen.
De Amerikaanse sponsor zal je gastfamilie (de vrienden van je tante dus) grondig checken, thuis bezoeken en interviewen. Het is dus niet zomaar iets dat ze je aanbieden: ze zullen je daadwerkelijk een jaar in huis moeten nemen en je zult naar een high school in hun buurt gaan. Je kan dus niet alsnog 'stiekem' bij je tante naar school als je je F1 visum binnen hebt.
Succes met uitzoeken, ik hoop dat het je lukt!
PS Over de kosten: vergeet niet dat zolang je 17 jaar bent, je ouders dubbelen kinderbijslag kunnen aanvragen als jij in het buitenland verblijft. Is toch weer 1.100 euro extra voor dat jaar in de VS
Er lijkt echter een loophole te zijn en dat is "self-placement" of "direct placement." Dan zou je nog steeds niet bij je tante kunnen verblijven, maar misschien wel bij de vrienden van je familie. Die vrienden moeten thuis Engels als voertaal hebben én je moet de lokale highschool (de public school (gratis) in hun schooldistrict, of een privéschool (betaald)) bereid vinden om je aan te nemen.Secondary School Student Program
Secondary school students travel to the United States to study at an accredited public or private high school and live with an American host family or at an accredited boarding school.
Secondary Students must:
- Be at least 15 years of age, but not more than 18 years and six months of age as of the program start date, or
- Not have finished more than 11 years of primary and secondary school, not including kindergarten; and
- Not have previously participated in a secondary school student academic year or semester exchange program or attended school in the United States in either F-1 or J-1 status.
Benefits
Extracurricular Experiences: Students may take part in school sanctioned and sponsored extra-curricular activities, including after school sports programs.
Accommodations: Students live with an American host family or at a U.S. boarding school.
More information
Students may take part in school activities, including after school sports programs. The school district and the state office in charge of deciding athletic eligibility must approve the exchange student’s participation. Students may not work part-time or full-time jobs. However, they may accept occasional work, like yard work or baby-sitting. Exchange students are not allowed to live with relatives.
Bron: http://j1visa.state.gov/programs/second ... l-student/
Als aan alle voorwaarden wordt voldaan, zul je een sponsor moeten benaderen die contacten heeft met een organisatie als EF of Travel Active (in elk geval een officiële bemiddelaar voor Nederland). Zij zullen dan onderling (tegen betaling) je plaatsing regelen.
De Amerikaanse sponsor zal je gastfamilie (de vrienden van je tante dus) grondig checken, thuis bezoeken en interviewen. Het is dus niet zomaar iets dat ze je aanbieden: ze zullen je daadwerkelijk een jaar in huis moeten nemen en je zult naar een high school in hun buurt gaan. Je kan dus niet alsnog 'stiekem' bij je tante naar school als je je F1 visum binnen hebt.
Succes met uitzoeken, ik hoop dat het je lukt!
PS Over de kosten: vergeet niet dat zolang je 17 jaar bent, je ouders dubbelen kinderbijslag kunnen aanvragen als jij in het buitenland verblijft. Is toch weer 1.100 euro extra voor dat jaar in de VS

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Volgens mij is het niet onmogelijk. Maar hangt vnl af van bereidwilligheid school in het district waar je tante woont. Kijk eens in dit topic
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Hallo,
Het is zeker mogelijk om bij familie/vrienden te verblijven terwijl je naar een high school in de buurt gaat. Dat kan op een F-1 visum mits de high school door de Amerikaanse overheid bevoegd is om een zgn. I-20 formulier af te geven dwz SEVIS-goedgekeurd is. Je moet dit even bij de high school (zelf) navragen of ze bevoegd zijn en kunnen dat zo zeggen.
Het is zeker mogelijk om bij familie/vrienden te verblijven terwijl je naar een high school in de buurt gaat. Dat kan op een F-1 visum mits de high school door de Amerikaanse overheid bevoegd is om een zgn. I-20 formulier af te geven dwz SEVIS-goedgekeurd is. Je moet dit even bij de high school (zelf) navragen of ze bevoegd zijn en kunnen dat zo zeggen.
Facebook: https://www.facebook.com/groups/ustudyemail
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
Afgelopen zaterdag was ik bij een open dag van EF, er werd toen verteld dat deze dubbele kinderbijslag niet meer teltbello schreef: PS Over de kosten: vergeet niet dat zolang je 17 jaar bent, je ouders dubbelen kinderbijslag kunnen aanvragen als jij in het buitenland verblijft. Is toch weer 1.100 euro extra voor dat jaar in de VS
@babarage Ik ga het topic even goed doornemen, is heel wat informatie namelijk. Bedankt!
Maar zijn veel scholen hiervoor bevoegd? En moet ik elke school dan afgaan? Is er niet ergens een lijst hiervan of iets dergelijks?UStudy schreef:Hallo,
Je was toch van plan bij je tante te gaan wonen? Dan moet je gewoon bij de high school in haar district/zone vragen - niet meerdere scholen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan een organisatie betalen, en die zoeken het dan voor je uit (nou ja, die weten al met welke scholen zij samenwerken, dus waar het mee gaat),
of je kan geld besparen en het zelf uitzoeken. Is niet zo moeilijk. Immers, als jij bij je tante wilt gaan inwonen, ga je best naar de school die bij haar wijk hoort. Je tante kan dat heel eenvoudig zelf uitzoeken.
of je kan geld besparen en het zelf uitzoeken. Is niet zo moeilijk. Immers, als jij bij je tante wilt gaan inwonen, ga je best naar de school die bij haar wijk hoort. Je tante kan dat heel eenvoudig zelf uitzoeken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Het lijkt me toch niet helemaal uitgesloten, maar dat is maar net hoe de regels uiteindelijk uitgelegd gaan worden:Isahxx schreef:Afgelopen zaterdag was ik bij een open dag van EF, er werd toen verteld dat deze dubbele kinderbijslag niet meer teltbello schreef: PS Over de kosten: vergeet niet dat zolang je 17 jaar bent, je ouders dubbelen kinderbijslag kunnen aanvragen als jij in het buitenland verblijft. Is toch weer 1.100 euro extra voor dat jaar in de VS
Misschien woon je nu op een Waddeneiland, dat zou een hoop helpenGaat uw kind buiten Nederland een opleiding volgen?
Dan kunt u volgens de nieuwe voorwaarden alleen tweemaal kinderbijslag krijgen als:
- de buitenlandse opleiding vergelijkbaar is met een Nederlandse opleiding waarvoor tweemaal kinderbijslag geldt; én
- er binnen 25 kilometer van het woonadres van uw kind (voordat hij of zij uitwonend werd door onderwijs) geen vergelijkbare opleiding wordt aangeboden.

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Via een organisatie is het helaas niet mogelijk om bij familie te verblijven.kastelke schreef:Je kan een organisatie betalen, en die zoeken het dan voor je uit (nou ja, die weten al met welke scholen zij samenwerken, dus waar het mee gaat),
Ik heb een lijstje gekregen van mijn tante met scholen die in de regio zijn en een I-20 formulier kunnen geven. Dit weekend even zoeken welke school het meest geschikt is
Ik woon in de stad, helaas hahabello schreef:Misschien woon je nu op een Waddeneiland, dat zou een hoop helpen![]()
Apart from that, ik hoorde dat je cijfers moeten omgezet naar de amerikaanse cijferbeoordeling, kan je dit zelf doen of gaat dit via iemand?
Een andere vraag trouwens, weet iemand hoe duur een f1 visum ongeveer is? En of er ook een SEVIS fee betaald moet worden?
Wij hebben op dit moment een exchange student uit Nederland bij ons voor een aantal maanden. Via via is ze bij ons terecht gekomen en ze gaat hier naar high school. Ze heeft alles zelf geregeld (dus zonder organisatie) en roept heel hard dat ze het niemand kan aanraden omdat het nogal een gedoe is!
Zal ik haar vragen of ik haar email adres aan je kan geven? Dan kan je haar mailen met vragen.
Zal ik haar vragen of ik haar email adres aan je kan geven? Dan kan je haar mailen met vragen.
Ik had u een privé bericht gestuurd, hebt u deze gezien?Superdeya schreef:Wij hebben op dit moment een exchange student uit Nederland bij ons voor een aantal maanden. Via via is ze bij ons terecht gekomen en ze gaat hier naar high school. Ze heeft alles zelf geregeld (dus zonder organisatie) en roept heel hard dat ze het niemand kan aanraden omdat het nogal een gedoe is!
Ja en ik had er ook op gereageerd, vast iets misgegaan. Ik heb je haar email adres nogmaals gestuurd in een pb 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
De kosten voor een F1-visumaanvraag zijn zo'n 300 euro. Ik weet de precieze kosten niet meer maar volgens mij heb ik dat moeten betalen vorig jaar. Je moet inderdaad een SEVIS fee betalen en nog een bepaald bedrag. Tezamen is dat rond de €300.
Hier staat meer info: https://ais.usvisa-info.com/en-nl/niv/information/fee
Hier staat meer info: https://ais.usvisa-info.com/en-nl/niv/information/fee
Ik heb hierover een vraag: mijn zoon van 16 gaat ook dit jaar naar Florida om bij zijn stiefbroer te gaan wonen. We hadden contact gehad met een High School in de buurt en alles was geregeld tot wij aan hen vroegen over de visum: zij zijn niet gemachtigd om met de I-20 formulier te werken.UStudy schreef:Hallo,
Alsnog zeggen ze dat mijn zoon aangemeld mag worden bij hen. Maar wat moet ik doen?
Mijn zoon wilde niet naar een tecnisch High school ( dat optie heeft de schooldistrict wel) maar naar een gewonen High school. En deze allemaal geven de I-20 form niet.
Mijn vraag is: mag mijn zoon gewoon alsnog aanmelden? en zonder visum daar naar toe gaan om na 2 jaar high school te doen (11 en 12 class) zijn high school diploma te krijgen? want daarna wil hij naar een Associate degree opleiding starten, en deze is ook in dezelfde schooldistrict, maar daar is wel mogelijk later een visum aanvragen.... wat een gedoe...

Ik heb bewust wat weggelaten (van dat stuk weet ik niets), maar zonder visum naar de VS kan niet, tenzij hij een esta aanvraagt, maar dan mag je maximaal 90 dagen blijven. Dus, visum is nodig.Blanca schreef:Mijn vraag is: mag mijn zoon gewoon alsnog aanmelden? en zonder visum daar naar toe gaan ....
Uiteraad heeft mijn zoon al een ESTA visum, maar mijn vraag is: wat gebeurt er na 3 maanden (90 dagen) als hij geen student visa heeft? deze school bied deze mogelijkheid niet.
Let op: een esta is GEEN visum. Het is het recht naar de VS te reizen zonder visum. Een esta heeft bepaalde rechten niet, die een visum wel biedt.
Wat er met je zoon gebeurt na 90 dagen, dan is hij illegaal in de VS; als hij wordt betrapt wordt hij het land uitgezet en mag hij een aantal jaren de VS niet meer in; en zal hij vanaf dan altijd een visum moeten aanvragen om naar de VS te mogen.
Wat de school zal doen durf ik niet te zeggen.
Wat er met je zoon gebeurt na 90 dagen, dan is hij illegaal in de VS; als hij wordt betrapt wordt hij het land uitgezet en mag hij een aantal jaren de VS niet meer in; en zal hij vanaf dan altijd een visum moeten aanvragen om naar de VS te mogen.
Wat de school zal doen durf ik niet te zeggen.
Duidelijk!
De school zegt wel hem te willen inschrijven ondanks hij geen studentenvisum heeft... dat vind ik ook raar.
- hij mag niet naar een high school die niet sevi-gecertificeerd is. Dus hij moet andere HS van de schooldistric opzoeken die WEL SEVI- aanvraag uitgeeft.
De school zegt wel hem te willen inschrijven ondanks hij geen studentenvisum heeft... dat vind ik ook raar.
- hij mag niet naar een high school die niet sevi-gecertificeerd is. Dus hij moet andere HS van de schooldistric opzoeken die WEL SEVI- aanvraag uitgeeft.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1192 Weergaves
-
Laatste bericht door patrickvandepol
-
- 40 Reacties