Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag over B1/B2 vis

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Pieter2016
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 15

Vraag over B1/B2 vis

Bericht door Pieter2016 »

Hallo,

Vandaag ben ik op het consulaat geweest waar ik mijn B1/B2 visa heb aangevraagd. Dit moest ivm met de nieuwe regelgeving en het feit dat ik twee jaar geleden op vakantie in Iran ben geweest. Vrij zinloos allemaal, maar als het goed is krijg ik binnen een paar dagen mijn paspoort incl visum opgestuurd.

Een paar vragen hierover (vergeten op het consulaat te vragen)
- hoe lang is het visum geldig? ik ga dit jaar zeker drie keer naar de VS, ik hoef toch niet elke keer opnieuw naar A'dam?
- heb ik nu nog een ESTA nodig? (volgens mij heb ik ergens gelezen dat ik nu gewoon elke keer een I94 moet invullen)

Alvast bedankt!

Pieter
USInsider
Amerika-expert

Re: Vraag over B1/B2 vis

Bericht door USInsider »

Op het US Consulaat in Ned. wordt een B-1/2 visum meestal voor 10 jaar afgegeven.
Een visum is overigens geen garantie dat je de US in mag, het is toestemming om toegang tot de US te verzoeken.
De Customs & Border Protection Officer heeft iedere keer het laatste woord en mag ook bepalen hoe lang het bezoek kan duren.

Op een B-1/2 visum is het meestal toegestaan max 6 maanden te blijven. Indien noodzakelijk is het mogelijk in de US een verlenging te vragen van nogmaals 6 maanden.
ESTA is alleen vereist voor bezoekers die op VWP komen.

De regels kunnen veranderen als de US meer security measures gaat implementeren. Dus check voor ieder bezoek.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer