Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

trouwen met buitenlandse vriendin op L1 visa

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
gohan127
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 27

trouwen met buitenlandse vriendin op L1 visa

Bericht door gohan127 »

Beste forumleden,

Ik heb een vraagje, Ik heb net een contract ondertekend waarbij ik een L1-b visa krijg (als alles goed gaat). Het past allemaal prima in mijn carrière plannen en ik ben er blij mee. nou heb ik in mijn privé leven een vriendin, ze heeft een Roemeens paspoort, studeert in Nederland maar rijst nu de wereld rond (3 maanden bangkok, dan 3 maanden Bali en ze wil daarna met een J visa (betaald) stage gaan lopen in NY voor 15 maanden, daarna gaat ze naar Nederland om haar diploma te ontvangen.

Nou waren wij van plan te trouwen maar we willen dat doen als we er klaar voor zijn (over 1-2 jaar). Nou is mijn grote vraag of dat zij achteraf gebruik zou kunnen maken van het L2 visa, of zou ze naar andere opties moeten zoeken? Vooral omdat ze na haar J-visa de USA verlaten moet en weg moet blijven voor 2 jaar zie ik de bui al hangen, visa's (wavers) papierwerk, onkosten en het ergste is de kans afgewezen te worden (door the USA) :?

groetjes, Johan.
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: trouwen met buitenlandse vriendin op L1 visa

Bericht door Dakloze »

Achteraf is geen probleem. Ga er wel vanuit dat je extra documentatie moet overleggen wbt de legitimeit van het huwelijk. Denk aan foto's en afschriften van een gezamelijke bankrekening etc.

De enige redenen voor haar om afgewezen te worden zijn de backgroundcheck en als ze het huwlijk in twijfel trekken. L1 is een dual-intent visa, dus ze hoeft geen banden met Nederland of Roemenie aan te tonen.
gohan127
Amerika-newbie

Bericht door gohan127 »

ok, Trump. dankjewel voor de input!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat je op een L1 visum kan besluiten te huwen met iemand die op dat moment geen geldige verblijfsstatus in de US heeft, en dat die persoon dan zomaar een L2 krijgt. Immers, als je een Permanent Resident bent, dan gaat dat niet.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dakloze
Amerikakenner

Bericht door Dakloze »

Kastelke, ik vermoed dat dat komt omdat het aantal immigrant visas in die categorie gelimiteerd is per FY. Het L1 visa is niet gelimiteerd en kan zonder problemen worden uitgegeven.
gohan127
Amerika-newbie

Bericht door gohan127 »

misschien dat het helpt dat ze mij ook niet zien als emigrant (?) waarom zou het met een permanent residence in één keer niet mogen?
Dakloze
Amerikakenner

Bericht door Dakloze »

waarom zou het met een permanent residence in één keer niet mogen?
Omdat je dan een ander type visum aanvraagt.

Een L2 visum is een non-immigrant dependent visum. Net zoals de H4, zijn deze niet gelimiteerd in aantal per jaar (FY). Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de H1-B, welke in principe gelimiteerd is tot 85.000 per FY (Fiscal Year).

Het aantal immigrant visas (greencards) dat per jaar mag worden afgegeven is ook gelimiteerd. Er zijn verschillende categorieen immigrant visas, zoals visas voor werk en visas voor gezinshereniging. Deze hebben onderling ook weer sub-categorieen. Sommige categorieen vallen buiten de limieten, zoals mensen die trouwen met een U.S. citizen, en ouders van U.S. citizens. Broers en zussen van U.S. citizens vallen daarentegen wel weer onder een limiet, net zoals mensen die trouwen met een Lawful Permanent Resident (greencardhouder). Een uitzondering hierop is als je al getrouwd bent met iemand die een greencard krijgt. In dat geval krijg je er tegelijk ook eentje (die telt overigens wel gewoon mee voor de cap).

Zie ook het visa bulletin voor een overzicht van de categorieen en wachttijden: https://travel.state.gov/content/visas/ ... -2016.html
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Als je kunt aantonen dat je al een relatie had voordat je uberhaupt met jouw L1 process begon, is dat een geode indicatie voor de immigratiedienst dat het een legitieme relatie is. dus zorg dat je je brieven/facebook/fotos etc goed bewaart van je hele relatie periode.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer