Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stage lopen in de San Diego area

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
JoostUSA
Amerika-ontdekker

Stage lopen in de San Diego area

Bericht door JoostUSA »

Beste Amerika fanaten!

Momenteel ben ik bezig met mijn 3e jaar International Business administration, ik verwacht zonder probleem mijn 3e jaar te voltooien deze zomer. Mijn 4e jaar zal uit een voltijd stage bestaan en die wil ik zoals de titel al aangeeft in de San Diego area doen. Ik heb al veel tijd in deze omgeving door gebracht en hier zou ik dan ook graag mijn ''werk'' leven willen beginnen. Ook woont mijn vriendin daar en we zouden graag samen willen zijn voor een langere periode. Voor huisvestiging is dit ook ideaal want ik kan zo intrekken en dit gaat me zeker in de kosten schelen.

De laatste maanden ben ik druk bezig met sollicitaties te sturen en proberen om interesse te wekken bij bedrijven. Alleen tot nu toe levert dit dusdanig weinig op.. tot mijn grote frustratie. Ook ben ik me veel aan het in lezen en er zijn ook wel bemiddelingsbedrijven zoals ik heb gelezen. Alleen is mijn locatie vrij specifiek en ik zou graag binnen de 60mile willen blijven van mijn huis daar. Dus ik weet niet zo goed of een bemiddelingsbedrijf een goede optie is.
Ik blijf nog even vol houden en hopen dat iemand interesse heeft. Ook zou ik deze zomer opzoek kunnen gaan en aldaar een stage vinden door simpel weg op bezoek te gaan bij bedrijven. Alleen zit ik dan nog met het visum wat dan ook nog op zich moet laten wachten, hierdoor zou ik wel de nodige studie vertraging oplopen.

Wie heeft met het zelfde bijltje gehakt, of weet wat de beste stappen voor mij zijn. Ik hoor graag andere mensen hun meningen en wat hun van mijn situatie vinden.

Alvast bedankt!
Joost
JoostUSA
Amerika-ontdekker

Re: Stage lopen in de San Diego area

Bericht door JoostUSA »

Nog even wat additional info:
-Mijn stage wil ik beginnen in september, naar mijn weten en alle verhalen die ik lees moet ik nog genoeg tijd hebben;
-Ik wil zo als het nu staat eind Juni al naar Amerika vertrekken, ook voor mijn zomervakantie. Mocht ik alles nog niet rond hebben is het dan ook mogelijk om daar naar een consulaat te gaan voor een interview? Of moet dit in het vaderland? Heen en weer vliegen zou namelijk wel wat zonde voor het geld zijn.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk niet dat er Amerikaanse consulaten zijn in Amerika.
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

JoostUSA schreef: De laatste maanden ben ik druk bezig met sollicitaties te sturen en proberen om interesse te wekken bij bedrijven. Alleen tot nu toe levert dit dusdanig weinig op.. tot mijn grote frustratie. Ook ben ik me veel aan het in lezen en er zijn ook wel bemiddelingsbedrijven zoals ik heb gelezen. Alleen is mijn locatie vrij specifiek en ik zou graag binnen de 60mile willen blijven van mijn huis daar. Dus ik weet niet zo goed of een bemiddelingsbedrijf een goede optie is.
Er zijn meer dan genoeg bedrijven in de omgeving. Zelf werk ik in Carlsbad, en hier heb je een paar grote namen:

- Qualcomm
- Viasat
- Legoland
- Cox Communications

Sommige bedrijven hebben zelfs speciale programma's:

https://www.qualcomm.com/company/careers/interns
https://www.viasat.com/careers/university/interns

Grotere bedrijven hebben vaak ook meer opties voor visum aanvragen.

Je visum interview ga je in het Amerikaanse consulaat in Amsterdam hebben. Het stage-interview zal voornamelijk op afstand plaatsvinden, via de telefoon of Skype.
--
I route, therefore you are.
JoostUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JoostUSA »

Kijk hier heb ik wat aan! Alleen heb ik geen technische background maar een; business background.
Heel bedankt voor die bedrijven! Dit had ik zelf niet kunnen vinden to be honest, want ook niet alle bedrijven adverteren op; Monster, beyond, etc. Altijd handig om iemand te hebben met ervaring in de buurt. Wat is jou mening, is het makkelijk om daar terecht te komen? En hebben we het dan over een deels betaalde stage? Het is geen noodzaak voor mij maar het zal me wel financieel gaan schelen uiteraard.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Op welk visum wil je gaan? Dat maakt nogal uit voor de bedrijven die je kunt aanschrijven en of je eerder kunt inreizen. Het meest gebruikelijk voor een stage is een J1, maar daarvoor moet een bedrijf gemachtigd zijn een DS-2019 af te geven en kom je al snel bij bemiddelingsbureaus of grotere bedrijven terecht. Ook mag je niet twee maanden van tevoren al inreizen.
Dakloze
Amerikakenner

Bericht door Dakloze »

JoostUSA schreef:Kijk hier heb ik wat aan! Alleen heb ik geen technische background maar een; business background.
Heel bedankt voor die bedrijven! Dit had ik zelf niet kunnen vinden to be honest, want ook niet alle bedrijven adverteren op; Monster, beyond, etc. Altijd handig om iemand te hebben met ervaring in de buurt. Wat is jou mening, is het makkelijk om daar terecht te komen? En hebben we het dan over een deels betaalde stage? Het is geen noodzaak voor mij maar het zal me wel financieel gaan schelen uiteraard.
Vanuit Nederland zal het niet zo eenvoudig zijn, om de simpele reden dat er al een hoop binnenlands aanbod is. De meeste grotere bedrijven doen al aan zieltjes werven op carrierebeurzen voor 2e en 3e jaars, en daar komen ook een hoop interns vandaan. Bij ons is het aanbod altijd groter dan de vraag; voor elke stage-plek hebben we zo'n 5 a 6 aanmeldingen.

Het goede nieuws is dat het wel de gewoonte is om te betalen voor een stage.

Overigens heb ik gewoon gegoogled: "large companies in san diego county"
--
JoostUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JoostUSA »

Oke bedankt! Heb je ook tips voor mij wat ik het beste kan doen? Merk toch wel dat het anders solliciteren is in America. Ik wil toch wel stage lopen in september dus ik moet wel aan de bak komende maanden.
Heb je ook nog tips and tricks waar ze vooral naar kijken in de San Diego area?

Erg bedankt! En als je zelf nog iets tegenkomt please let me know :thumbup:
Dakloze
Amerikakenner

Bericht door Dakloze »

JoostUSA schreef:Oke bedankt! Heb je ook tips voor mij wat ik het beste kan doen? Merk toch wel dat het anders solliciteren is in America. Ik wil toch wel stage lopen in september dus ik moet wel aan de bak komende maanden.
Heb je ook nog tips and tricks waar ze vooral naar kijken in de San Diego area?

Erg bedankt! En als je zelf nog iets tegenkomt please let me know :thumbup:
Gebruik je netwerk: je kent al mensen hier dus dat is al een hele plus. Kijk ook rond op Linkedin en Dice. Als je een CV verstuurt, haal je geboortedatum en foto er af, daar doet men hier niet aan. CVs met foto/geboortedatum verdwijnen meestal direct in de prullebak.
--
JoostUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JoostUSA »

Bedankt! Ja heb verder geen persoonlijke informatie verschaft op mijn CV. Ook heb ik hem dramatisch ingekort naar 1 pagina. Hoor toch dat over het algemeen gewaardeerd word. Ik zal druk blijven zoek, volgende week heb ik vrij van mijn studie en zal ik me een week focussen op een internship vinden. Als ik na een maand nog geen response heb dan word het tijd om inderdaad wat mensen te vragen die ik ken in de omgeving van San Diego.
Ik laat wel even van mij horen als er progressie is :thumbup:
Verder blijf ik ook veel lezen hier op het forum
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Je moet je bedenken dat Amerikaanse bedrijven sollicitaties binnen krijgen uit HEEL Amerika, dus zonder connecties is het lastig om als buitenlander een goede plek te krijgen. Een voormalige collega vertelde dat hij toen hij in Amerika werkte tientallen, zo niet honderden brieven binnenkreeg op een functie binnen de eerste week. Blijft nog wel steeds de vraag op welk visum je wilt gaan; lees je daar ook op in.
JoostUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JoostUSA »

Bedankt voor je in breng en ja dat klopt Rachel! Alleen ik wil soliciteren specifiek in de San Diego area. Dus het zal niet voor heel Amerika gelden, aangezien ik zo dicht mogelijk bij mijn vriendin wil zijn.
Ik merk wel dat het een hele kluif gaat worden, volgende week zal ik de hele week besteden aan soliciteren en zien of ik daar wat mee bereik. Naar mijn weten moet ik me focussen op het J-1 visum, maar daar zal ik me nog wel beter over in lezen.
Bedankt!

Ik laat nog van me horen, als mensen meer tips hebben dan hoor ik dat heeel graag :thumbup:
JoostUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JoostUSA »

Nog steeds druk bezig met zoeken en zoeken.
Nou even vraagje waar ik zelf niet hellemaal uit kom. Ik was even aan het lezen op CIEE website over international internships, alleen vraag ik me af of ik gewoon eerst een stage adress kan vinden en dan achter het DS-7002 form aan kan gaan. En kan ik dan de sponsoring via een adere organizatie doen? En CIEE kan me daar vervolgens mee helpen?
Probeer even na te gaan wat verstandig is als eerste stap.
JoostUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JoostUSA »

Mijn eerste serieuze reactie gekregen van een bedrijf! Tot nu toe is het echt veel werk moet ik zeggen het neemt zeker een groot deel van mijn vrije tijd op maar heb het er graag voor over. Gister een eerste telefoongespreken gehad met de HR in New York en dat verliep prima.
Voor dinsdag is een Skype afspraak gemaakt en zal ik dus met de werkgever in Carlsbad praten. Heel erg blij mee, maar ook echt wel spannend ik hoop dat ze wat in me zien. Als iemand nog interview tips heeft, dan mag je die graag delen.

I will keep you posted!
JoostUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JoostUSA »

Ik zit even vast met het volgende:
De gene waar ik een reactie van had vraagt of ik een Sponsorship nodig heb.
Naar mijn weten heb ik dat inderdaad nodig om een J1 Visa te krijgen. Maar nou kijk ik op de Gov. site en ik kom er maar niet uit wie nou sponsors zijn. Is de sponsor het stage bedrijf zelf of kan dit ook iemand anders zijn? Zoals ik het overal lees kan ik Sponsorship krijgen van meerdere organisaties. Iemand vraagt me namelijk of ik ook sponsorship nodig ''should we decide to move on with your candidacy?''

Als iemand me kan helpen graag! want ik heb morgen het interview en wil graag vanavond een antwoord hebben

Bedankt
Dakloze
Amerikakenner

Bericht door Dakloze »

JoostUSA schreef: De gene waar ik een reactie van had vraagt of ik een Sponsorship nodig heb.
Naar mijn weten heb ik dat inderdaad nodig om een J1 Visa te krijgen. Maar nou kijk ik op de Gov. site en ik kom er maar niet uit wie nou sponsors zijn. Is de sponsor het stage bedrijf zelf of kan dit ook iemand anders zijn? Zoals ik het overal lees kan ik Sponsorship krijgen van meerdere organisaties. Iemand vraagt me namelijk of ik ook sponsorship nodig ''should we decide to move on with your candidacy?''
Je hebt inderdaad sponsorship nodig voor een J1 visum. https://j1visa.state.gov/participants/h ... or-search/
--
JoostUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JoostUSA »

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik kan dus zelf contact opnemen met een sponsor en dus accepteren dat zei mijn sponsor worden? Of moet dit dus via mijn stage bedrijf?
JoostUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JoostUSA »

Beste mensen,

Ik ben ondertussen nog steeds op zoek naar een stage plek. Maar nou ben ik deze week heel erg in de buurt gekomen, ik heb contact gehad met een bedrijfje die oprecht heel erg intresse hebben. Maar nou zaten ze met het budget, het bedrijf is medium sized en sponsorship is te duur voor ze op het moment.
Nou heb ik hier een vraag over, het is toch mogelijk om via een stage bemmidellings bureau mij te laten sponsoren door een ander bedrijf? Want uiteindelijk gaat het toch om het DS-2019 form. In dat geval zou het betekenen dat de kosten niet voor de rekening zijn van het bedrijf waar ik stage loop, maar zelf een bijdrage doe. Of is dit niet mogelijk?

Alvast bedankt voor de hulp!:)
JoostUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JoostUSA »

Iemand die antwoord voor mij heeft? Sorry dat ik zo push, maar wil graag antwoord geven aan het stage bedrijf ook in Amerika.

Bedankt alvast!
Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Wanderlust »

Volgens mij kun je dit regelen via bijvoorbeeld Kilroy, maar weet het niet 100% zeker. Is alweer even geleden dat ik hier 'onderzoek' naar heb gedaan. Dan helpen ze je met het visum, zonder bemiddeling bij het vinden van een stageplaats.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer