Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
F-1 visum aanvraagtermijn
F-1 visum aanvraagtermijn
Ik ben van plan na dit studiejaar in Amerika een mastersopleiding te gaan volgen aan een University. Ik ben bezig met de aanmeldprocedure daar, maar om definitief toegelaten te worden tot deze opleiding moet ik eerst mijn Bachelors degree kunnen overleggen die ik na afloop van mijn huidige HBO opleiding krijg. Dit zal zijn begin juli dit jaar.
Ik vroeg mij af hoe lang het duurt om een visa aan te vragen. Ik moet zodra ik mijn diploma heb deze opsturen naar de opleiding in Amerika, dit zal neem ik aan een paar dagen in beslag nemen en ook moeten zij daarna mijn aanmelding bekijken en de formulieren terugsturen. Al met al kan dit dus nog wel even duren. In september begint het programma van mijn studie in Amerika. Is het te doen om binnen deze tijd (in een ongunstig geval misschien 2 weken) een visum te krijgen?
Is het eventueel mogelijk om zonder definitief toegelaten te zijn bij de opleiding in Amerika een (tijdelijk) visum aan te vragen zodat ik sowieso die kant op kan?
Ik vind het erg vervelend dat ik zo laat pas zekerheid zou hebben over of alles door kan gaan. Wat kan ik het beste doen?
Ik vroeg mij af hoe lang het duurt om een visa aan te vragen. Ik moet zodra ik mijn diploma heb deze opsturen naar de opleiding in Amerika, dit zal neem ik aan een paar dagen in beslag nemen en ook moeten zij daarna mijn aanmelding bekijken en de formulieren terugsturen. Al met al kan dit dus nog wel even duren. In september begint het programma van mijn studie in Amerika. Is het te doen om binnen deze tijd (in een ongunstig geval misschien 2 weken) een visum te krijgen?
Is het eventueel mogelijk om zonder definitief toegelaten te zijn bij de opleiding in Amerika een (tijdelijk) visum aan te vragen zodat ik sowieso die kant op kan?
Ik vind het erg vervelend dat ik zo laat pas zekerheid zou hebben over of alles door kan gaan. Wat kan ik het beste doen?
Volgens het State Department zou het eventueel in twee weken kunnen. De maanden juni, juli en augustus zijn echter drukke maanden, en dat maakt een termijn van 14 dagen wel wat krap.
[ http://travel.state.gov/visa/temp/wait/ ... s_wait.php ]
Universiteiten verstrekken geen visums. Zonder een F-1 of J-1 mag een universiteit jou niet toelaten. Je kunt op een visa waiver (3 maanden) of B-1 (6 maanden) naar de U.S., maar dan mag je niet studeren.
--john
[ http://travel.state.gov/visa/temp/wait/ ... s_wait.php ]
Universiteiten verstrekken geen visums. Zonder een F-1 of J-1 mag een universiteit jou niet toelaten. Je kunt op een visa waiver (3 maanden) of B-1 (6 maanden) naar de U.S., maar dan mag je niet studeren.
--john
begin je aanvraag bij de universiteit gewoon vast zonder je papier. als je je studiebegeleider hier in nederland even een brief laat tekenen waarin staat dat tenzij er hele gekke dingen gebeuren je in juli je diploma krijgt.
grote kans dat ze dan best vast willen beginnen met je papierwinkel. dan hebben ze alles klaar liggen, en kunnen ze het vasthouden tot je je diploma opstuurt (gewoon een scan maken en die mailen scheelt ook alweer 3 dagen). ik zou hen vragen of dit acceptabel is, en of ze misschien zelf een andere oplossing weten?
grote kans dat ze dan best vast willen beginnen met je papierwinkel. dan hebben ze alles klaar liggen, en kunnen ze het vasthouden tot je je diploma opstuurt (gewoon een scan maken en die mailen scheelt ook alweer 3 dagen). ik zou hen vragen of dit acceptabel is, en of ze misschien zelf een andere oplossing weten?
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Dit was ik inderdaad ook al van plan, maar als ik het dus goed begrijp is het niet mogelijk alvast een visum aan te vragen zonder dat ik officieel ben toegelaten tot de universiteit?fcolos schreef:begin je aanvraag bij de universiteit gewoon vast zonder je papier. als je je studiebegeleider hier in nederland even een brief laat tekenen waarin staat dat tenzij er hele gekke dingen gebeuren je in juli je diploma krijgt.
Neen, ten eerste is het bewijs van toelating is de reden dat je het visum krijgt. Ten tweede heb je voor F-1 aanvraag een papier nodig van de Amerikaanse universiteit, wat hun HR-afdeling of international office pas klaarmaakt nadat je officieel bent toegelaten. De enige manier om dit te versnellen is zorgen dat de universiteit de papierwinkel wil klaarmaken met alleen de brief van een studiebegeleider en de belofte dat je je diploma zsm zult nasturen. Veel universiteiten willen best aan dit soort zaken meewerken, je bent niet de eerste in een dergelijke situatie, dus ik denk dat je op deze manier een aardige kans van slagen zult hebben. Mail ze gewoon, en vraag of het op deze manier mogelijk is. Als je maar goed uitlegt waarom je het zo wilt, zijn mensen vaak bereid je te helpenwimmulder schreef: Dit was ik inderdaad ook al van plan, maar als ik het dus goed begrijp is het niet mogelijk alvast een visum aan te vragen zonder dat ik officieel ben toegelaten tot de universiteit?

"You're drunk again."
Zoiets heb ik inderdaad nu ook afgesproken, ik stuur gewoon zo veel mogelijk informatie die kant op (middelbare school diploma, MBO diploma, HBO cijferlijst) met een verklaring van mijn studiebegeleider waarin staat wat ik straks voor diploma krijg. Ik krijg het idee dat de universiteit waar ik me aanmeld wel redelijk cooperatief is en best wil meewerken aan het zo snel mogelijk afronden van de zaken. Waarschijnlijk zal ik dus niet worden toegelaten totdat ik ook echt mijn diploma die kant op stuur, maar ik hoop dat het allemaal snel geregeld kan worden. Ik heb een aantal weken nadat ik officieel mijn diploma krijg. Op zich is het dus te doen om in deze tijd een visum te krijgen met een beetje geluk.fcolos schreef:Neen, ten eerste is het bewijs van toelating is de reden dat je het visum krijgt. Ten tweede heb je voor F-1 aanvraag een papier nodig van de Amerikaanse universiteit, wat hun HR-afdeling of international office pas klaarmaakt nadat je officieel bent toegelaten. De enige manier om dit te versnellen is zorgen dat de universiteit de papierwinkel wil klaarmaken met alleen de brief van een studiebegeleider en de belofte dat je je diploma zsm zult nasturen. Veel universiteiten willen best aan dit soort zaken meewerken, je bent niet de eerste in een dergelijke situatie, dus ik denk dat je op deze manier een aardige kans van slagen zult hebben. Mail ze gewoon, en vraag of het op deze manier mogelijk is. Als je maar goed uitlegt waarom je het zo wilt, zijn mensen vaak bereid je te helpen
Andere vraag: ik weet dat ik naar het consulaat moet voor een interview over mijn visum. Moet ik daar ook weer heen om mijn visum op te halen of krijg ik het thuisgestuurd?
Dat wordt thuisgestuurd. Dit soort info is allemaal te vinden op de website van het consulaat (daar staat dat je een aan jezelf geadresseerde en aangetekend gefrankeerde envelop moet meenemen). Via de zoekfunctie kun je op dit forum ook een hoop info vinden, zoek maar eens naar "visa", "J1", "F1" of "F-1", etc.wimmulder schreef: Andere vraag: ik weet dat ik naar het consulaat moet voor een interview over mijn visum. Moet ik daar ook weer heen om mijn visum op te halen of krijg ik het thuisgestuurd?
"You're drunk again."
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Scannen en emailen is een optie, faxen kan natuurlijk ook nog
.
Je kunt inderdaad niet eerder je visum aanvraag gaan doen voor je je hele papierhandel in orde hebt. Wat je wel kunt doen is dus de hele papierhandel zover mogelijk in orde maken. Zoals je zelf al zegt kun je de school alvast alle papieren toesturen, zodat ze zodra je je diploma hebt de boel zo snel mogelijk in orde kunnen maken.
Maar...ook in Nederland kun je al het een en ander doen. Ga naar de website van het consulaat en kijk wat je nodig hebt. Tegen de tijd dat jij op je diploma van school zit te wachten laat je alvast je pasfoto's maken, vul je je papieren in die je al in kunt vullen (zie website consulaat welke je nodig hebt), betaal je alvast je fees als dat kan. En je kunt op het consulaat alvast een afspraak hebben gepland. Doe dat bijvoorbeeld 2 a 3 weken voor je definitieve vertrek. Je kunt al een week of 6 daarvoor die afspraak vastleggen. Als je bijna zeker weet dat je wordt aangenomen zou ik ook alvast een ticket boeken.
Ik zit zelf op een Community College en daar is het ook goed mogelijk om in januari in te stromen. De semesters lopen namelijk voor fall, summer en spring en omdat je elk semester een nieuw vakkenpakket kiest voor dat semester maakt het niet uit in welk semester je begint. Ik weet niet of dat op een University ook zo werkt.
Succes met regelen in elk geval en natuurlijk met het behalen van je HBO!

Je kunt inderdaad niet eerder je visum aanvraag gaan doen voor je je hele papierhandel in orde hebt. Wat je wel kunt doen is dus de hele papierhandel zover mogelijk in orde maken. Zoals je zelf al zegt kun je de school alvast alle papieren toesturen, zodat ze zodra je je diploma hebt de boel zo snel mogelijk in orde kunnen maken.
Maar...ook in Nederland kun je al het een en ander doen. Ga naar de website van het consulaat en kijk wat je nodig hebt. Tegen de tijd dat jij op je diploma van school zit te wachten laat je alvast je pasfoto's maken, vul je je papieren in die je al in kunt vullen (zie website consulaat welke je nodig hebt), betaal je alvast je fees als dat kan. En je kunt op het consulaat alvast een afspraak hebben gepland. Doe dat bijvoorbeeld 2 a 3 weken voor je definitieve vertrek. Je kunt al een week of 6 daarvoor die afspraak vastleggen. Als je bijna zeker weet dat je wordt aangenomen zou ik ook alvast een ticket boeken.
Ik zit zelf op een Community College en daar is het ook goed mogelijk om in januari in te stromen. De semesters lopen namelijk voor fall, summer en spring en omdat je elk semester een nieuw vakkenpakket kiest voor dat semester maakt het niet uit in welk semester je begint. Ik weet niet of dat op een University ook zo werkt.
Succes met regelen in elk geval en natuurlijk met het behalen van je HBO!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Allemaal wijze raad. Je tijdsbeperkende factor is het form van je universiteit (voor J-1 is het DS-2019, voor F-1 weet ik het niet meer), en betaling van de SEVIS fee (daarvoor heb je DS-2019 of die andere nodig). Gelukkig kun je je SEVIS betalingsbewijs binnen 2 of 3 dagen laten opsturen als je iets van 30 euri extra betaald. Je kan ook een bon uitprinten, maar ik weet niet hoe ze daarop reageren bij het consulaat.houstonwehaveaproblem schreef: betaal je alvast je fees als dat kan.
"You're drunk again."
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik heb het gewoon uitgeprint na betaling online en dat vonden ze bij het consulaat prima. Pas weken later kreeg ik het origineel thuis. Beter je bewijs printen dan zoveel extra geld moeten betalen. Het is al duur genoeg en alle besparingen zijn mooi meegenomen.fcolos schreef:[ Gelukkig kun je je SEVIS betalingsbewijs binnen 2 of 3 dagen laten opsturen als je iets van 30 euri extra betaald. Je kan ook een bon uitprinten, maar ik weet niet hoe ze daarop reageren bij het consulaat.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht