@grouch, ik zou gek worden zonder devices. Mijn vriend was in Berlijn en daar had iemand er een handeltje van gemaakt om mensen hun spullen te bewaren voor 5 euro

Als ik het goed begrijp moet je oude visum van hetzelfde type zijn (dus weer J-1) en mag die niet langer dan 48 maanden geleden verlopen zijn. Dus volgens mij kom je niet in aanmerking omdat je vorige J-1 al een jaar of 8 geleden is verlopen.
Ik had inderdaad ook diezelfde brief gekregen. Maar wat ik me nu afvraag is als je de visa krijgt, en de status veranderd in ''approved'' moet je dan bij volgende esta's aangeven dat je visa ooit refused is? Of telt het dan niet meer als refusal, aangezien je status veranderd is? Het zou namelijk zonde zijn om nooit meer een ESTA te kunnen krijgen door iets buiten mijn schuld om.Props schreef: ↑07 feb 2022, 20:46Ik heb mijn documenten inmiddels ook weer binnen, inclusief brief waarop inderdaad staat dat ik op interview moet komen. Ik vind dat refused ook heel naar, maar ik geloof dat administrative processing over het algemeen ook niet een status is die je graag wil krijgen (las op internet dat dat maanden kan duren).
Ik dacht zelf om misschien maar zoveel mogelijk documenten mee te nemen naar Brussel waaruit blijkt dat ik een interview waiver had gekregen in eerste instantie (ten onrechte) en die afwijsbrief waaruit blijkt dat ik wel gewoon op interview mag komen. Zoiets? Neem jij nog extra documenten mee?
Can a refusal under section 221(g) be overturned?
Yes. If an application was refused under section 221(g) and the consular officer specifically told the applicant to provide documents or information, the applicant should provide a complete response as soon as possible. A consular officer will request additional information when she or he believes the information is relevant to establishing that an applicant is eligible for the visa sought. If the consular officer refuses a visa, but requests additional information, an applicant has one year from the date the visa was refused to submit the additional information. Otherwise, if an applicant does not provide the required additional information within one year, the applicant will have to reapply for the visa and pay another application fee.
Opzich vragen ze ook of je van plan bent genocide te plegen en vermoed ik dat een "JA" op die vraag toch tot ineligibility zou leiden.Nagini schreef: ↑20 feb 2022, 21:46Zover ik kan zien, moet je een 221(g) altijd aangeven op een ESTA aanvraag. Er zijn enkele bronnen die aangeven dat dit niet altijd tot een weigering leid, alhoewel ik geen officiele .gov bron kan vinden (beste uitleg tot dusver: https://richardnewmanlaw.com/esta-and-v ... A%20denial.). Dat lijkt mij ook logisch, want waarom zouden ze anders gegevens vragen als een "JA" op die vraag je altijd in ineligible zou maken?
Update: spoedafspraak in Amsterdam alsnog geweigerd o.b.v. de grote achterstand die ze al hebben... Afspraak geannuleerd en nu aanmelden in Frankfurt. Kan daar deze week nog terecht, maar kies waarschijnlijk voor volgende weekDennisNL schreef: ↑17 feb 2022, 21:58Update: ik ga in eerste instantie toch in Amsterdam mijn L-1A en L-2 voor de familie aanvragen. Kom in aanmerking voor een interview-waiver, maar volgens advocaat is de kans groot dat ik voor een L-1A o.b.v. blanket petition alsnog op gesprek moet komen. Heb via mijn werkgever een verklaring om een spoedafspraak aan te vragen. Nog niet zeker of dit zal worden gehonoreerd, maar zo niet, ga ik alsnog de Brussel-route volgen.