Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Op vakantie met k-1 visum
Op vakantie met k-1 visum
Goedenavond iedereen,
Over 5 dagen zie ik mijn verloofde weer na 6 maanden van elkaar weg zijn geweest.
We hebben elkaar gezien begin mei en hebben toen ons k-1 visum van start gezegd, alleen nog de NOA1 binnen helaas. Maar dit zit er in en zal ook nog lang wachten zijn.
Ook weet ik dat er een risico aan zit om met een pending k-1 visum naar Amerika op vakantie te gaan. Alhoewel er altijd een risico aanzit omdat je zelf aan moet kunnen tonen dat je connecties hebt met je moederland.
Ondertussen heb ik deze documenten om mee te nemen en aan te tonen dat ik na mijn 2,5 week vakantie weer weg ben.
-terug reis van mij en mij verloofde (hij moet ook reizen ivm leger)
-bewijs van kazerne waar hij verblijft (hulpmiddel dat mijn verhaal de waarheid is)
-mijn loonstroken van dit jaar (bewijs van vast inkomen)
-kopie van mijn spaarrekening en bankrekening
-werkrooster van de 1ste 2 weken dat ik terug ben.
-mijn k-1 visa applicatie en noa1
- oude en nieuwe i-90 (bewijs dat ik nooit langer dan 90 dagen ben gebleven)
-trein ticket van Schiphol naar waar ik woon.
Heeft iemand anders nog wat aan te vullen wat ik mee zou kunnen nemen?
Over 5 dagen zie ik mijn verloofde weer na 6 maanden van elkaar weg zijn geweest.
We hebben elkaar gezien begin mei en hebben toen ons k-1 visum van start gezegd, alleen nog de NOA1 binnen helaas. Maar dit zit er in en zal ook nog lang wachten zijn.
Ook weet ik dat er een risico aan zit om met een pending k-1 visum naar Amerika op vakantie te gaan. Alhoewel er altijd een risico aanzit omdat je zelf aan moet kunnen tonen dat je connecties hebt met je moederland.
Ondertussen heb ik deze documenten om mee te nemen en aan te tonen dat ik na mijn 2,5 week vakantie weer weg ben.
-terug reis van mij en mij verloofde (hij moet ook reizen ivm leger)
-bewijs van kazerne waar hij verblijft (hulpmiddel dat mijn verhaal de waarheid is)
-mijn loonstroken van dit jaar (bewijs van vast inkomen)
-kopie van mijn spaarrekening en bankrekening
-werkrooster van de 1ste 2 weken dat ik terug ben.
-mijn k-1 visa applicatie en noa1
- oude en nieuwe i-90 (bewijs dat ik nooit langer dan 90 dagen ben gebleven)
-trein ticket van Schiphol naar waar ik woon.
Heeft iemand anders nog wat aan te vullen wat ik mee zou kunnen nemen?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Op vakantie met k-1 visum
De meeste dingen op jouw lijstje tonen niet aan dat je weer terug gaat naar Nederland. Jouw retourvlucht, bewijs van het hebben van een huur- of koopwoning, en een werkgeversverklaring (een brief van je werkgever waarin staat dat je bij hen in dienst bent, een contract hebt t/m ..., toestemming hebt om van ... t/m ... op vakantie te gaan, en op ... weer wordt verwacht op je werk) zijn sterk bewijs dat je van plan bent weer te vertrekken.
@MariekeH helaas kon ik niet aan een werkgeversverklaring komen omdat ze die niet zo opgaven hoger op. Kan mijn baas deze ook zelf samenstellen?
Loonstroken en mijn werkrooster van de 1ste 2 weken dat ik terug ben geven toch wel aan dat ik in loondienst ben en een baan in Nederland heb.
Ik weet dat niet alles op mijn lijstje individueel sterk is, maar ze onderbouwen wel mijn verhaal en zullen laten zien dat ik de waarheid spreek (+goed voorbereid ben). Dat is dan wel in mijn voordeel als ze vragen stellen.
Loonstroken en mijn werkrooster van de 1ste 2 weken dat ik terug ben geven toch wel aan dat ik in loondienst ben en een baan in Nederland heb.
Ik weet dat niet alles op mijn lijstje individueel sterk is, maar ze onderbouwen wel mijn verhaal en zullen laten zien dat ik de waarheid spreek (+goed voorbereid ben). Dat is dan wel in mijn voordeel als ze vragen stellen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je loonstroken laten zien dat je in het verleden gewerkt hebt, ze bewijzen niet dat je daar nog steeds werkt. Een uitgeprint werkrooster is iets dat iemand heel gemakkelijk zelf kan maken, dus daar zal de officer waarschijnlijk niet heel veel waarde aan hechten.
Als jouw leidinggevende een verklaring op papier kan zetten, liefst op officieel uitziend briefpapier, dan zou ik dat zeker doen. Bewijs van een woning in Nederland kan ook helpen.
Ik denk dat je voor een korte vakantie echt geen problemen zal hebben, hoor. Maar het viel me op dat je een enorm pakket aan papieren mee wilt nemen, terwijl veel van de documenten op je lijst erg weinig zeggen over het feit dat je van plan bent om weer naar huis te gaan. Je hoeft niet te bewijzen dat je nooit langer dan 90 dagen bent gebleven; dat kunnen ze zo zien in hun systeem.
Als jouw leidinggevende een verklaring op papier kan zetten, liefst op officieel uitziend briefpapier, dan zou ik dat zeker doen. Bewijs van een woning in Nederland kan ook helpen.
Ik denk dat je voor een korte vakantie echt geen problemen zal hebben, hoor. Maar het viel me op dat je een enorm pakket aan papieren mee wilt nemen, terwijl veel van de documenten op je lijst erg weinig zeggen over het feit dat je van plan bent om weer naar huis te gaan. Je hoeft niet te bewijzen dat je nooit langer dan 90 dagen bent gebleven; dat kunnen ze zo zien in hun systeem.
@MariekeH ik woon helaas nog thuis dus ik heb geen huur of iets. Kan ik mijn ouders een brief ondertekenen dat ik bij hun en ze weten dat ik van die en die datum weg ben en weer terug kom?
Ik ben gewoon een beetje nerveus
vandaar al het papier werk.
Ik heb aan mijn baas gevraagd of hij het op wilt maken, maar dit zal denk ik op gewoon normaal A4 gebeuren als hij dit wilt doen.
Oh en het werkrooster wat ik uitgeprint heb kan ik dan toch ook bewijzen door hun het online rooster te laten zien via de website van mijn baan?
Ik ben liever goed voorbereid dan dat ik met een bek vol tanden sta daarzo. Ik hoop niet dat ze moeilijk zullen doen ):
Ik ben gewoon een beetje nerveus
Ik heb aan mijn baas gevraagd of hij het op wilt maken, maar dit zal denk ik op gewoon normaal A4 gebeuren als hij dit wilt doen.
Oh en het werkrooster wat ik uitgeprint heb kan ik dan toch ook bewijzen door hun het online rooster te laten zien via de website van mijn baan?
Ik ben liever goed voorbereid dan dat ik met een bek vol tanden sta daarzo. Ik hoop niet dat ze moeilijk zullen doen ):
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht