Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geldigheidsduur Internationaal Paspoort
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Geldigheidsduur Internationaal Paspoort
Hallo,
Als alles goed gaat vertrek ik deze zomervakantie naar Orlando.
Ik zou nu graag mijn ESTA willen aanvragen, maar zit met een vraagje in verband met mijn paspoort.
Deze is nog maar geldig tot oktober 2022, zou ik voor ik mijn ESTA ga aanvragen best een nieuw paspoort aanvragen, of zou ik dit nog op mijn oud paspoort doen? Mijn paspoort is geldig tijdens mijn gehele verblijf, maar op sommige sites lees je dan dat het nog minstens 6 maanden geldig moet zijn, en op andere sites dat het geldig moet zijn tijdens de duur van uw vakantie.
Mvg,
Roeland
Als alles goed gaat vertrek ik deze zomervakantie naar Orlando.
Ik zou nu graag mijn ESTA willen aanvragen, maar zit met een vraagje in verband met mijn paspoort.
Deze is nog maar geldig tot oktober 2022, zou ik voor ik mijn ESTA ga aanvragen best een nieuw paspoort aanvragen, of zou ik dit nog op mijn oud paspoort doen? Mijn paspoort is geldig tijdens mijn gehele verblijf, maar op sommige sites lees je dan dat het nog minstens 6 maanden geldig moet zijn, en op andere sites dat het geldig moet zijn tijdens de duur van uw vakantie.
Mvg,
Roeland
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: Geldigheidsduur Internationaal Paspoort
Die 6 maanden geldigheid is al heel lang niet meer van toepassing voor de US als je op Esta mag reizen
https://fam.state.gov/searchapps/viewer ... 40309.html
https://fam.state.gov/searchapps/viewer ... 40309.html
Als je van plan bent om vaker naar de VS te reizen in '22 of '23, zou ik persoonlijk voor de zomer een nieuw paspoort aanvragen zodat de ESTA de volle twee jaar geldig is. Qua kosten maakt het niet zoveel uit dat je inloopt op je paspoort (ESTA kost $7 p/j, paspoort Eur 7,50 p/j) en persoonlijk vind ik een ESTA aanvragen niet een dusdanig fijn klusje dat je dat meerdere malen per jaar wilt doen.
Als je nu al weet dat dit de enige reis naar de VS gaat worden in de aankomende jaren, kan je zonder problemen op je huidige paspoort reizen zoals Bushmaster al aangeeft.
Als je nu al weet dat dit de enige reis naar de VS gaat worden in de aankomende jaren, kan je zonder problemen op je huidige paspoort reizen zoals Bushmaster al aangeeft.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bedankt voor de antwoorden.
Dit gaat voorlopig de enige reis naar de VS zijn de komende jaren maar dan weet ik nu dat ik mijn ESTA aanvraag met mijn huidig paspoort.
Mvg,
Roeland
Dit gaat voorlopig de enige reis naar de VS zijn de komende jaren maar dan weet ik nu dat ik mijn ESTA aanvraag met mijn huidig paspoort.
Mvg,
Roeland
Ik heb een vraag over de geldigheidsduur van je paspoort. Mijn kinderen hebben een paspoort wat 10 dagen verloopt voordat wij terug vliegen vanuit Amerika. Het is dus nog geldig als we vertrekken maar verloopt in die tussentijd. Nu zie ik op verschillende sites verschillende regels, merendeels dat hij de gehele reistijd geldig moet zijn. Maar ook zie ik een aantal keer dat hij bij vertrek alleen geldig moet zijn. Aangezien dit om twee paspoorten en toch best wat extra kosten gaat Wil ik dit even zeker weten. Weet iemand wat de officiële regels zijn ik kan het helaas niet 123 vinden.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Start hier: https://travel.state.gov/content/travel ... ogram.html
en dan verwijzen ze verder naar een pd die je hier kan vinden: https://www.cbp.gov/document/bulletins/ ... lub-update
Besluit: als Belg of Nederlander moet je paspoort geldig zijn voor de ganse duur van je reis. Dus niet 10 dagen eerder verlopen.
en dan verwijzen ze verder naar een pd die je hier kan vinden: https://www.cbp.gov/document/bulletins/ ... lub-update
Besluit: als Belg of Nederlander moet je paspoort geldig zijn voor de ganse duur van je reis. Dus niet 10 dagen eerder verlopen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik denk dat je de ESTA en het paspoort door elkaar haalt, de ESTA hoeft alleen geldig te zijn op de dag dat je naar de VS reist en mag tijdens je reis verlopen. Je paspoort moet uiteraard altijd geldig zijn als je in het buitenland verblijft, zelfs als je naar België of Duitsland reist.
Dank! Ik was er Super leuk! dankjewel bang Voor maar helaas! Toch 2 nieuwe paspoorten 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2376 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x
-
- 6 Reacties