Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

B2 visum interview afspraak

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
scotlandyard
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

B2 visum interview afspraak

Bericht door scotlandyard »

Goedemiddag,

Ik ben bezig het DS160 in te vullen omdat ik volgende zomer een reis wil maken langer dan toegelaten op Esta en ik heb nog een paar vragen

1. Kan je voor dat je het formulier helemaal hebt ingevuld en betaald online zien wanneer er beschikbare afspraken mogelijk zijn in Brussel. Omdat ik oa hier lees dat een visum afspraak lang kan duren.

2. Moet je eerst je DS 160 betalen voor je een afspraak kan maken of kan je betalen nadat je een afspraak maakt, uiteraard voor je op interview gaat.

Alvast bedankt

Katrien
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: B2 visum interview afspraak

Bericht door Nagini »

Hallo,

Nee, je moet het formulier eerst invullen en betalen, dan krijg je de afsprakenplanner te zien. In theorie zou je met dezelfde betaalde DS160 ook bij andere ambassades/consulaten een afspraak kunnen plannen (dus dat je niet nog een keer hoeft te betalen mochten er vroegere afspraken in bijv Amsterdam zijn) maar in de praktijk blijkt dat lastig. In het verleden weet ik heeft in ieder geval een meneer voor meer dan 1 DS160 betaald om toch op reis te kunnen.

Ik raad aan om de aanvraag ruim van te voren te doen, en mocht er geen datum voor de reis beschikbaar zijn, dan kun je de planner een paar keer per dag verversen. Omdat je zo ver vooruit moet inplannen verzetten veel mensen hun afspraak later alsnog, en komen er dus nieuwe openingen vrij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer