Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ESTA afgewezen, B1/B2 visum aangevraagd, administrative processing
ESTA afgewezen, B1/B2 visum aangevraagd, administrative processing
Beste leden,
Ik heb een ESTA aangervaagd, echter is die afgewezen,
Ik heb al eerder een ESTA aangevraagd (2 jaar geleden), en die werd binnen 2 dagen goedgekeurd, echter kon ik wegens bepaalde redenen niet meer reizen. Zou het kunnen zijn, omdat ik toen niet heb gerezen, mijn ESTA afgewezen is?
Ook is er niks in mijn situatie veranderd, en heb ik nog steeds het zelfde paspoort.
Anyways..
Daarna gebeld, mij werd NIET de reden verteld van de afwijzing, en dat ik maar een visum moest aanvragen, wat ik ook gelijk gedaan heb.
Emergency afspraak gemaakt bij het consulaat in Amsterdam, en daar kon ik gelukkig al vrij snel terecht.
Eenmal aangekomen bij het Consulaat in Amsterdam, heb ik mijn interview gehad, en werd mij dus verteld dat mijn visum verder onder "administrative processing" behandeld moet worden. Ik moest een DS-5535 formulier invullen, mijn VOG aanleveren, en Police certificate vanuit het Verenigd Koninkrijk (ik heb daar een aantal jaar gewoond).
Al deze documenten aangevraagd, en aangeleverd. Police certificate gaf aan dat ik geen strafblad heb, VOG uiteraard ook gewoon zonder enige issues, en DS-5535 formulier netjes en naar waarheid ingevuld.
Echter wacht ik nu al bijna 2 maanden..
Heb m'n vlucht moeten annuleren, maar zou toch in de herfstvakantie nog willen gaan.
Iemand enig idee hoe deze situatie het beste aan te pakken is/enige ervaring hiermee?
Alle informatie/tips wordt zeer gewaardeerd.
Ik heb een ESTA aangervaagd, echter is die afgewezen,
Ik heb al eerder een ESTA aangevraagd (2 jaar geleden), en die werd binnen 2 dagen goedgekeurd, echter kon ik wegens bepaalde redenen niet meer reizen. Zou het kunnen zijn, omdat ik toen niet heb gerezen, mijn ESTA afgewezen is?
Ook is er niks in mijn situatie veranderd, en heb ik nog steeds het zelfde paspoort.
Anyways..
Daarna gebeld, mij werd NIET de reden verteld van de afwijzing, en dat ik maar een visum moest aanvragen, wat ik ook gelijk gedaan heb.
Emergency afspraak gemaakt bij het consulaat in Amsterdam, en daar kon ik gelukkig al vrij snel terecht.
Eenmal aangekomen bij het Consulaat in Amsterdam, heb ik mijn interview gehad, en werd mij dus verteld dat mijn visum verder onder "administrative processing" behandeld moet worden. Ik moest een DS-5535 formulier invullen, mijn VOG aanleveren, en Police certificate vanuit het Verenigd Koninkrijk (ik heb daar een aantal jaar gewoond).
Al deze documenten aangevraagd, en aangeleverd. Police certificate gaf aan dat ik geen strafblad heb, VOG uiteraard ook gewoon zonder enige issues, en DS-5535 formulier netjes en naar waarheid ingevuld.
Echter wacht ik nu al bijna 2 maanden..
Heb m'n vlucht moeten annuleren, maar zou toch in de herfstvakantie nog willen gaan.
Iemand enig idee hoe deze situatie het beste aan te pakken is/enige ervaring hiermee?
Alle informatie/tips wordt zeer gewaardeerd.
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: ESTA afgewezen, B1/B2 visum aangevraagd, administrative processing
Je krijgt meestal geen informatie over waarom je bent afgewezen voor een ESTA. Niet reizen op een ESTA is echter geen reden waarom je geen ESTA (of visum) meer zou kunnen krijgen. Ook zal niemand je kunnen vertellen wanneer je visum wordt af of goedgekeurd, omdat het o.a. afhangt van waarom je in AP bent, wat je dus niet weet. Amerika bezoeken is een privilege, geen recht, en ze hebben dus geen verplichtingen of deadlines oid betreffende je aanvraag. Het enige wat je volgens mij kunt doen is af en toe het consulaat emailen om een update.
Misschien helpt dit:
> Heb je Ja geantwoord op een van de vragen bij de ESTA aanvraag, misschien per ongeluk of bij wijze van grap?
> Ben je bijvoorbeeld sinds 2011 in Cuba geweest? of ben je in de tussentijd naar Iraq, North Korea, Syria, Iran, Sudan, Libya, Somalia, of Yemen op vakantie geweest?
>Heb je een (tweede) nationaliteit die onder de huidige travel bans valt?
>heb je een naam die veel voorkomt in gebieden waarmee Amerika geen goede relatie of immigratieproblemen heeft? Het is mogelijk dat je een naam deelt met iemand die op een watch of no fly list staat, waardoor ze meer informatie willen om uit te sluiten dat je die persoon bent.
Misschien helpt dit:
> Heb je Ja geantwoord op een van de vragen bij de ESTA aanvraag, misschien per ongeluk of bij wijze van grap?
> Ben je bijvoorbeeld sinds 2011 in Cuba geweest? of ben je in de tussentijd naar Iraq, North Korea, Syria, Iran, Sudan, Libya, Somalia, of Yemen op vakantie geweest?
>Heb je een (tweede) nationaliteit die onder de huidige travel bans valt?
>heb je een naam die veel voorkomt in gebieden waarmee Amerika geen goede relatie of immigratieproblemen heeft? Het is mogelijk dat je een naam deelt met iemand die op een watch of no fly list staat, waardoor ze meer informatie willen om uit te sluiten dat je die persoon bent.
- bedeve
- Amerika-expert
Als er in dit scenario iets is wat je niet moet doen @fs2loose is het consulaat navragen om een update.
In deze situatie niet een fijn advies @Nagini
Je kunt meestal zelf inzien bij je visumaanvrage wat de stand van zaken is, maar administrative processing is een procedure op zichzelf.
Xtreme Vetting
Als je je DS-5535 form hebt ingezonden is er echt niets wat je verder kunt doen dan afwachten...
Je moet stil blijven zitten als je geschoren wordt ....
"Administrative Processing " kan lang duren
Shit happens.
In deze situatie niet een fijn advies @Nagini
Je kunt meestal zelf inzien bij je visumaanvrage wat de stand van zaken is, maar administrative processing is een procedure op zichzelf.
Xtreme Vetting
Als je je DS-5535 form hebt ingezonden is er echt niets wat je verder kunt doen dan afwachten...
Je moet stil blijven zitten als je geschoren wordt ....
"Administrative Processing " kan lang duren
Shit happens.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Nagini
- Amerikakenner
@bedeve wat is het risico van even een mailtje sturen? In de meeste gevallen krijg je een standaardmail als antwoord (of helemaal niets), maar dat is dan ook wel het ergste wat er kan gebeuren. Zolang de TS geen dreigbrief stuurt zal het de case niet beinvloeden, en er is een kans dat het misschien duidelijkheid geeft.
Administrative processing is ook de status online als ze bijvoorbeeld een document missen wat nodig is voor de adjudication.
Administrative processing is ook de status online als ze bijvoorbeeld een document missen wat nodig is voor de adjudication.
- bedeve
- Amerika-expert
Hoi @Nagini ; ik zou zo ie zo nooit via mail of telefoon navragen hoe het zit met een visumaanvrage...
Het ambtelijk gevoel van onder druk gezet worden wil ik niet tarten...
En ja ; de status is ook on-line in te zien.
Maar ...deze niet terugkerende poster heeft natuurlijk met de "Administrative Processing " een probleemsituatie die er op of er onder gaat waarbij je een ambtelijke gevoeligheid helemaal niet kunt hebben ..,.
Vandaar mijn reactie ...
Het ambtelijk gevoel van onder druk gezet worden wil ik niet tarten...
En ja ; de status is ook on-line in te zien.
Maar ...deze niet terugkerende poster heeft natuurlijk met de "Administrative Processing " een probleemsituatie die er op of er onder gaat waarbij je een ambtelijke gevoeligheid helemaal niet kunt hebben ..,.
Vandaar mijn reactie ...
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Nagini
- Amerikakenner
@bedeve ah, dat snap ik. Ik ging er ook van uit dat er geen schot in de zaak dat en dat online de status hetzelfde was gebleven in de 2 maanden die de ts al wacht. De bedoeling is niet om druk te zetten, maar vooral om even na te vragen of er misschien nog documenten nodig zijn en als er iets ingestuurd is of dat goed is aangekomen. Soms helpt dat alleen al omdat ze vaak toch de case even bekijken voor ze antwoorden.
Dat het al zo lang duurt en het gedoe er omheen is sowieso geen goed teken voor de TS.
Dat het al zo lang duurt en het gedoe er omheen is sowieso geen goed teken voor de TS.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 9044 Weergaves
-
Laatste bericht door takkie1
-
- 13 Reacties