Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een jaar High School doen in de VS, beetje basic info aub

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Bjorn006
Amerika-ontdekker

Een jaar High School doen in de VS, beetje basic info aub

Bericht door Bjorn006 »

Amerika... het zit al van toen ik nog een klein manneke was in mijn hoofd. Het is sindsdien alleen maar erger geworden. Maar ik denk dat de meeste mensen hier op dit forum zeker wel weten hoe dit voelt :)

Anyway, ik ben Björn, 16, Belg en doe nu mijn 5e jaar middelbare school. Alles gaat goed en in Juni 2008 ben ik er klaar mee. Dan zal ik 18 en 1 maand oud zijn. Maar ik twijfel nog veel omtrent mijn latere studiekeuze. En daarbij, waarom zou ik direct beginnen aan mijn verdere studies? Zowat al mijn vrienden hebben al een jaartje moeten blijven zitten, dus eigenlijk is het niet zo speciaal dat je wat later naar de Hogeschool gaat.

De laatste tijd zit ik in mijn hoofd met het idee om een jaar High School in Amerika te gaan doen. Het lijkt me een absoluut prachtige ervaring, iets geweldig en speciaal. Als je ziet hoeveel mensen nooit ver van Nederland/België zijn geraakt in hun hele leven. En dan kan ik in de mooiste tijd van mijn leven een jaar naar Amerika. *waaauw*. Zo heb ik ook een jaartje extra tijd om over mijn over studiekeuze te beslissen en mezelf wat beter te leren kennen.

Nu goed, het is nog wel een tijdje en ik heb nog wel wat tijd om te beslissen, maar ik vermoed dat het niet iets is waar je een maand op voorhand mee moet afkomen. Ik heb Hier al wat gelezen. Maar ik weet nu niet echt hoe het met de voorbereiding zit.

Wanneer moet ik wat/hoe/ beginnen doen als ik deze kans wil grijpen?
En als er hier mensen zijn die dit hebben gedaan, laat me aub weten hoe je het ervaren hebt! Ik ben trouwens al druk bezig met enkele blogs te lezen :)

Bedankt
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Hallo
Welkom op het forum!!!!
Leuke plannen, een jaartje ertussenuit.
Het kan zijn dat ik het mis heb hoor, maar is highschool niet t/m 18 jaar ? Anders zou je een college-jaar moeten doen.
Ik wens je heel veel plezier met de voorbereidingen en succes met je studie!
Groetjes, Jolanda
Bjorn006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bjorn006 »

phillybilly schreef:Hallo
Welkom op het forum!!!!
Leuke plannen, een jaartje ertussenuit.
Het kan zijn dat ik het mis heb hoor, maar is highschool niet t/m 18 jaar ? Anders zou je een college-jaar moeten doen.
Ik wens je heel veel plezier met de voorbereidingen en succes met je studie!
Groetjes, Jolanda
Dat vreesde ik eerst ook. Maar op de site van WEP (zie link in mijn eerste post) staat dit:
VOORWAARDEN
min. 15 jaar max. 18 jaar en 6 maanden op de dag van vertrek
behoorlijke schoolresultaten
minimum 2 jaar de taal gevolgd hebben

Ik wordt in Mei 2008 18 jaar. Dus kan ik zonder problemen mijn middelbare school hier afmaken en dan in Augustus vertrekken naar Amerika 8)
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Zoek een aantal organisaties in Belgie die dit soort highschool jaren aanbieden. Ga langs bij hun informatie bijeenkomsten en praat met oud exchange students.
Hoewel het ook allemaal wel zelf te doen is denk ik, was ik zelf heel erg blij dat een organisatie een groot deel van het werk uit handen neemt.
Daarnaast, hoewel je je vast een hele bink voelt als je 18 bent. Dat voel ik me ook :roll: , is het toch handig dat er mensen zijn waar je op terug kunt vallen als je problemen krijgt. En echt veel goedkoper als je het zelf doet is het nou ook weer niet hoor. Zo'n jaar abroad is niet goedkoop, maar je krijgt er een hoop dingen voor terug.

Ik ging met een Nederlandse organisatie dus mijn ervaring daarmee is niet van toepassing. Het is wel belangrijk om te vragen hoe vaak er orientaties waren. Hoevaak get togethers, wat er te doen was of dat je alles een beetje zelf moest regelen.
- Mike
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En ik zou in ieder geval geen High School jaar overdoen op jouw leeftijd, maar kiezen voor een jaar college.

Gebruik de zoekfunctie in dit forum, en zoek eens op 'uitwisseling' of 'high school', dan ga je al veel kunnen lezen.
En als je in het immigratie-deel kijkt, bij de Sticky's, daar staat een topic "Bloggers in Amerika", en daar is een apart onderdeel voorzien in de lijst voor mensen die een jaar in Amerika studeren, sommigen aan een high school, anderen op een college.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Miujn nichtje wordt in juni 2008 18 jaar en gaat dan ook een jaar highschool doen.
Ze heeft dan als het goed is haar Gymnasiumdiploma op zak. Zij doet bewust geen College maar Highschool. Dit is namelijk veel duurder en bovendien vindt ze het gewoon leuk om een jaartje naar Amerika te gaan voordat ze aan haar studie medicijnen gaat beginnen (als ze dan ingeloot wordt tenminste) Het gaat haar meer om de ervaring dan om echt een studie te doen.

Zij gaat via EF of Travel Active. Ze is net vorige week naar een informatie avond geweest en heeft gehoord dat ze zich al in september 2007 moet inschrijven.
Haar moeder gaat haar dan in mei 2009 opzoeken voor haar "Graduation" en misschien gaan wij ook wel mee dan :D

Marjon
Bjorn006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bjorn006 »

vana schreef: Ze heeft dan als het goed is haar Gymnasiumdiploma op zak. Zij doet bewust geen College maar Highschool. Dit is namelijk veel duurder en bovendien vindt ze het gewoon leuk om een jaartje naar Amerika te gaan voordat ze aan haar studie medicijnen gaat beginnen (als ze dan ingeloot wordt tenminste) Het gaat haar meer om de ervaring dan om echt een studie te doen.

Marjon
Zo denk ik er ook over :)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

vana schreef:Haar moeder gaat haar dan in mei 2009 opzoeken voor haar "Graduation" en misschien gaan wij ook wel mee dan :D

Marjon
Dat is een goede smoes om op vakantie naar Amerika te gaan :wink:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Rob schreef:
vana schreef:Haar moeder gaat haar dan in mei 2009 opzoeken voor haar "Graduation" en misschien gaan wij ook wel mee dan :D

Marjon
Dat is een goede smoes om op vakantie naar Amerika te gaan :wink:
Ja hé, ik heb het meteen voorgesteld aan mijn zus: Dan gaan wij gewoon mee en dan huren we een auto, kan je ook nog wat van het land zien :D

Het enige probleem is dat het waarschijnlijk in mei 2009 is en dan heeft mijn dochter als het goed is net haar eindexamens.
Ik hoop dus dat dat niet samenvalt want dan ga ik natuurlijk niet. Ik wil thuis zijn als ze examen doet.

Marjon
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Re: Een jaar High School doen in de VS, beetje basic info au

Bericht door UStudy »

Bjorn006 schreef: Ik heb Hier al wat gelezen. Maar ik weet nu niet echt hoe het met de voorbereiding zit.
Hoi

Je kunt je ook prima zelf rechtstreeks aanmelden bij high schools in de VS. Zo ingewikkeld is het niet. Interessant voor je is misschien naar een high school te gaan waar je een postgraduate program volgt. Een speciaal programma voor leerlingen die al een middelbare school diploma op zak hebben en zich vooral willen orienteren, ervaring willen opdoen en zich willen voorbereiden op een vervolgstudie (waar dan ook). Ik heb goede contacten met een aantal leuke en goede high schools waar je bovendien ook op de campus kunt wonen (zgn. day and boarding schools). Ook zijn er high schools waar je als internationale leerling de mogelijkheid hebt om een tegemoetkoming in de studiekosten te krijgen (zgn. merit scholarship). Dus stuur mij even een PB als je interesse hebt.
Invisiblegirl
Amerika-ontdekker

Bericht door Invisiblegirl »

Wij hebben gewoon alles zelf geregeld. Omdat ik bij familie wil verblijven in de VS, kon ik niet met een organisatie gaan. De familie heeft me aangemeld bij een High School daar in de buurt en dat gaat prima! Wel een nadeel is dat je zelf je schoolgeld moet betalen, dit hoeven Amerikanen en uitwisselingsstudenten van organisaties niet te betalen. Ik moest in oktober de principal van de school bellen om mijn Engels te beoordelen. Afgelopen week heeft mijn tante me ingeschreven op school. Ik kreeg een gids thuis gestuurd met vakken die ik kon kiezen en dat heb ik ook doorgegeven. Inmiddels heb ik overmorgen een afspraak bij de ambassade :D
Elektrocute
Amerikafan

Bericht door Elektrocute »

Weet niet of deze persoon hier nog komt... of nog plannen heeft om op uitwisseling te gaan, maar ik heb het afgelopen schooljaar in de VS gezeten met WEP en heb daar high school gedaan.
Moest je dus nog vragen hebben ofzo, laat het me weten :-)

(sorry als ik dit topic ineens de hoogte in heb geschopt)
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer