Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Toeristen visum, verlengen?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
jitsketje
Amerika-ontdekker

Toeristen visum, verlengen?

Bericht door jitsketje »

Hoi,

Als ik na 3maanden Amerika, langer wil blijven..Kan ik dit dan verlengen vanuit Amerika. Hoe gaat die precies in zijn werk?

Liefs, Jitske.
Hoi,
Ik ben van plan om rond mei voor 4 weken een TaalCursus in Amerika te gaan doen. San Diego spreekt me tot nu toe het meeste aan!
Liefs, Jitske.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Een toeristenvisum (B-2) is normaal zes maanden geldig. Als je het echter hebt over een geldigheidsduur van drie maanden, neem ik aan dat het hier om de visa waiver van het visumontheffingsprogramma gaat. Als je op zo'n visa waiver het land binnen kwam is verlenging niet mogelijk. Je dient na drie maanden weer te vertrekken.

--john
jitsketje
Amerika-ontdekker

Bericht door jitsketje »

Ja, maar kan je na die 3maanden dan niet een visum aanvragen vanuit Amerika? Dat bedoelde ik meer..Beetje verkeerd geformuleerd.
Hoi,
Ik ben van plan om rond mei voor 4 weken een TaalCursus in Amerika te gaan doen. San Diego spreekt me tot nu toe het meeste aan!
Liefs, Jitske.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

jitsketje schreef:Ja, maar kan je na die 3maanden dan niet een visum aanvragen vanuit Amerika? Dat bedoelde ik meer..Beetje verkeerd geformuleerd.
Ik begreep je bedoeling wel. Helaas, het kan niet. De visa waiver van het visumontheffingsprogramma staat een verblijf van maximaal drie maanden toe. Verlenging of het aanvragen van een ander visum, terwijl je in de U.S. blijft, is niet toegestaan. Iedereen moet na die drie maanden het land weer uit.

Houdt er ook rekening mee dat de vuistregel is dat je na een verblijf van drie maanden in de U.S. op een visa waiver eerst drie maanden buiten de U.S. moet zijn alvorens weer te kunnen worden toegelaten. Op die vuistregel zijn wel enige uitzonderingen (voor zakenlieden die vaak voor enige dagennaar de U.S. reizen bijvoorbeeld), maar meestal is het: drie maanden binnen, drie maanden buiten.

--john
jitsketje
Amerika-ontdekker

Bericht door jitsketje »

Vreemd,
want er zijn meerdere mensen die aangaven dit gedaan te hebben.
Hoi,
Liefs, Jitske.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

jitsketje schreef:Vreemd,
Dan hebben die mensen denk ik een ander visum gehad. Zou het toch maar eens navragen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

jitsketje schreef:Vreemd,
Je kunt een toeristenvisum (B-2) in bepaalde uitzonderingsgevallen na een verblijf van zes maanden laten verlengen met drie, soms zes, maanden. Er moet dan wel een geldige reden zijn, bijvoorbeeld medische behandeling. Op een visa waiver kun je helemaal niets: verlenging is niet mogelijk en het aanvragen van een visum terwijl je in de U.S. blijft mag ook niet.

--john
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer