Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Krijg ik papieren visumaanvraag terug?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Sytske
Amerika-ontdekker

Krijg ik papieren visumaanvraag terug?

Bericht door Sytske »

Beste allen,

Mijn visumafspraak (J-1) heb ik 15 aug. Voor die tijd moet ik alle benodigde papieren opsturen, waarvan een bewijs van de SEVIS betaling er één is. Ik heb hiervan een bon geprint nadat ik betaald had en ik heb ook een officieel exemplaar hiervan via de post gekregen (met een I-797 C nummer).
Het lijkt me dat ik het beste kan kiezen voor het laatste, officiele document (dus de I-797 C) om op te sturen (en zo aan te tonen dat ik de SEVIS fee heb betaald).
Op de achterkant van dit bewuste document staat echter: ´Please save this notice for your records. Please enclose a copy if you have to write us or a U.S. Consulate about this case.´ Elders lees ik juist weer dat ik dit originele document moet meezenden voor de visumaanvraag.
Wat stuur ik nu mee? De print, het originele 797 document of een wellicht een kopie van de 797?
En... als ik het originele 797 document opstuur, krijg ik het dan weer terug?
En deze vraag stel ik jullie in het algemeen: zijn er documenten die ik moet opsturen en weer dan ook weer terugkrijg?

Ik wil de boel vrijdag of zaterdagochtend op de post doen, dus ik hoop dat jullie een antwoord voor me hebben. Dat zou heel fijn zijn!

Groet, Sytske
Stephanie_UCLA
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Stephanie_UCLA »

Ik heb een F1-visum en heb alleen m'n I-20 formulier teruggekregen.
Voor de SEVIS fee heb ik gewoon dat uitgeprinte papier afgegeven, het 'echte' bewijs kwam pas een paar dagen na mijn visumafspraak aan.

Een ander vraagje, hopelijk weet iemand het, want morgen vertrek ik al: moet je behalve paspoort met daarin je visum nog iets meenemen om door immigrations te komen?
Afbeelding
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

Misschien is jouw situatie anders - dat weet je zelf het best, maar volgens mij moet je helemaal niks opsturen naar t consulaat, je moet het gewoon meenemen naar je afspraak.

Maar misschien is t bij jou anders, dat weet ik niet. Ik heb j1 visum, en stuurde niks op.
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Sytske
Amerika-ontdekker

Bericht door Sytske »

Ok dan stuur ik alleen de geprinte bon op, dank je wel.
Ik moet inderdaad mijn spullen opsturen ipv meenemen. Dat is omdat er wat haast bij is (ik kreeg mijn ds 2019 heel laat en ga over een maand al weg). Ze willen de papieren dus vantevoren hebben. Ik heb exacte instructies en een checklist gekregen over wat ik moet opsturen.

Maar... weten jullie dan misschien of ik mijn DS 2019 terugkrijg? Die moet ik wel opsturen, maar die moet ik natuurlijk ook weer terughebben. Als je het meeneemt naar het gesprek, krijg je het terug, dat weet ik. Maar hoe zit dat als je het, zoals ik, moet opsturen??
StageNYCfall2007
Amerikafan

Je krijgt het origineel weer teurg, ik heb hem geniet in mijn paspoort bij mn j1visum
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Sytske
Amerika-ontdekker

Bericht door Sytske »

Het hele formulier DS 2019? Hm, ik weet niet of ik het helemaal begrijp. maar goed, je krijgt het dus weer terug volgens jou.
Wat leuk dat je ook een internship gaat doen in NY!
Sytske
Amerika-ontdekker

Bericht door Sytske »

Nou ja bij nader inzien valt het ook wel mee: één zo´n A4tje in je paspoort. Dan heb ik nu denk ik alle papieren voor het visum compleet. Morgen gaat de boel op de bus en de rest neem ik mee tijdens het interview. Dank jullie wel voor je antwoorden!

PS: Er waren wat problemen met het aanvragen van mijn DS 2019 (dat lag verder niet aan mij), waardoor ik pas anderhalve week geleden het formulier binnen kreeg. Omdat ik over een maand al wegga, kiezen ze bij het consulaat voor een snelle, efficiente methode: de verplichte documenten behalve je paspoort stuur je op (hiervoor krijg je een checklist toegezonden) en de rest neem je mee naar het interview. Ze willen überhaupt zoveel mogelijk tijd besparen. Dat is dus de reden dat ik de docs moet opsturen, terwijl normaal waarschijnlijk de meesten van jullie ze moeten meenemen naar het gesprek op het consulaat.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Ik heb mn ds2018 en SEVIS fee betalingsbewijs in mn paspoort geniet gekregen. Ziet er beetje vaag uit, maar goed.

Trouwens, een vriend van me deed 3 jaar geleden een internship in NY, en hij kreeg het ds2019 ook een maand van te voren (of nog later). Hij heeft gewoon afspraak gemaakt, was allemaal op tijd, nam alles mee etc. Kreeg visum op tijd.

Maar misschien is dat veranderd. Is natuurlijk sowieso beter het zo vroeg mogelijk te doen
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
Sytske
Amerika-ontdekker

Bericht door Sytske »

Dank jullie voor je antwoorden.
Goed nieuws: ik heb mijn visum... Jippie!
Ik heb vantevoren de verplichte documenten opgestuurd. Daarvan kreeg ik het formulier DS 2019 en I-901 (SEVIS fee receipt zeg maar) en natuurlijk het paspoort weer terug. Niet het DS 156 of DS 158 of andere verplichte docs dus, maar dat is verder ook niet nodig als ik het goed heb begrepen.
Ik ben enorm blij dat ik het binnen heb!
Woensdagmiddag was ik op het consulaat in A´dam, daar verliep alles enorm snel en efficiënt. Ik stond binnen een kwartier en een kwartier voor de eigenlijke afspraak alweer buiten. Ik was erg onder de indruk van de effecientie daar en hoe de drukke middag met honderden mensen verliep.
Donderdag werd het visum al bij mij afgeleverd... nog geen 24 later dus!
nu weet ik ook uit eigen ervaring: als je je papieren in orde hebt, krijg je je visum zo goed als zeker. Zelf hoefde ik, behalve bewijs van salaris in te US, zelfs helemaal geen verdere ondersteunende documentatie te tonen, zoals bankafschriften, bewijs van vaste banden, etcetc.
Nu nog een kamer in NY.... Mocht je nog tips hebben...:)
StageNYCfall2007
Amerikafan

Haha same problem here. Ik moet ook nog kamer vinden in NYC...

Wanneer vertrek jij?
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
Sytske
Amerika-ontdekker

Bericht door Sytske »

Hi stagefall!
ik vertrek 1 sept.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer