Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

foto voor mijn visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Irja
Amerika-newbie

foto voor mijn visum

Bericht door Irja »

Hey hey,
Ik ga dus binnekort voor 6 maand naar Florida. Nu maandag heb ik een afspraak bij het consulaat en daarvoor heb ik dus een speciala foto die 5 op 5 is. Ik ging naar de fotograaf en legde hem uit aan wat de foto moest voldoen en die wist direct waar ik het over had dus hij maakt die foto. Maar ik kom thuis en zie dus dat de breedte geen 5 cm is maar de lengte wel. Voor de rest kloppen de afmetingen wel. De afstand tussen schouders en haarlijn moeten 3.2 cm zijn en dat is zo maar ik zit nu in met die 5 cm. Heeft iemand daar al ervaring mee en kan je mij zeggen of het normaal is dat dat zo is?
Want ik zit er mee verveeld.

Thanx
Irja De Jonghe
Silke
Amerika-newbie

Re: foto voor mijn visum

Bericht door Silke »

Hallo!

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, alleen gaat het over de afstand van het hoofd (haar) en de kin. Die moet minimun 2,5 cm en maximum 3,5 cm bedragen. Wat als het ongeveer tussen die 3,5 en 3,6 bedraagd? Gaan ze daar problemen van maken? :|
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik zou de formaten aanhouden zoals gevraagd wordt.
Weet dat er in de buurt van het consulaat ook een fotograaf zit die precies weet hoe alles werkt.
(verdient er waarschijnlijk ook flink aan)
Weet niet de naam van de fotograaf, maar het consulaat weet het je zeker te vertellen.
Wij hebben destijds het wel voor elkaar gekregen bij een plaatselijke fotograaf, maar dat was wel dankzij de enorme medewerking van de fotograaf, moest zeker 3 keer over.

*edit*

Op de website van het consulaat staat een hele lijst met fotograven die conform eisen pasfoto's maken.

http://amsterdam.usconsulate.gov/photo_places.html
soofie
Amerika-ontdekker

Bericht door soofie »

Zou naar een fotograaf in Adam gaan die er wel verstand van heeft.. want je hebt die 5/5 nodig voor op je visa papieren.

Wat leuk dat je naar Florida gaat trouwens, ik zit sinds 3 weken in Orlando voor mijn stage! :)
Irja
Amerika-newbie

Bericht door Irja »

Oke dan ga ik het toch maar nog eens veranderen.
Ik ga daar ook op stage trouwens. In disney World.
Groetjes en bedankt
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Als je de regels voor de foto uitprint en die meeneemt naar een goeie fotograaf dan weten ze er daar echt wel raad mee hoor. Ik heb mijn foto's gewoon laten maken bij een fotograaf in een klein dorpje. Hij heeft een iets groter formaat papier gebruikt en de uitsnede zo gemaakt dat het precies volgens de regels was.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Irja
Amerika-newbie

Bericht door Irja »

Wel ik ben dus vandaag naar een andere fotograaf geweest en die heeft de foto die ik al had aangepast zoals hij moest zijn. 5 op 5 met de jusite afstand tussen kin en hoofd.
Wat een gedoe voor een foto! :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer