Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dringend: Touristenvisa

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Dringend: Touristenvisa

Bericht door Nikolayev »

Hallo,

Ik heb een vlucht voor 7 juni naar de VS, en op 5 September kom ik weer terug.

Nu heb ik een domme fout gemaakt en mij verrekend in het aantal dagen. Als je de dagen telt zul je zien dat het op 91 dagen uitkomt inplaats van 90. Nu ga ik morgen proberen mijn ticketdatum te wijzigen, maar in de voorwaarden staat al dat dit niet mogelijk is.

Nu heb ik een advies gekregen om een touristenvisa aan te vragen, ookal is het maar voor 1 dag.

Is het moeilijk om zo'n visa te verkijgen (zelfs in mijn situatie?), en hoe lang duurt zo iets?

-Nikolayev.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Dringend: Touristenvisa

Bericht door kastelke »

In principe, als jij geen strafblad hebt en je kan aantonen dat jij op dit moment voldoende financiele middelen hebt om je 3 maanden durende verblijf te betalen + je kan aantonen dat je 'duurzame banden' met Nederland hebt (job, eigen huis, studie,...), dan is het slechts een formaliteit.
Maar... het is nu wel kort dag. Geen idee of ze het zo snel afgewerkt krijgen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Heb intussen mijn tickets kunnen wijzigen, en vertrek nu dus VOOR het eind van die 90 dagen. Dus alles zou nu in principe goed moeten zijn. Toch bedankt voor de reactie.

-Nikolayev.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Oef! Dat lijkt me inderdaad het veiligste. En ik ben er zeker van dat het op 1 of 2 dagen niet aankomt, je zal nog wel teruggaan om nog meer van Amerika te genieten!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Dat zeer zeker. En dan ook nog met een Visa-Waiver. Die kon ik verliezen mocht ik toch ongewijzigd mijn vakantie houden, en 91 dagen verblijven. En dat heb ik liever niet. :D

-Nikolayev.
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

En wat nu als de terug vlucht ge-annuleerd word?
En je pas een dag later terug kan :)

is mij toch wel een aantal keer overkomen....
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Dan kan ik nog steeds vertrekken. Omdat het dan pas dag 90 is. Ik vertrek namelijk op dag 89. Dus ik mag de dag erna ook nog vertrekken.

-Nikolayev.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer