Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

h-2b werk in the usa

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
akaaden
Amerika-newbie

h-2b werk in the usa

Bericht door akaaden »

Hello,

iemand hier bekend met dit soort werk? http://www.ccusa.com/programs/hb/

Ik heb nu sinds een jaar een full-time baan in nederland, maar mijn droom blijft toch wel in amerika gaan werken wonen leven, ben net weer terug van een drie weekse vakantie nyc en florida en al druk aan het uitzoeken hoe en waar ik kan gaan werken.

Ben er wel achter gekomen dat het niet zo gemakkelijk is als iedereen denkt dus de illusie dat je niet zomaar even kan gaan solliciteren en werken ben ik ook rijker..

nu zat ik te denken dat het wellicht wel interessant is om een maand of 10 te gaan werken daar en kijken hoe het bevalt, en wellicht wel die leuke amerikaanse tegenkomen die mij aan me greencard gaat helpen ;) (haha nee dat is niet de insteek ervan)

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? en zo ja is het leuk om te doen of is het vooral werken werken werken (waar ik opzich niets tegen heb) en bijna geen contact met anderen dus ook geen ervaringen voor het leven opdoe..(waar ik wel wat tegen heb)

Ik hoor het graag als er mensen met ervaring zijn.

groeten
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: h-2b werk in the usa

Bericht door kastelke »

Rechts bovenaan staat de zoekfunctie van dit forum. Zoek eens op 'CCUSA'. Er is al wat over geschreven.
Je kan eventueel bijkomend nog zoeken op 'summer camp', daar is ook al heel wat over geschreven.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
akaaden
Amerika-newbie

Bericht door akaaden »

hallo,

bedankt voor de tip, heb wat dingen gezocht en een paar vragen zijn beantwoord, waar ik nu ook achter ben gekomen is dat er de mogelijkheid bestaat om een soort interne training te volgen bij bedrijven in amerika en je dit mag doen voor max. 18 maanden. In bijvoorbeeld de finance of commerce branche. Dit lijkt mij ideaal omdat het werk meer aansluit bij mijn huidige functie en ambitie plus dat ik in anderhalf jaar er wel achter kom of ik inderdaad in Amerika zou willen blijven en wonen (ik weet dat dat niet makkelijk, maar het is wel makkelijk als je al anderhalf jaar ervaring hebt).

Zijn er hier mensen die dit ook gedaan hebben en hier ervaring mee hebben? Zo ja, hoor ik dat graag om wat ervaringen uit te wisselen en evt. tips te krijgen. Ik zou graag dan even via dit forum of via mail wat contact willen leggen met mensen die hier ervaring mee hebben..

ik hoor het graag.
Kingswood
Amerika-ontdekker

Bericht door Kingswood »

Voor wat betreft het H-2B gedeelte van jouw vraag: het H-2B visum is momenteel 'op de schop'. Ik had zelf op dit moment op een H-2B visum in Miami moeten zitten maar zit in NL. Het had er alle schijn van dat het ook dit jaar weer goed ging komen met de visas die het H-2B programma beschikbaar stelt, maar niets is minder waar. H-2B is hoogstwaarschijnlijk verleden tijd. Voornaamste redenen: H2b'ers die niet terug keren naar eigen land, H2B'ers die als 'slaven' worden behandeld en een overheid die van mening is dat er voor die 66.000 h2B banen op jaarbasis best werkloze Amerikanen moeten kunnen worden gevonden. Je kunt meer lezen over dit alles op www.savesmallbusiness.org

Dan jouw vraag mbt die interne training: die training kun je inderdaad doen als je een bedrijf vindt die jou wil trainen. Dit programma heet "Professional Carreed Training" Je doet dat obv een exchange visitor visum. Een J-1 dus. Als je het mij vraagt is die maximale duur van 18 maanden inmiddels teruggeschroefd naar 12 maanden. In ieder geval geldt dit voor mijn beroepsgroep. En dat is iig wel de reden dat ik niet voor dit alternatief kies aangezien ik al eens 10 maanden op een J-1 visum in de VS ben geweest voor stage. Het is in ieder geval zo dat je om in aanmerking te willen komen minimaal 1 jaar afgestudeerd moet zijn (Minimaal Bachelor Degree) en minimaal 1 jaar relevante werkervaring moet hebben buiten de VS.

Succes
Whatever people say I am, that's what I'm not
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer