Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

werken op een boerderij

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
farmer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

werken op een boerderij

Bericht door farmer »

Hallo allemaal,

ik (Jelle) zit nu in het examenjaar van de landbouwschool in meppel.
omdat ik nu vroeg vakantie krijg(als ik mijn examen haal), wil ik graag naar Amerika of Canada om daar bij een melkveehouder of loonwerker te helpen met de dagelijkse werkzaamheden. dit wil ik graag doen om gewoon een grote ervaring op te doen en om te kijken hoe daar alles nou werkelijk gaat. Maar omdat ik nog geen 18 ben maar 16, kan ik nog geen werkvergunning krijgen, en zou ik dus moeten doen als of ik bij familie of vrienden op vakantie ga.Hier in Nederland werk ik donderdags vrijdags en zaterdags ook op een boerderij, dit doe ik nu 2 jaar. dit bedrijf heb ik als het ware helemaal onder de knie.. en kan het zo over nemen qua werkzaam heden,
ik heb veel ervaring in de omgang met koeien en ook met machines.

ik hoop dat iemand mij een leuk adres kan geven, of zelfs zelf een bedrijf heeft in de VS of Canada, en mij die kans graag wil bieden.
alvast bedankt :D

Groeten,
Jelle
Laatst gewijzigd door kastelke op 10 mar 2009, 18:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst van "emigratie" naar "tijdelijke visa".
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Re: werken op een boerderij

Bericht door UStudy »

Hallo Jelle,

Kijk eens naar de mogelijkheden via Stichting Uitwisseling, zie: http://www.uitwisseling.nl/usa.html
Bennogr
Amerika-expert

Re: werken op een boerderij

Bericht door Bennogr »

Als Amerika correspondent van het Agrarisch Dagblad ben ik deze http://www.globalcow.com/index.php organisatie eens tegengekomen. Zeeer enthousiaste mensen.

Niet al te goedkoop (maar ook niet ZO duur), maar ze kunnen veel voor je regelen en dat is veel waard.

En wie weet: ik ken een aantal Nederlandse veehouders die in de VS begonnen zijn en op die manier redelijk eenvoudig (nou ja, wel hard werken natuurlijk, koeien houden is niet voor lapzwansen) aan een groene kaart zijn gekomen (in Iowa helpt de staatsregering een groene kaart te regelen als je minstens 300 koeien melkt, bijvoorbeeld, South Dakota heeft iets dergelijks en Wisconsin in daarmee bezig voor zover ik weet).

Ik ken een aantal van die boeren een beetje, maar wil uiteraard geen adressen hier zo open en bloot plaatsen, plus ik weet niet hoe ze tegen een en ander aankijken, maar je zou kunnen zoeken op zoiets als 'dutch dairy farm', 'holland dairy' of 'dutch dairy farmer in Iowa/Wisconsin/Ohio' enz.

Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer