Daar ben ik het wel heel erg mee eens. Bezint eer gij begint. Ik ben het trouwens niet eens met wat eerder in dit topic werd geschreven, dat forumleden geen begrip zouden hebben voor de moeilijkheden, eenmaal hier. Ik vind dit namelijk een heel ondersteunend forum.Bandido schreef:Nu schrijf ik misschien toch iets wat je niet wilt horen, maar hoezeer ik het ook met je eens ben, je weet voordat je naar Amerika komt op een H4-visum, dat je niet mag werken als "echtgeno(o)t(e) van". Zoals ik al zei, lijkt mij dat persoonlijk ook heel erg moeilijk, maar iedereen moet voor zichzelf de afweging maken of je dan wel of niet wilt komen. We mogen het allemaal dan niet eens zijn met die wet, maar wij maken die helaas met zijn allen niet. En het is inderdaad te hopen dat de regels omtrent H4-visa ook veranderen.
Deze passage van Oortjes heb ik een paar dagen laten verteren, maar stuit me nog steeds tegen de borst (al snap ik goed, dat dit uit een pure frustratie met het systeem is geschreven):
Verder, verwacht geen medeleven, sympathie. De USers vinden dat je al godsdankbaar moet zijn dat je in het beste land ter wereld mag verblijven. Ze zijn ook van mening dat immigranten hier komen om zo niet de zaak uit te vreten en van van alles en nog wat misbruik te maken, dan toch komen ze hier om er beter van te worden. Nergens zijn de kansen zo goed als in de US !
Zelfs hier op dit forum is de reaktie vaak: je wist waar je aan begon, eigen schuld, dikke bult, niet zeuren.
Wat de Amerikanen betreft vind ik dit op zijn minst een ononderbouwde generalisatie. Jij schrijft vanuit jouw ervaringen, die zie ik hier niet en er zijn hier een aantal vrouwen met visa, waarmee ze niet mogen werken, want dit is een heel internationaal gebied. Die vrouwen zie ik vooral veel vrijwilligerswerk doen. Ik zou nog verder kunnen gaan, maar ben te moe op het moment.
Wat de accusatie van mensen op het forum betreft, wil ik wel graag voorbeelden zien! Ik zie die reacties namelijk helemaal niet. Jij komt om de zoveel tijd kijken op het forum en bent van harte welkom, maar om zo eventjes in het algemeen om je heen te slaan over de reacties hier zit mij toch niet lekker. Ik zou graag weten, waar jij vindt, dat mensen op het forum een "je wist, waar je aan begon, eigen schuld, dikke bult, niet zeuren" reactie hebben achtergelaten. Over het algemeen vind ik namelijk, dat wij erg aardig zijn tegen mensen, die hier met heel onschuldige, maar misschien onmogelijke, plannen komen

Correctie: ik schreef gisteravond, dat ik vrouwen ken met H4 visa, maar dat is onjuist. Deze vrouwen mogen met de visa, dat ze hebben niet werken, welk visa het precies zijn, weet ik niet.