Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

visa-vragen bij sollicitatie

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Cilla
Amerika-newbie

visa-vragen bij sollicitatie

Bericht door Cilla »

Hey iedereen,

Ik heb onlangs een sollicitatie opgemerkt voor een job in Amerika. Het gaat hier om de animatiefilm-industrie dus buitenlanders komen ook in aanmerking. Er worden echter enkele vragen geteld ivm visa-aangelegenheden nl

If offered employment, can you provide evidence of your identity and United States employment eligibility?

Would you now or in the future require visa sponsorship if you are offered employment?

Is er hier misschien iemand die mij hierover wat meer kan vertellen of weet waar ik meer informatie hierover kan vinden.
Wat wordt er bedoeld met "evidence of identity" en "employment eligibility"?
Wil dit zeggen dat ik echt concreet al visa moet aanvragen en dan kijken of ik in aanmerking kom (lijkt mij sterk want als ik het goed heb is een visa toch echt voor een specifieke periode en ik weet nog niet eens of ik de job heb), of vragen ze hier gewoon of ik in principe visa zou kunnen krijgen.

Ik heb al eens gekeken op de site van de Amerikaanse ambassade in Brussel, en vind daar twee verschillende telefoonnummers om hen te contacteren. Eén algemeen en ééntje specifiek voor visa aanvraag (en die lijn is betalend). Ik weet niet goed welke van de twee ik best bel (uiteraard wil ik liever het geld voor de betalende lijn besparen als het kan), en kan je zomaar naar de ambassade bellen met dergelijke vragen of hebben die mensen het daar te druk voor?

Misschien nog iets meer over de jobaanbieding: het zou gaan om een recruiting programme van het bedrijf, voor recentelijk afgestudeerden (niet langer dan drie jaar afgestudeerd) en zou voor een bepaalde periode van zes maanden zijn.

Ik dacht misschien dat iemand hier mij eventueel al wat meer info kon geven, want ik wil het liefst vermijden dat ik naar de ambassade bel en als een complete nitwit overkom :)

Alvast bedankt!
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Re: visa-vragen bij sollicitatie

Bericht door Tink »

Cilla schreef:Hey iedereen,

Ik heb onlangs een sollicitatie opgemerkt voor een job in Amerika. Het gaat hier om de animatiefilm-industrie dus buitenlanders komen ook in aanmerking. Er worden echter enkele vragen geteld ivm visa-aangelegenheden nl

If offered employment, can you provide evidence of your identity and United States employment eligibility?

Would you now or in the future require visa sponsorship if you are offered employment?

Is er hier misschien iemand die mij hierover wat meer kan vertellen of weet waar ik meer informatie hierover kan vinden.
Wat wordt er bedoeld met "evidence of identity" en "employment eligibility"?
evidence of your identity: bewijs dat je bent wie je zegt dat je bent.
United States employment eligibility?: Nee dat heb je niet. Je hebt geen bewijs dat je in de US mag werken, daar heb je een visa voor nodig en dat heb je niet.

Would you now or in the future require visa sponsorship if you are offered employment?: Yes, you would because you are not eligible to work in the US.
Mensen die wel 'eligible' zijn zijn bv mensen die een Amerikaans paspoort hebben.
--
Tink
Cilla
Amerika-newbie

Bericht door Cilla »

Bedankt!

Nu kan ik de juiste vakjes aanvinken en alvast mijn kans wagen voor de job :D
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Een toekomstig werkgever mag niet naar immigratie-status vragen gedurende de sollicitatie-procedure.

Gr., Flipje
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat kan zo wel zijn, maar bij heel veel applications moet je dat toch wel aangeven!

Trouwens, je schiet er ook niks mee op om bv. te liegen en te doen alsof je wel in de US mag werken, terwijl dat niet is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Bij veel vacatures staat er dan ook bij dat je al over de vereiste vergunning moet beschikken, dan hoeft een werkgever er dus ook niet meer om te vragen.
"Keep Georgia On Your Mind"
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Ik zeg niet dat je moet gaan liegen, maar hen voor de rechter slepen is weer wel een optie natuurlijk. :wink:

Gr., Flipje
Cilla
Amerika-newbie

Bericht door Cilla »

Bij deze vacature staat onder de visa vragen:

Your answer will not affect your opportunity to be considered for a position.

't Zal een manier zijn om een stok achter de deur te hebben voor eventuele rechtzaken veronderstel ik.
Nu ben ik niet zo naïef om te denken dat het echt niets uitmaakt, maar ik kan maar proberen hé
"een nee heb je, een ja kan je krijgen" zoals ze bij ons zeggen.

Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Niet geschoten is altijd mis. :D

(mijn man heeft al heel vaak 'geschoten' maar krijgt meestal niks te horen, ofwel een "als je ooit eenmaal met een geldig werkvisum hier bent, laat dan zeker iets weten!"... :( )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Cilla schreef:Bij deze vacature staat onder de visa vragen:

Your answer will not affect your opportunity to be considered for a position.
Dan zal dat ook zo zijn, er zijn natuurlijk beroepen denkbaar waar men gewoon de beste en meest gekwalificeerde krachten voor wil vinden. En als daar een visa procedure aan vast zit, zullen ze daar wellicht bereid toe zijn, dus ik zou het inderdaad gewoon proberen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer