Ik heb onlangs een sollicitatie opgemerkt voor een job in Amerika. Het gaat hier om de animatiefilm-industrie dus buitenlanders komen ook in aanmerking. Er worden echter enkele vragen geteld ivm visa-aangelegenheden nl
If offered employment, can you provide evidence of your identity and United States employment eligibility?
Would you now or in the future require visa sponsorship if you are offered employment?
Is er hier misschien iemand die mij hierover wat meer kan vertellen of weet waar ik meer informatie hierover kan vinden.
Wat wordt er bedoeld met "evidence of identity" en "employment eligibility"?
Wil dit zeggen dat ik echt concreet al visa moet aanvragen en dan kijken of ik in aanmerking kom (lijkt mij sterk want als ik het goed heb is een visa toch echt voor een specifieke periode en ik weet nog niet eens of ik de job heb), of vragen ze hier gewoon of ik in principe visa zou kunnen krijgen.
Ik heb al eens gekeken op de site van de Amerikaanse ambassade in Brussel, en vind daar twee verschillende telefoonnummers om hen te contacteren. Eén algemeen en ééntje specifiek voor visa aanvraag (en die lijn is betalend). Ik weet niet goed welke van de twee ik best bel (uiteraard wil ik liever het geld voor de betalende lijn besparen als het kan), en kan je zomaar naar de ambassade bellen met dergelijke vragen of hebben die mensen het daar te druk voor?
Misschien nog iets meer over de jobaanbieding: het zou gaan om een recruiting programme van het bedrijf, voor recentelijk afgestudeerden (niet langer dan drie jaar afgestudeerd) en zou voor een bepaalde periode van zes maanden zijn.
Ik dacht misschien dat iemand hier mij eventueel al wat meer info kon geven, want ik wil het liefst vermijden dat ik naar de ambassade bel en als een complete nitwit overkom

Alvast bedankt!