Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Worldpassport

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Worldpassport

Bericht door Ruud2004 »

Ik kwam een leuk filmpje tegen. Ik weet niet tegen wie deze bestuurder het heeft, maar met dit "fantasiedocument" kom je geen grens over. Leuk geprobeerd !

http://www.garagetv.be/video-galerij/wo ... oort_.aspx
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Worldpassport

Bericht door phillybilly »

Haha yeah right!
Zou niet gek zijn :)
mariekeev
Amerikafan
Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!

Bericht door mariekeev »

Wel grappig om te zien dat een land als de USA dit type paspoort minimaal 20x heeft geaccepteerd en ereen visa stempel in heeft gezet (Nederland, inclusief de Antillen 3x).

Het idee erachter zie ik eigenlijk ook wel zitten.... ik zie mijzelf ook liever als een wereldburger in plaats van een ingezeten van één land.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

mariekeev schreef:Wel grappig om te zien dat een land als de USA dit type paspoort minimaal 20x heeft geaccepteerd en ereen visa stempel in heeft gezet (Nederland, inclusief de Antillen 3x).
Misschien zegt dat wel wat over de "vaardigheden" van de grensbewakingsambtenaren in die landen. :wink: (van de Antillen weet ik het zeker !)
mariekeev schreef:Het idee erachter zie ik eigenlijk ook wel zitten.... ik zie mijzelf ook liever als een wereldburger in plaats van een ingezeten van één land.
Nee sorry, die mening kan ik niet met je delen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het zal ook wel enorm verschillen per port of entry, lijkt me. Als je bij een relatief kleine grensovergang de VS binnen komt, heb je eerder kans van slagen dan op JFK of ORD, lijkt me.

In Nederland hebben we bijvoorbeeld ook maar heel weinig PoE's, waardoor onze immigratiebeampten redelijk goed getraind zijn. Ik zeg redelijk, omdat ik op Eindhoven Airport ook heb gezien dat dat tegen kan vallen. Mijn vriendin en ik waren een weekendje naar London, we komen terug op Eindhoven en de beambte wist absoluut niet wat hij aan moest met een Amerikaans Paspoort. Moesten twee collega's aan te pas komen, voor ze bedachten dat ze een stempel moesten zetten :lol:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer