Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een aantal vragen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Continuum
Amerika-ontdekker

Een aantal vragen

Bericht door Continuum »

Hey All,

ik heb een beetje gezocht hier en eigenlijk denk ik wel dat ik de antwoorden weet op deze vragen maar toch vraag het liefst nog even na.

Ik ga in Januari voor een semester naar Amerika. Ik krijg van de University een I-20 formulier. Wat voor visum krijg ik dan? Een F-1 Visa?
Kan ik na het aflopen van dat visum nog blijven (60 dagen dacht ik)?
En hoe lang duurt die aanvraag? Want een I-20 heb ik nog niet binnen. Want op 10 Januari moet ik al weg.
Wat zijn de kosten hier achter? En moet je dat gelijk betalen. Voor de afspraak las ik 15 euro.
Ik moet wel eerst een SEVP/SEVIS ding krijgen... Duurt dat ook lang, of is dat een kwestie van betalen?
Kan je ook die stomme foto's die je voor je paspoort moet geven (weet je wel niet lachen etc.) gebruiken? Of moet ik alweer nieuwe foto's laten maken?

Ik moet geld overmaken naar Amerika. 4325 dollar wel te verstaan. Ik heb van de school een SWIFT code, Account name & Account number gekregen, kan ik dit gewoon met internetbankieren over maken? Zo ja hoe? Of moet ik dan langs de bank zelf? (Rabobank)

Autorijden. Ik heb al wel geteld 3 dagen mijn rijbewijs en word volgende week 21 jaar. Mag ik daar auto rijden (huren)? (I know, hoge verzekering) Ik las ergens dat als je langer dan 3 maanden daar blijft dat je dan een auto rijexamen moet doen, is dat waar?

Ja ik ben misschien een beetje nerveus over al die dingen :P

Alvast bedankt,

Anne
PeterNY

Re: Een aantal vragen

Bericht door PeterNY »

Dit bericht is komen te vervallen.
Laatst gewijzigd door PeterNY op 12 dec 2009, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

Vraag 4:

Als je een auto huurt dan moet je ten minste 1 of 2 jaar rij-ervaring hebben. Hangt beetje af van de voorwaarden van het verhuurbedrijf maar met drie dagen rij-ervaring is het zeker een no no. Ook bij Zipcar (auto huren per uur) moet je tenminste 1 jaar rij-eravring hebben. Je kan natuurlijk de auto huren op iemand anders zijn naam en er dan zelf mee rijden. Wettelijk gezien is dat geen probleem denk ik, maar als je iets voorhebt dan zullen de verzekeringen zeker moeilijk doen.

Beschik je over een auto - van bijvoorbeeld een vriend - dan mag je drie maanden rondrijden met jouw Europees rijbewijs (drie maanden of 90 dagen is ook het maximum dat je in de States mag verblijven met een toeristenvisum). Nadien moet je een rijbewijs halen in de staat waar je wenst te verblijven. Regels verschillen van staat tot staat.

In Washington State bijvoorbeeld heeft mijn Europees rijbewijs geen enkele betekenis en moet ik een praktische en theoretische proef helemaal opnieuw afleggen alsof ik nog nooit met een auto heb gereden. Dit betekent dat ook ik de eerste twee jaar niet met een huurauto mag rijden.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je een auto huurt dan moet je ten minste 1 of 2 jaar rij-ervaring hebben.
Die regel is volgens mij niet meer bij alle verhuurders van toepassing, je kan het vinden in de algemene huurregels van de verschillende verhuurders die zijn voor de meeste verhuurders wel online te vinden.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Geld overmaken naar een Amerikaanse bank kun je gewoon doen via internetbankieren en dan 'buitenlandse betalingen.' Je moet de Swiftcode van de Amerikaanse bank hebben (even navragen, en je niet af laten schrikken door de eerste bankbediende die zegt dat ze dat niet hebben), het 'ABA Routing number' (staat op je checks, het nummer voor het rekeningnummer) en het rekeningnummer.

Wel aangeven in Nederland dat je dollars wilt opsturen, de Amerikaanse banken zijn niet zo goed met omrekenen van valuta.

Kost bij de ING 14 euro (als je opgeeft dat je alle kosten voor je Nederlandse rekening wilt nemen) en afhankelijk van de bank in de VS $0 tot $20.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Continuum
Amerika-ontdekker

Bericht door Continuum »

Rob schreef:
Als je een auto huurt dan moet je ten minste 1 of 2 jaar rij-ervaring hebben.
Die regel is volgens mij niet meer bij alle verhuurders van toepassing, je kan het vinden in de algemene huurregels van de verschillende verhuurders die zijn voor de meeste verhuurders wel online te vinden.
Juist, daarom vroeg ik het. Ik kon het namelijk ook niet vinden op een van de verhuursites die ik gecheckt had.
Ik wil van Dallas naar Houston rijden in springbreak en mijn moeder een keer ophalen van het vliegveld ophalen.
Ik ga het zeker proberen. Ik kan op school, volgens mij, ook drivers lessons nemen en dat zal ik zeker doen.

Bedankt voor jullie antwoorden, vooral over geld overstorten...

Overigens heb ik net mijn I-20 formulier binnen gekregen en mag 29ste op de ambassade komen en de 10de ga ik weg.

So excited :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer