ik heb een beetje gezocht hier en eigenlijk denk ik wel dat ik de antwoorden weet op deze vragen maar toch vraag het liefst nog even na.
Ik ga in Januari voor een semester naar Amerika. Ik krijg van de University een I-20 formulier. Wat voor visum krijg ik dan? Een F-1 Visa?
Kan ik na het aflopen van dat visum nog blijven (60 dagen dacht ik)?
En hoe lang duurt die aanvraag? Want een I-20 heb ik nog niet binnen. Want op 10 Januari moet ik al weg.
Wat zijn de kosten hier achter? En moet je dat gelijk betalen. Voor de afspraak las ik 15 euro.
Ik moet wel eerst een SEVP/SEVIS ding krijgen... Duurt dat ook lang, of is dat een kwestie van betalen?
Kan je ook die stomme foto's die je voor je paspoort moet geven (weet je wel niet lachen etc.) gebruiken? Of moet ik alweer nieuwe foto's laten maken?
Ik moet geld overmaken naar Amerika. 4325 dollar wel te verstaan. Ik heb van de school een SWIFT code, Account name & Account number gekregen, kan ik dit gewoon met internetbankieren over maken? Zo ja hoe? Of moet ik dan langs de bank zelf? (Rabobank)
Autorijden. Ik heb al wel geteld 3 dagen mijn rijbewijs en word volgende week 21 jaar. Mag ik daar auto rijden (huren)? (I know, hoge verzekering) Ik las ergens dat als je langer dan 3 maanden daar blijft dat je dan een auto rijexamen moet doen, is dat waar?
Ja ik ben misschien een beetje nerveus over al die dingen

Alvast bedankt,
Anne