Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel geld op rekening bij aanvraag B2 visum??

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Dutchie83
Amerika-ontdekker

Hoeveel geld op rekening bij aanvraag B2 visum??

Bericht door Dutchie83 »

Beste forumleden,

Ik vraag me af hoeveel geld je op je rekening moet hebben als je een toeristenvisum gaat aanvragen.

Wie heeft hier ervaring mee? Ik hoor graag wat bedragen!

Alvast beankt!

Dutchie
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hoeveel geld op rekening bij aanvraag B2 visum??

Bericht door kastelke »

Hoe lang geef je aan dat je in Amerika wilt zijn? Want met 6000 dollar kan je misschien wel 3 maanden je plan trekken, maar een gans jaar wordt al wat moeilijker....
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dutchie83
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutchie83 »

Ik wil er 6 maanden blijven. Als ik ook een bewijs van mn sponsor heb (affidavit of support?) dan moet t wel goedkomen toch?

Dan nog 1 vraag, waar vind ik meer info over het opstellen/aanvragen van een affidavit of support?

Alvast bedankt!

Dutchie
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het vervelende is dat er geen specifieke bedragen vaststaan voor dit, dat alles gewoon de persoonlijke beoordeling is van diegene die jouw aanvraag op dat moment in handen krijgt.
Het feit dat je dus een affidavit of support nodig hebt, ik weet niet of je daar al mee op 'gevaarlijk' terrein terecht komt.
Het zal er ook aan liggen welk soort van reis je gaat maken (een sportwagen huren en daarmee van het ene resort naar het andere rijden - met de amtrak van de ene jeugdherberg naar de andere). Ik weet het, ik stel het in extremen...
Heb je zelf al eens een realistische berekening gemaakt hoeveel je nodig zou hebben?
En welke 'meer uitleg' over het Affidavit of Support heb je concreet nog nodig? Heb je de zoekfunctie van het forum al eens gebruikt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dutchie83
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutchie83 »

Hi Kastelke,

Bedankt voor je reply. Ik denk dat ik zelf aan EUR 5000,- wel genoeg zal hebben. Ik ben er zelf zoveel maanden geweest en heb by far niet zoveel opgemaakt. Dat kunnen ze ook aan mijn afschriften zien. Ik waag het er gewoon op, mocht het niet genoeg zijn dan zullen ze dat vast aangeven.

Misschien is het beter om het affidavit of support achterwege te laten, ik wil geen slapende honden wakker maken....

groetjes,

Dutchie
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

misschien een beetje laat, maar hoeveel geld had je nu op je rekening bij aanvraag ?
Dutchie83
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutchie83 »

Zo'n 6000 Euro, ze hebben geen bewijzen gevraagd....Ze vroegen alleen hoe lang ik wilde blijven. Ik zei 6 maanden, CBP officer: 6 maanden?! ik: ja....
Toen vroeg ik of ik mn vlucht zou halen (vloog meteen door naar een andere staat, ivm Kerst) hij zei van wel en waar ik nartoe moest en toen kreeg ik mn stempel en dat was t :) Ik had wel al m'n bewijzen bij me, just in case ;)
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Oke, is een uitdraai van het internetbankieren ook goed ? we leven immers anno 2010
Ik heb al mijn geld op een spaarrekening (ivm rente), neem aan dat dat geen probleem is (is geen deposito oid)
Dutchie83
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutchie83 »

Ja inderdaad! Had ik ook, een uitdraai van m'n saldo, just in case ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer