Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hulp nodig! Vragen over universiteit
Hulp nodig! Vragen over universiteit
Hee allemaal!
Iemand vertelde mij dat de Universiteid van Florida een leuke en goeie school was. Nu ging ik even kijken wat de kosten waren, op de volgende pagina:
http://www.sfa.ufl.edu/basics/cost-of-attendance/
Ik ga als undergratuated, en dan 'on campus' en dan zou het dus neer komen op rond de $18,000. Maar wat is het aller meeste rechtse kolom? Zou iemand mij kunnen helpen?
Take Care,
Wobbe
** Topic verplaatst van "Amerikaans nieuws" naar "tijdelijke visa"**
Iemand vertelde mij dat de Universiteid van Florida een leuke en goeie school was. Nu ging ik even kijken wat de kosten waren, op de volgende pagina:
http://www.sfa.ufl.edu/basics/cost-of-attendance/
Ik ga als undergratuated, en dan 'on campus' en dan zou het dus neer komen op rond de $18,000. Maar wat is het aller meeste rechtse kolom? Zou iemand mij kunnen helpen?
Take Care,
Wobbe
** Topic verplaatst van "Amerikaans nieuws" naar "tijdelijke visa"**
Re: Hulp nodig! Vragen over universiteit
De meest rechter kolom zijn de kosten voor summer classes. Ik moet je wel teleurstellen, want met 'slechts' $18,380 ben je er niet. Dat zijn namelijk de 'in state' kosten, en aangezien jij 'out of state' bent moet je daar nog $20,140 bij optellen.
Ahh dat summer progam lijkt me echt te gek! Ik ga er eens meer informatie over zoeken, en bedankt!
En het komt dus neer op z'n 40K als je een heel jaar wil?
En het komt dus neer op z'n 40K als je een heel jaar wil?
Ja, studeren is helaas ontzettend duur. Kan je via je eigen universiteit niet op uitwisseling? Dat is goedkoper en makkelijker te regelen.
Edit: ik zal er wel bij zeggen dat ik uiteindelijk minder kwijt was dan het bedrag dat ze voor me berekend hadden, maar je moet voor vertrek kunnen aantonen dat je genoeg geld hebt om alles te bekostigen.
Edit: ik zal er wel bij zeggen dat ik uiteindelijk minder kwijt was dan het bedrag dat ze voor me berekend hadden, maar je moet voor vertrek kunnen aantonen dat je genoeg geld hebt om alles te bekostigen.
Gelukkig al een ander Universiteit die al 25,000 dollar goedkoper is, en er ook nog eens beter uit ziet voor mijn gevoel.
Zelf ga ik pas in 2013, ik wil eerst mijn MBO afmaken en een jaar werken voor het geld binnen te halen!
Zelf ga ik pas in 2013, ik wil eerst mijn MBO afmaken en een jaar werken voor het geld binnen te halen!

25K goedkoper? Welke universiteit is dat?!
Zelfs mijn community college kostte meer dan dan!

Ik heb nu gemaild naar 1 die 8k kost!
Is dat een community college? Ik weet niet wat je met je credit wil doen, maar niet alles wordt in NL geaccepteerd. Sowieso kom je uiteindelijk nog veel duurder uit ... ik neem aan de 8,000 alleen tuition is en dat daar huisvestiging, etc nog bij op komt?
Het is een community college met maaltijden en campus inbegerepen. Wel komt er nog verzekering shizzle over heen, en word het in totaal 9,392.
Wow, en dat is voor een heel schooljaar out-of-state? Dat is echt onwijs goedkoop. Succes ermee!
Een heel school jaar. Ik ben inderdaad wel wat wantrouwend door de prijs... En bedankt!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien de link hier even posten, dan kunnen we eens kijken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ken er een die gratis is en de 15 uur per week die je voor de school op de campus werkt betalen voor room and board.
Ik heb er een jaar opgezeten
Ik heb er een jaar opgezeten

Zou je me eens een PB willen sturen met meer informatie?
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik ken wel meerdere colleges die (bijna) gratis zijn, veelal van zeer christelijk signatuur. Overleg eerst met jezelf wat je belangrijk vindt in een college opleiding in de VS: niveau studie, accreditatie, missie van het college, kosten-kwaliteit verhouding, type studenten, omgeving etc. voordat je je alleen op de kosten van een college opleiding richt. Nederlandse scholen bieden over het algemeen goed onderwijs voor relatief weinig geld.
Facebook: https://www.facebook.com/groups/ustudyemail
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
Het gaat me niet om het leer gedeelte, het gaat mij om het levenservaring gedeelte. Ik wil en moet gewoon naar Amerika, en het liefst op deze manier waardoor ik wellicht ook nog een leuke Amerikaans meisje kan vinden... Het gaat mij dus vooral om het lage koste plaatje, en het liefst in het zuiden.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je enige doel is kennis te maken met Amerika en er een lief op te scharrelen, kan je je dan niet beter aansluite bij de Mormonen of zo, of zo'n streng christelijke groepering? Dat zal het allergoedkoopste zijn, en als al de andere rest voor jou dan toch niet zo van belang is... 

Elke
Niet te letterlijk nemen haha. Natuurlijk wel om Engels enzo te leren, maar ik kom er niet om een diploma waar je in Nederland toch meestal niets aan hebt (teminste niet in de richting waar ik heen wil).
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Om Engels te leren kan je er een talencursus volgen.
Elke
Eerlijk gezegd snap ik je reacties totaal niet, wat voor toegevoegde waarde het geeft aan dit topic... Ik snap dati k goed moet nadenken voor ik z'n beslissing maak, maar het is toch echt iets wat ik zelf graag wil 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 5984 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-
- 5 Reacties