Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp nodig! Vragen over universiteit

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Clint
Amerika-expert

Re: Hulp nodig! Vragen over universiteit

Bericht door Clint »

Kastelke probeert, volgens mij, andere opties aan te dragen. Jij geeft immers aan dat je niet echt voor het leren wil studeren. Als je gaat studeren, zal je aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen (zoals goede cijfers halen etc), en het kost veel geld. Daarnaast is het niet zo dat je zomaar toegelaten wordt als je maar met het geld over de brug komt. Zeker als buitenlander zal je aan testen onderworpen worden. Het doen van een taalcursus is dan een goedkopere en makkelijker bereikbare optie.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Kan je me eens zeggen bij welke universiteiten je allemaal hebt geprobeerd? En geven die trouwens scholarships aan buitenlanders?
Want ik ben zelf hard op zoek naar een betaalbare (naar Amerikaanse normen dan!) universiteit om te gaan studeren én dat via scholarship zodat ik mezelf geen tienduizenden euro's in de schulden steek...
Maar tot dusver heb ik er nog maar 1 gevonden die me aanstaat.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jij zegt
Wobbe schreef:Niet te letterlijk nemen haha. Natuurlijk wel om Engels enzo te leren, maar ik kom er niet om een diploma waar je in Nederland toch meestal niets aan hebt (teminste niet in de richting waar ik heen wil).
Waarop ik zeg
kastelke schreef:Om Engels te leren kan je er een talencursus volgen.
En dan ga jij zeggen dat je mijn reactie niet snapt en dat deze geen toegevoegde waarde heeft? :shock: :lol:
Wobbe schreef:Eerlijk gezegd snap ik je reacties totaal niet, wat voor toegevoegde waarde het geeft aan dit topic... Ik snap dati k goed moet nadenken voor ik z'n beslissing maak, maar het is toch echt iets wat ik zelf graag wil ;)
Zoals Clint al zei, doe ik een alternatief voorstel naar aanleiding van wat jij eerder schreef:
Wobbe schreef:Het gaat me niet om het leer gedeelte, het gaat mij om het levenservaring gedeelte. Ik wil en moet gewoon naar Amerika, en het liefst op deze manier waardoor ik wellicht ook nog een leuke Amerikaans meisje kan vinden... Het gaat mij dus vooral om het lage koste plaatje, en het liefst in het zuiden.
Dus eigenlijk snap ik jouw reactie niet. Alles wat jij opsomt dat je zoekt, kan je via zo'n talencursus vinden. Aan een veel lagere kostprijs dan naar de universiteit gaan.
Snap je mijn reactie dan wel?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

kastelke schreef:Als je enige doel is kennis te maken met Amerika en er een lief op te scharrelen, kan je je dan niet beter aansluite bij de Mormonen of zo, of zo'n streng christelijke groepering? Dat zal het allergoedkoopste zijn, en als al de andere rest voor jou dan toch niet zo van belang is... :shock:
Het zal eerder om deze reactie gaan en ik vond deze eerlijk gezegt ook niet al te vriendelijk overkomen en nodeloos denigrerend.
Wobbe
Amerika-ontdekker

Bericht door Wobbe »

Het ging me inderdaad meer om de reactie van jou, kwam dreigend naar me over. Ik snap dat een taalcursus veel goedkoper is, maar dat is niet waar ik om vroeg. Ik waardeer je hulp zeker! Maar toch ga ik 100% voor College.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je in het buitenland levenservaring wilt opdoen, waarom ga je dan iet naar het Verenigde Koninkrijk of Ierland? Een stuk goedkopere studie, meer steun voor inwoners van de EU, geen gehannes met werkvergunningen en ook iets heel anders dan Nederlad. En om dat laatste gaat het toch?!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Wobbe
Amerika-ontdekker

Bericht door Wobbe »

Omdat ik naar Amerika wil... Het lijkt me een geweldig land. Zelf heb ik totaal niets met Nederland, en ga het liefst hier weg ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wel, voel je helemaal niet bedreigd door me, dat is nergens voor nodig hoor.
Ik maakte alleen de optelsom.
Maar soms zijn emotioneel beredeneerde dingen niet onder feiten op te tellen. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Wobbe schreef:Zou je me eens een PB willen sturen met meer informatie?
Kan het ook wel hier op het forum denk ik.

Dit is het college http://www.cofo.edu

Ik woon er nu zo'n 45 minuten vandaan

Het is een Christelijk college en daar moet je mee leren omgaan. Was wel wennen voor mij toen

Mark
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer