Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Te lang verblijf visa waiver
Te lang verblijf visa waiver
Hoi iedereen.
Na een tripje naar het oh-zo-fantastische Amerika vorig jaar ben ik van plan in oktober nogmaals te vertrekken.
Visa waiver is al aangevraagd en ticket is geboekt op 7-oktober tot en met 6-januari 2011.
Allemaal geen probleem dacht ik tot ik de visa waiver nog eens "onder de loep nam" en dus te weten kwam dat hij niet 3 maand geldig is maar specifiek 90 dagen.
Nu heb ik dus een probleem aangezien mijn geboekte trip 92 dagen duurt.
Heel erg/stom/niet doorgedacht, vul het zelf in maar ik zit er dus mee.
Solutions?
Na een tripje naar het oh-zo-fantastische Amerika vorig jaar ben ik van plan in oktober nogmaals te vertrekken.
Visa waiver is al aangevraagd en ticket is geboekt op 7-oktober tot en met 6-januari 2011.
Allemaal geen probleem dacht ik tot ik de visa waiver nog eens "onder de loep nam" en dus te weten kwam dat hij niet 3 maand geldig is maar specifiek 90 dagen.
Nu heb ik dus een probleem aangezien mijn geboekte trip 92 dagen duurt.
Heel erg/stom/niet doorgedacht, vul het zelf in maar ik zit er dus mee.
Solutions?
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Te lang verblijf visa waiver
De veiligste optie is om een toeristenvisum (B2-visum) aan te vragen. Dit is relatief snel en eenvoudig, je moet dan wel zsm contact opnemen met het consulaat in Amsterdam/Brussel, want er gaat wel enige tijd overheen. Maar het zou voor je vertrek moeten lukken.
"Keep Georgia On Your Mind"
Een andere oplossing zou zijn om met de airline te bellen en kijken of je de reis voor niet al te veel geld met twee dagen kan verkorten.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Sowieso is het een risico om precies 90 dagen te gaan. Als je vlucht niet gaat om een of andere reden dan heb je al een overstay.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Daarom corrigeert de meerderheid op dit forum posters die over 3 maanden spreken, wat dus duidelijk mis is, zoals je zelf ondervonden hebt.
Ik vrees er ergens voor dat een consulaat je gaat zeggen dat je geen tourist visa kan krijgen en er dan maar een paar dagen van jouw vakantie moet afdoen.
Misschien eens de kost bekijken wat een verandering bij de luchtvaartmaatschappy gaat kosten vs een visum, dat nu 115 euro kost, plus kosten voor een afspraak (in Belgie 15 euro). Reken daar nog bij dat je ofwel naar Brussel of Amsterdam moet reizen ook. En een garantie dat je het visum krijgt is er nooit.
Ik vrees er ergens voor dat een consulaat je gaat zeggen dat je geen tourist visa kan krijgen en er dan maar een paar dagen van jouw vakantie moet afdoen.
Misschien eens de kost bekijken wat een verandering bij de luchtvaartmaatschappy gaat kosten vs een visum, dat nu 115 euro kost, plus kosten voor een afspraak (in Belgie 15 euro). Reken daar nog bij dat je ofwel naar Brussel of Amsterdam moet reizen ook. En een garantie dat je het visum krijgt is er nooit.
Hoi iedereen en bedankt voor de nuttige antwoorden.
Ik heb inderdaad de vlucht maatschappij een mailtje gestuurd of dit mogelijk is, met de betreffende kosten.
Ik zal jullie hiervan op de hoogte houden, heb je gelijk ook een voorbeeld als er nog iemand hetzelfde probleem heeft
Ik heb inderdaad de vlucht maatschappij een mailtje gestuurd of dit mogelijk is, met de betreffende kosten.
Ik zal jullie hiervan op de hoogte houden, heb je gelijk ook een voorbeeld als er nog iemand hetzelfde probleem heeft

Ik duim voor jou dat er een fatsoenlijke oplossing uit de bust komt 

-
- Amerika-ontdekker
ik heb hetzelfde probleem
hou je ons op de hoogte? Volgens connections (waar ik het ticket geboekt heb) zou ik voor €230 het ticket kunnen herboeken, maar dat is dus duurder dan gewoon een toeristenvisum aanvragen.. pbuyse, waarom denk je dat het consulaat die paar dagen niet zou toestaan? mijn situatie: mijn vriend moet voor zijn job als journalist langere tijd naar de VS en ik (als zijn partner, niet gehuwd maar wel al een tijd wettelijk samenwonend) zou hem dus vergezellen. Lijkt mij een hele legitieme reden om die paar daagjes extra aan te vragen, of niet?
Ergens stond ook dat dat visum 10 jaar zou geldig zijn, er zou dus geen officiële einddatum op dat visum staan? Dat zou goed zijn, want hoewel onze tickets nu voor ongeveer drie maanden zijn, is het wel de bedoeling dat ie daar langer blijft werken en dat ik dus ook langer meega... Het plan is eigenlijk om in die drie maanden een traineeship te vinden zodat ik een J1 kan aanvragen als ik terug thuis kom in januari (heb al enkele leads). Vroeg mij nu alleen af of dit wel zo makkelijk kan als ik dan al een B2 visum heb?
Bedankt voor de tips!

Ergens stond ook dat dat visum 10 jaar zou geldig zijn, er zou dus geen officiële einddatum op dat visum staan? Dat zou goed zijn, want hoewel onze tickets nu voor ongeveer drie maanden zijn, is het wel de bedoeling dat ie daar langer blijft werken en dat ik dus ook langer meega... Het plan is eigenlijk om in die drie maanden een traineeship te vinden zodat ik een J1 kan aanvragen als ik terug thuis kom in januari (heb al enkele leads). Vroeg mij nu alleen af of dit wel zo makkelijk kan als ik dan al een B2 visum heb?
Bedankt voor de tips!
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou, als je niet binnen 2 dagen een reactie hebt, ze bellen. En vergeet niet dat je moet bellen naar het bedrijf waar je hebt geboekt, dat is niet altijd de luchtvaartmaatschappij. Succes!FrankyJ schreef:Ik heb inderdaad de vlucht maatschappij een mailtje gestuurd of dit mogelijk is, met de betreffende kosten.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Wordt daar zo moeilijk over gedaan dan, over 2 daagjes op een periode van 90? Kan me dat niet voorstellen.
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, daar wordt inderdaad heel moeilijk over gedaan. Het wordt ook automatisch geregistreerd en je zult bij een eventueel volgend bezoek aan de VS geheid in de problemen komen, of zelfs geweigerd bij de grens. 90 dagen en geen dag langer is de limiet, punt.Flounder schreef:Wordt daar zo moeilijk over gedaan dan, over 2 daagjes op een periode van 90? Kan me dat niet voorstellen.
"Keep Georgia On Your Mind"
http://belgium.usembassy.gov/visa_waiver_program.html
Lees voorwaarde 3 eens en kijk dan nog eens onderaan wie een visum nodig heeft.
Lees voorwaarde 3 eens en kijk dan nog eens onderaan wie een visum nodig heeft.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je moet ergens een grens stellen. Je mag al 90 dagen verblijven - wil je langer blijven dan vraag je een visum aan.Flounder schreef:Wordt daar zo moeilijk over gedaan dan, over 2 daagjes op een periode van 90? Kan me dat niet voorstellen.
Amerika is niet het land van gedogen zoals in Nederland maar het land van de regeltjes.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Niet Europeanen mogen ook niet langer dan 90 dagen zonder visum in Nederland verblijven trouwens. En in NL zijn er gelijk wat strengere regels betreft hoe vaak e.d. Je mag 90 dagen per 180 dagen (half jaar) in NL verblijven.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Hoi iedereen, ik heb de bookmaatschappij (ebookers) gecontacteerd via mail, maar zoals verwacht nog geen antwoord gekregen (ondertussen 2 dagen geleden) dus ik heb maar gebeld.
Na een weg van 5 minuten door de automatische vragen te wurmen kreeg ik het voorrecht om 10 minuten naar "u bent de eerste persoon in de wachtlijst, één momentje aub" te luisteren
Hoe dan ook, eens de helpdesk te hebben bereikt was de dame die me hielp erg vriendelijk, ze ging zelf de beste vlucht nagaan tussen de datums die ik haar doorgaf. Daarna heeft ze me zelfs 2 maal terug gebeld wegens een klein probleempje (niet relevant). Uiteindelijk is de vertrekdatum 4 dagen opgeschoven, en de retour datum hetzelfde gebleven.
De vlucht uren zijn ook hetzelfde gebleven, wat een pak van men hart was aangezien de meeste vluchten 14 tot 18 uur duurden, en de vlucht die ik boekte slechts 12uur heen én terug.
Nu natuurlijk het belangrijkste, de wijziging kosten. Aangezien het nieuw ticket niet duurder was dan het vorige, moest ik hier niets voor bij betalen.
Maar, de vaste kost van €100 voor de luchtvaartmaatschappij, in mijn geval Continental Airlines (waar ik overigens zeer tevreden van ben) en €25 voor de administratie kosten voor de boeking maatschappij wel.
Uiteindelijk word mijn ticket dat oorspronkelijk €556 was dus €681, met daar bovenop nog eens €4,20 voor te bellen
Een stomme (dure) fout, maar goed, als je er maar uit leert denk ik dan
Dat "duur" valt zelf nog wel mee vind ik aangezien ik in deze topic al een bericht heb gelezen van €230 kosten?
Na een weg van 5 minuten door de automatische vragen te wurmen kreeg ik het voorrecht om 10 minuten naar "u bent de eerste persoon in de wachtlijst, één momentje aub" te luisteren

Hoe dan ook, eens de helpdesk te hebben bereikt was de dame die me hielp erg vriendelijk, ze ging zelf de beste vlucht nagaan tussen de datums die ik haar doorgaf. Daarna heeft ze me zelfs 2 maal terug gebeld wegens een klein probleempje (niet relevant). Uiteindelijk is de vertrekdatum 4 dagen opgeschoven, en de retour datum hetzelfde gebleven.
De vlucht uren zijn ook hetzelfde gebleven, wat een pak van men hart was aangezien de meeste vluchten 14 tot 18 uur duurden, en de vlucht die ik boekte slechts 12uur heen én terug.

Nu natuurlijk het belangrijkste, de wijziging kosten. Aangezien het nieuw ticket niet duurder was dan het vorige, moest ik hier niets voor bij betalen.
Maar, de vaste kost van €100 voor de luchtvaartmaatschappij, in mijn geval Continental Airlines (waar ik overigens zeer tevreden van ben) en €25 voor de administratie kosten voor de boeking maatschappij wel.
Uiteindelijk word mijn ticket dat oorspronkelijk €556 was dus €681, met daar bovenop nog eens €4,20 voor te bellen

Een stomme (dure) fout, maar goed, als je er maar uit leert denk ik dan

Dat "duur" valt zelf nog wel mee vind ik aangezien ik in deze topic al een bericht heb gelezen van €230 kosten?

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Fijn dat het opgelost is en die fout maak je nu nooit meer 

Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
En "duur" is ook maar hoe je het bekijkt
Er is namelijk een hele grote kans dat jij retourticket wordt gecheckt bij aankomst in de VS en als ze van tevoren al zien dat je van plan bent om te lang te blijven, wordt je zeer waarschijnlijk geweigerd en direct terug naar huis gestuurd. Dan is de vlucht dus 2x 14 uur (= heeeeeeeeeeeeeeeel lang) en je ticket waardeloos (= heeeeeeeeeeeeeeeel duur).
Blij te horen dat je alles hebt kunnen regelen in ieder geval.

Er is namelijk een hele grote kans dat jij retourticket wordt gecheckt bij aankomst in de VS en als ze van tevoren al zien dat je van plan bent om te lang te blijven, wordt je zeer waarschijnlijk geweigerd en direct terug naar huis gestuurd. Dan is de vlucht dus 2x 14 uur (= heeeeeeeeeeeeeeeel lang) en je ticket waardeloos (= heeeeeeeeeeeeeeeel duur).
Blij te horen dat je alles hebt kunnen regelen in ieder geval.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
marish schreef:mijn situatie: mijn vriend moet voor zijn job als journalist langere tijd naar de VS en ik (als zijn partner, niet gehuwd maar wel al een tijd wettelijk samenwonend) zou hem dus vergezellen. Lijkt mij een hele legitieme reden om die paar daagjes extra aan te vragen, of niet?
Bedankt voor de tips!
Ik hoop dat je vriend met zijn visum in orde is? Want met zo'n uitleg zou je misschien al in de problemen kunnen komen bij de aanvraag je jouw visum.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-ontdekker
Uiteraard. Op de ambassade waren ze heel vriendelijk en hebben ze mij mn B-visum direct toegestaan, maar er wel bijverteld dat we toch moesten overwegen gewoon te trouwen (we zijn al 6 jaar samen, waarvan 2 samenwonend) omdat de immigration officer bij de Amerikaanse grens 'legal cohabitation' niet zou erkennen en me dus nog de toegang zou kunnen weigeren (of me in ieder geval geen jaar geven). "it'll save you a whole lot of trouble"
Hoewel ik er niet zo happig op ben om te trouwen (dan moet het nu snel snel, en niet voor de juiste redenen) zijn we toch sterk aan het overwegen om het toch gewoon maar te doen, de 'echte' trouw doen we dan later nog maar. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoewel ik er niet zo happig op ben om te trouwen (dan moet het nu snel snel, en niet voor de juiste redenen) zijn we toch sterk aan het overwegen om het toch gewoon maar te doen, de 'echte' trouw doen we dan later nog maar. Heeft iemand hier ervaring mee?
-
- Amerika-expert
ervaring waarmee, trouwen? Mijn trouwen was ook een 'moetje', maar ietsje andere situatie: mijn visum liep af en man en ik zijn hier in amerika naar de justice of the peace gestapt. Wij vonden dat samenzijn juist de beste reden was om te trouwen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1640 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 9 Reacties