Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
sollicitatiegesprek in de V.S. en inreis/immigratiedienst??
sollicitatiegesprek in de V.S. en inreis/immigratiedienst??
Hallo iedereen,
ik heb a.s. donderdag een sollicitatiegesprek in de V.S. voor de functie van Crime Analyst voor een police dept. Ik vertrek morgen al naar de V.S., en kan gezien het korte tijdsbestek niet meer met het consulaat overleggen. Nu wil de V.S. binnenkomen onder het Visa Waiver programma.
Wat kan ik bij de inreis nu het beste tegen de INS vertellen? Open kaart spelen (wat ik eigenlijk voor mijn gevoel het liefste doe) en zeggen dat ik op sollicitatiegesprek voor een 'specialty occupation' of loop ik dan de kans onherroepelijk teruggestuurd te worden? Voor de goede orde, ik ga na het gesprek weer gewoon naar Nederland, en pas dan zal bij positieve uitkomst door de werkgever de procedure voor een H1B-visum in gang gezet worden.
Of moet ik gewoon vermelden dat ik voor 'tourism' kom? Ik ben echter een maand geleden ook al als toerist in de V.S. geweest. Ook zal ik nu maar vier dagen in de VS zijn, erg kort dus als toerist.
Of moet ik misschien aangeven dat het een 'Business Meeting' is?
Iemand nog goede tips of ervaringen hiermee?
Dennis
ik heb a.s. donderdag een sollicitatiegesprek in de V.S. voor de functie van Crime Analyst voor een police dept. Ik vertrek morgen al naar de V.S., en kan gezien het korte tijdsbestek niet meer met het consulaat overleggen. Nu wil de V.S. binnenkomen onder het Visa Waiver programma.
Wat kan ik bij de inreis nu het beste tegen de INS vertellen? Open kaart spelen (wat ik eigenlijk voor mijn gevoel het liefste doe) en zeggen dat ik op sollicitatiegesprek voor een 'specialty occupation' of loop ik dan de kans onherroepelijk teruggestuurd te worden? Voor de goede orde, ik ga na het gesprek weer gewoon naar Nederland, en pas dan zal bij positieve uitkomst door de werkgever de procedure voor een H1B-visum in gang gezet worden.
Of moet ik gewoon vermelden dat ik voor 'tourism' kom? Ik ben echter een maand geleden ook al als toerist in de V.S. geweest. Ook zal ik nu maar vier dagen in de VS zijn, erg kort dus als toerist.
Of moet ik misschien aangeven dat het een 'Business Meeting' is?
Iemand nog goede tips of ervaringen hiermee?
Dennis
Ben inmiddels weer terug uit de VS. Het sollicitatiegesprek was zeer positief, zit nu in de finale met nog 1 andere kandidaat. Nu dus afwachten op een antwoord...
De inreis verliep zonder problemen. Ik heb gewoon verteld dat ik op sollicitatiegesprek kwam voor een specialty occupation met korte toelichting over mijn achtergrond en de vermelding dat ik binnen enkele dagen weer richting NL zou vertrekken. Wellicht weet ik binnen enkele dagen meer.
De inreis verliep zonder problemen. Ik heb gewoon verteld dat ik op sollicitatiegesprek kwam voor een specialty occupation met korte toelichting over mijn achtergrond en de vermelding dat ik binnen enkele dagen weer richting NL zou vertrekken. Wellicht weet ik binnen enkele dagen meer.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
We zullen voor je duimen, op de voorwaarde dat je ons op de hoogte blijft houden van een en ander.
Eric
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Succes! Inderdaad, hou ons op de hoogte!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Felipe9255
- Amerikafan
- Contacteer:
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Keep my fingers crossed! Heel veel succes.
Jacqueline
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit was het laatste wat we van hem hier vernomen hebben:redscorpionsting schreef:Hoe eindigde dit vrehaal? Geen nieuws goed nieuws ? groeten red
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ght=#50251
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON