Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
J1 Werkvisum vertrekdatum
J1 Werkvisum vertrekdatum
Hoi,
Deze zomer ga ik via CCUSA in de USA werken. Ik krijg een J1 visa van 15 juli - 23 october met daarna nog 30 dagen uitloop. Mijn vraag is of ik pas op 15 juli uit Nederland mag vertrekken naar Amerika of zou ik ook bijvoorbeeld een week eerder al mogen vertrekken? Bedankt,
Gr,
Avalon
Deze zomer ga ik via CCUSA in de USA werken. Ik krijg een J1 visa van 15 juli - 23 october met daarna nog 30 dagen uitloop. Mijn vraag is of ik pas op 15 juli uit Nederland mag vertrekken naar Amerika of zou ik ook bijvoorbeeld een week eerder al mogen vertrekken? Bedankt,
Gr,
Avalon
Hoi,
wat een toeval!! Mijn J1 visum begint ook op 15 juli.
Volgens de informatie die ik verkrgen heb van mijn werkgever, mag ik uiterlijk 30 dagen voor het begin van de start datum naar de VS. Maar ik moet ook uiterlijk 30 dagen na het begin in de VS zijn. Anders zou de visum wel een ongeldig kunnen worden. Ik dacht dat ik het zelfde las op een officiele site, maar dat zouden we nog moeten natrekken.
wat een toeval!! Mijn J1 visum begint ook op 15 juli.
Volgens de informatie die ik verkrgen heb van mijn werkgever, mag ik uiterlijk 30 dagen voor het begin van de start datum naar de VS. Maar ik moet ook uiterlijk 30 dagen na het begin in de VS zijn. Anders zou de visum wel een ongeldig kunnen worden. Ik dacht dat ik het zelfde las op een officiele site, maar dat zouden we nog moeten natrekken.
In mijn officiele brief uit de VS staat: "Please note that you MUST enter the US within 30 days proir to, or within 30 day afte the DS2019 start date"
Zie ook : http://travel.state.gov/visa/temp/types/types_1267.html
onder het kopje "My Visa Has Been Issued- When Can I Travel to the U.S.?"
Zie ook : http://travel.state.gov/visa/temp/types/types_1267.html
onder het kopje "My Visa Has Been Issued- When Can I Travel to the U.S.?"
-
- Amerikafan
Ik denk het wel...Porc schreef:ik ga ook een visum nodig hebben voor een stage in amerika, maar het is nog niet 100 % zeker dat die door kan gaan. Het is toch nog haalbaar om een visum te krijgen voor juli-september in mei hoop ik (België)?
Ik krijg mijn papieren voor het visum pas rond juni en ik vertrek in augustus

States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 6142 Weergaves
-
Laatste bericht door bedeve