Laat ik mij even kort voorstellen. Ik ben Paul, 25 jaar en ik ben recentelijk afgestudeerd aan de Technische Universiteit in Eindhoven. Nu heb ik van mijn afstudeerprofessor een prachtig aanbod gekregen: 2 jaar aan het Berkeley National Laboratory werken (onder naam van de University of California) en 2 jaar erna in Nederland (Eindhoven), omdat ik had aangegeven graag naar Amerika te gaan voor een tijdje. Ik zal dan 2 jaar Amerikaans PhD salaris krijgen en 2 jaar Nederlands. Verder weet ik nog niet al te veel verder over de trip (informatie volgt nog, o.a. volgende week), maar ik vroeg mij af welk Visa dit gaat onder vallen en, afhankelijk of ik het zelf moet regelen, hoe lang dit gaat duren.
Ik ga namelijk op vakantie van 5 juli t/m 30 augustus naar mijn vriendin in Chicago en heb aangegeven rond 20 september te kunnen beginnen (als het een beetje later wordt is niet erg dan blijf ik nog een tijdje in Eindhoven aan mijn onderwerp werken). Ik ben bang dat ik nu in problemen kom met de visa aanvraagprocedure als ik die zelf moet regelen, mede omdat ik op vakantie ga. Is het misschien mogelijk om eventueel papierwerk in Chicago te doen of iets dergelijks? Een afspraak met het consulaat is, van wat ik gelezen heb, nog redelijk op tijd te doen een week voordat ik naar California zou vertrekken.
Bedankt voor het lezen, hoop dat er antwoorden komen