Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visum vraagje

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
dhelios
Amerika-ontdekker

Visum vraagje

Bericht door dhelios »

Ha daar,

Ik had een vraagje, over ongeveer 2 weken ben ik van plan naar de States te gaan (eerste keer). Als Nederlander (heb een NL paspoort) heb ik in principe geen probleem om binnen te komen toch? Geen visum dergelijke (gewoon, vakantie van 3 weken). Maarrr.. het schijnt dat ik een Israelisch paspoort heb (is verlopen in 1993), dus in principe heb ik hem wel, maar is mijn Israelisch paspoort verlopen, maar niet afgeschreven (oid?).

Kan ik nu gewoon Amerika inkomen zonder problemen, wie kan me hiermee helpen? Alvast bedankt! :)
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Als je in het bezit bent van een geldig NL paspoort en je neemt dat paspoort mee op je reis naar de USA, dan is alles verder in orde. Voor een vakantie van 3 weken heb je dan geen visum nodig.

Je verlopen Israëlische paspoort kun je gewoon thuis laten.

That's all.
Life is good in the Tarheel State.
dhelios
Amerika-ontdekker

Bericht door dhelios »

Marcel schreef:Als je in het bezit bent van een geldig NL paspoort en je neemt dat paspoort mee op je reis naar de USA, dan is alles verder in orde. Voor een vakantie van 3 weken heb je dan geen visum nodig.

Je verlopen Israëlische paspoort kun je gewoon thuis laten.

That's all.
Tnx Marcel.. :P
dhelios
Amerika-ontdekker

Bericht door dhelios »

Toch vraag ik het me af, hebben mensen met een Israelisch paspoort een visum nodig voor de States? En is het niet zo dat als ze mijn NL paspoort scannen dat ze zich afvragen waar mijn Israelische is? Ik kan hier met geen mogelijkheid aan komen, moet 18 jaar zijn om zelf een krabbel te zetten (duurt nog 2 maandjes) en wegens omstandigheden kan mijn moeder ook niet haar krabbel neerkrassen.. dat paspoort is dan wel verlopen, maar ik heb het nog nooit gezien en zou niet weten waar het moet zijn (mijn vader weet ook totaal van niets).

Ik ben een beetje in de war, en denk steeds dat ik problemen ga krijgen bij de grens.. :(
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Doron schreef:Toch vraag ik het me af, hebben mensen met een Israelisch paspoort een visum nodig voor de States? En is het niet zo dat als ze mijn NL paspoort scannen dat ze zich afvragen waar mijn Israelische is? Ik kan hier met geen mogelijkheid aan komen, moet 18 jaar zijn om zelf een krabbel te zetten (duurt nog 2 maandjes) en wegens omstandigheden kan mijn moeder ook niet haar krabbel neerkrassen.. dat paspoort is dan wel verlopen, maar ik heb het nog nooit gezien en zou niet weten waar het moet zijn (mijn vader weet ook totaal van niets).

Ik ben een beetje in de war, en denk steeds dat ik problemen ga krijgen bij de grens.. :(
Je reist sowieso altijd op 1 paspoort. Als je meerdere nationaliteiten hebt, kun je gewoon kiezen welke je laat zien. Er is naar mijn weten geen plicht om met een dubbele nationaliteit beide paspoorten bij je te hebben als je reist (but correct me if I'm wrong).
Als je het echt 100% zeker wilt weten, kun je met het amerikaanse consulaat bellen (http://netherlands.usembassy.gov/appoin ... uling.html) (let op, hiervoor moet je een credit card hebben, en het kost 15 euro) of misschien het toeristenbureau (geen speciale kosten) (http://netherlands.usembassy.gov/tourist_offices.html).
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
all american girl
Amerika-ontdekker

Bericht door all american girl »

Kan iemand mij misschien vertellen vanaf wanneer je een visum aan moet vragen. Ik ga voor 7 weken naar Amerika, dan zit ik toch nog wel goed met alleen een paspoort???
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Als je een geldig NEDERLANDS paspoort hebt, mag je 3 maanden naar de USA op een visum waiver. Die krijg je in het vliegtuig.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
all american girl
Amerika-ontdekker

Bericht door all american girl »

enger003 schreef:Als je een geldig NEDERLANDS paspoort hebt, mag je 3 maanden naar de USA op een visum waiver. Die krijg je in het vliegtuig.
Eric
okeee, dank je!! :D
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik heb twee paspoorten, een Nederlands paspoort en een Amerikaans. Als ik uit de VS vertrek laat ik mijn Amerikaanse paspoort zien. Bij aankomst in Europa loop ik door met mijn Nederlandse paspoort. Als ik terugga naar de VS haal ik mijn Amerikaanse paspoort weer voor de dag.

Niemand op de verschillende vliegvelden weet van die twee paspoorten en niemand vraagt daarna. Het kan ze niet schelen, zolang je maar een paspoort hebt dat goed is voor de reis en dat gebruikt kan worden om bij je bestemming door de immigratie te komen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Roberto18
Amerika-newbie

Bericht door Roberto18 »

Bennogr schreef:Ik heb twee paspoorten, een Nederlands paspoort en een Amerikaans.
kom jij nog geregeld daar? of verleng je hier in NL gewoon regelmatig je USA paspoort bij de ambassade?
Robert
Tupac still the king
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Een Amerikaans paspoort is tien jaar geldig. Verlengen doe ik op het postkantoor of in het gemeentehuis met behulp van een formulier.

Voor een Nederlands paspoort moet ik elke vijf jaar verschijnen voor een Nederlandse consul, of in mijn geval een honorair consul in Minneapolis.

De bureau#^%*&$^^#$ in Nederland schijnen overigens die honorair consuls te willen uitschakelen en te gaan eisen dat je op een officieel consulaat verschijnt. Voor mij zou dat betekenen, dat ik elke vijf jaar naar Chicago moet. Niet onoverkomelijk ("maar' 8 uur verderop), maar wel vervelend. Maar ja, schijnen ze dan in Den Haag te zeggen: Amerikanen reizen toch zo makkelijk en graag!

Oh, ik woon dus duidelijk in de VS!
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

O jee, dat zou balen zijn :( , dan zou ik naar L.A. moeten, iets van 12-14 uur rijden vanuit Salt Lake City! Laten we hopen dat de bureaucraten hier nog heel lang over blijven nadenken en verder niets veranderen voorlopig!

Ik wilde je nog vragen Benno, als je weer vertrekt van Schiphol, dan moet je geloof ik 3 keer je paspoort laten zien (bij de incheckbalie, bij de douane, en bij de gate). Laat jij bij alle 3 dan je Nederlands paspoort zien? Ze vroegen mij de laatste keer namelijk mijn green card (ik neem aan omdat ze zagen dat ik in de V.S. woon).
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De luichtvaartmaatschappij wil de garantie dat ik de VS in mag, daar laat ik dus mijn Amerikaanse paspoort zien. Bij de grensbewaking laat ik mijn Nederlandse paspoort zien, want daarmee ben ik binnen gekomen, en ik heb dus geen stempeltje in mijn Amerikaanse paspoort. Als ik de pijp uit en de kist in ga, komt dat Amerikaanse paspoort weer terug, dan weten ze dat ik er aan de andere kant uit mag. En in de VS natuurlijk het Amerikaanse paspoort.

Hoewel in april in Parijs wilden ze allebei zien. Maar die Fransen deden daar niet moeilijk over, ze weten dat er een hele grote wereld is met allerlei interessante regelingen.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Bedankt voor de uitleg, nou snap ik het inderdaad.
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Bennogr schreef:De luichtvaartmaatschappij wil de garantie dat ik de VS in mag, daar laat ik dus mijn Amerikaanse paspoort zien. Bij de grensbewaking laat ik mijn Nederlandse paspoort zien, want daarmee ben ik binnen gekomen, en ik heb dus geen stempeltje in mijn Amerikaanse paspoort. Als ik de pijp uit en de kist in ga, komt dat Amerikaanse paspoort weer terug, dan weten ze dat ik er aan de andere kant uit mag. En in de VS natuurlijk het Amerikaanse paspoort.

Hoewel in april in Parijs wilden ze allebei zien. Maar die Fransen deden daar niet moeilijk over, ze weten dat er een hele grote wereld is met allerlei interessante regelingen.
Ik moest dit 3 keer lezen voordat ik snapte dat je het over een vliegtuig had... :oops:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Is volgens mij een hele ouwe: de pijp uit en de kist in. Galgenhumor. Mag ik altijd wel.
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Ik heb een Belgisch en een Amerikaans paspoort. Als ik mij niet vergis is er een (Amerikaanse) wettelijke verplichting om bij binnenkomst in de USA steeds het Amerikaanse paspoort te gebruiken (wat ik natuurlijk zowieso doe, gezien de kortere rij ;).
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Waarom zouden er wettelijke verplichtingen nodig zijn? Als je geen Amerikaans paspoort hebt, moet je aan allerlei voorwaarden voldoen en allerlei formulieren invullen om de VS in te komen. Natuurlijk gebruik je dat paspoort als je het hebt.
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Benno,

Ik heb niet gezegd dat er wettelijke verplichtingen "nodig" zijn, maar enkel dat ik dacht dat ze bestaan ;) En inderdaad, kijk maar eens hier:
http://travel.state.gov/travel/cis_pa_t ... _1753.html
Vierde paragraaf:
"Most U.S. citizens, including dual nationals, must use a U.S. passport to enter and leave the United States. Dual nationals may also be required by the foreign country to use its passport to enter and leave that country."

Blijkbaar heeft dit soms wel belang, kijk bvb. naar het verhaal hier:
http://www.tripso.com/forums/index.php?showtopic=5508
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Het lijkt me voor de hand liggend: als je een Amerikaans paspoort hebt, gebruik je dat om de VS binnen te komen. Geen gedoe met visa waivers, visa, lange rijen bij immigratie, enz., enz. Gewoon: welcome home.

Datzelfde gebeurt als ik met mijn Nederlandse paspoort naar Europa vlieg: sneller door de immigratie, vriendelijk verzoek even langs te komen als je wilt werken. Verder geen gedonder over: heb je wel genoeg geld bij je, een retourkaartje?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer