Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met E1 visa?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Ervaringen met E1 visa?

Bericht door Staceybeesie »

Ik zou het evn ook op schrift vragen. Over drie jaar zit er vast een andere baas en/of advocaat.
Eb2 of 1 biedt beel betere perpectieven in ieder geval!
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik ben van een O-1 (dual intent) naar EB-1B (Extraordinary Ability categorie) gegaan. Dat was behoorlijk pittig (zware eisen, veel bewijs nodig). De procedure is al in het eerste jaar van mijn O-1 gestart, en na ruim anderhalf jaar vanaf dat ik op de O-1 binnenkwam (iets minder dan een jaar na de EB-1B aanvraag) kreeg ik mijn greencard (Feb 2010).

@SemJes: mensen die via een J-1 naar een GC gaan, hebben die niet eerst een tijdje een J-1, voordat de GC wordt aangevraagd?
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Wat fijn dat je in de hogere categorie zal vallen, scheelt toch al weer wat additionele wachttijd als je het vergelijkt met de lagere klassen. Ben benieuwd of je ook nog wat meer duidelijkheid krijgt over die 3 jaar eis.

@Goldenhills: Je hebt wel gelijk, je vraagt inderdaad niet een J1 aan om dan vervolgens meteen voor een GC procedure te gaan. Als de reden voor het wachten er om gaat dat je op een non-immigrant visa binnenkomt, dan kan dat het verschil maken tussen die twee (J1 en E1) categorieën. Echter, is dat wel relevant? Deze discussie hebben we ook al eens eerder gevoerd met betrekking tot het winnen van de DV lottery. Je bent misschien dan de regels aan het overschrijden voor het krijgen van een non-immigrant visa, en zult problemen krijgen om ooit weer dit type visum te krijgen, maar als je tijdens je verblijf op dit visum besluit om te willen emigreren, dan is het toch mogelijk dat je je gedachten hebt veranderd sinds je in het land komt? Als dit bij de lottery kan, waarom dan niet bij een ander type visum. Het is een beetje een warrig verhaal geworden, hoop dat iemand het nog begrijpt :)

Tijdsduur is ook al een ongeschreven regel als je, na het verkrijgen van een GC via de EB (+ sponsoring van je werkgever), voor een ander bedrijf gaat werken. Je hebt je GC namelijk gekregen op de notie dat je er "permanent" blijft. Ik las op wat advocaten sites dat men meestal 6 maand tot 1 jaar aanhoud om deze permanentie aan te tonen.
Als zelfs dit al met een redelijk korte tijd te doen is, waarom staat er dan zo'n lange tijd voor om van E1 naar EB categorie te gaan. Ik weet het, niet echt gerelateerd natuurlijk, maar het was maar een (tijds)voorbeeldje.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

De meeste advocaten proberen zo min mogelijk risico te te lopen op afwijzing, en houden zich aan 'ongeschreven regels' heb ik de indruk. En zo is er een periode die acceptabel wordt geacht voor het veranderen van mening bij dual intent.

Mbt. de G.K. dat is ook zo'n rare slag: als je voor stateside processing gaat kun je al in de laatste fase - nog voor je je groene kaart hebt - van werkgever veranderen. Maar ga je voor consular processing dan wordt je geacht zes maanden tot een jaar bij de sponsorende werkgever te blijven. Het is nl. niet toegestaan de G.K. aan te vragen met de intentie meteen te vertrekken bij de werkgever, net zoals de werkgever niet de intentie mag hebben de werknemer meteen na toekenning van de G.K. eruit te kegelen.
Maar ik heb nog nooit gehoord of gelezen over iemand die in de problemen was gekomen door te snel van werkgever te wisselen. Op web sites van sommige advocatenkantoren vond ik dat het eventueel problemen kan geven als je voor naturalisatie gaat.

Al deze zaken berusten nogal zwaar op intentie: zo moesten we bij de verlenging van onze H visa ook tekenen voor onze 'intentie tot terugkeer' na afloop en een Ned. adres opgegeven - dit terwijl de G.K. procedures al gestart waren. Nogal tegenstrijdig allemaal....
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Ja, inderdaad. Ik heb ook de vraag gesteld of onze 2012 DV fiasco en de komende DV 2013 een probleem geeft bij het aanvragen van het visa
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Laat weten wat jouw advocaat ervan zegt ? Want de procedures voor G.K.en schijnen nu ook weer langer te gaan duren, door achterstanden enz. Voor EB-3 zou drie jaar wachtten plus zes jaar procedure dan tien jaar betekenen ? (Er komen nogal wat Indiers opeens bij in de rij, aangezien de regels mbt. quota veranderd zijn als ik het goed heb begrepen).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer