Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ziekteverzekering voor 2 jaar in US/NL
Re: Ziekteverzekering voor 2 jaar in US/NL
Klopt dat er geen koppeling is tussen GBA en de verzekering (maar dat schreef ik ook niet). Mijn reisverzekering bijCentraal Beheer-Achmea werd opgezegd omdat ik door de uitschrijving uit de GBA niet meer aan hun voorwaarden voldeed, nadat ik bij Groene Land-Achmea mijn ziektekosten had opgezegd. Dus binnen de verschillende onderdelen van Achmea werd deze informatie doorgegeven.
Dat expats in alle gevallen niet meer een NL ziektekosten-verzekering kunnen hebben is een misvatting; in bepaalde situaties ben je zelfs verplicht je NL ziektekosten aan te houden (je kan een fikse boete krijgen als je dat niet doet). Bv. als je een trainee functie hebt en onder de 30 jaar bent. Ik heb hier nog gedoe over gehad destijds: Groene Land weigerde namelijk in eerste instantie mijn verzekering op te zeggen vanwege deze regel, maar toen bleek dat ze over het hoofd hadden gezien dat ik 30+ was.
Dat expats in alle gevallen niet meer een NL ziektekosten-verzekering kunnen hebben is een misvatting; in bepaalde situaties ben je zelfs verplicht je NL ziektekosten aan te houden (je kan een fikse boete krijgen als je dat niet doet). Bv. als je een trainee functie hebt en onder de 30 jaar bent. Ik heb hier nog gedoe over gehad destijds: Groene Land weigerde namelijk in eerste instantie mijn verzekering op te zeggen vanwege deze regel, maar toen bleek dat ze over het hoofd hadden gezien dat ik 30+ was.
Linda, wat komen jullie voor drie jaar in de US doen ? als ik mag vragen ? en op wat voor visum komen jullie ?
-
- Amerika-ontdekker
Manlief gaat werken voor Green Circle Growers in Oberlin OH. H1b dus. Mag je altijd vragen, maar of ik altijd antwoord geef:-)
Als je man op een H1-B hier werkt zal jullie ziektenkostenverzekering gedekt zijn via zijn werkgever, en die verzekering dekt meestal ook ziektenkosten in het buitenland. Maar wel even informeren via HR (Human Resources) want het zou kunnen afhangen van de keuze die je maakt.
De werkgever zal ook long term disabilty verzekering en een levensverzekering voor je man aanbieden waarschijnlijk (groepsverzekeringen) en meestal is dan mogelijk de bedragen te verhogen voor je man en vaak ook om de levensverzekering uit te breiden met een bedrag op jou.
WA alg. wordt bijna altijd hier gedekt via je renters insurance of home owners policy - maar ook hier geldt, vraag het (aan de tussenpersoon die je verzekeringen gaat regelen).
Men kent in de US voorzover ik weet niet de doorlopende reisverzekering. Een deel van de risico's die je hebt bij reizen hier in de auto wordt gedekt door je autoverzekering.
Je kunt je aansprakelijkheid verder afdekken met een zg. paraplu-verzekering - di. dekking boven je renters/homeownerspolicy en wat je car insurance aan max. bedragen geeft.
(Ik vroeg welk visum je man had om zeker te weten dat het H1B was en je bovenstaand antwoord te kunnen geven).
De werkgever zal ook long term disabilty verzekering en een levensverzekering voor je man aanbieden waarschijnlijk (groepsverzekeringen) en meestal is dan mogelijk de bedragen te verhogen voor je man en vaak ook om de levensverzekering uit te breiden met een bedrag op jou.
WA alg. wordt bijna altijd hier gedekt via je renters insurance of home owners policy - maar ook hier geldt, vraag het (aan de tussenpersoon die je verzekeringen gaat regelen).
Men kent in de US voorzover ik weet niet de doorlopende reisverzekering. Een deel van de risico's die je hebt bij reizen hier in de auto wordt gedekt door je autoverzekering.
Je kunt je aansprakelijkheid verder afdekken met een zg. paraplu-verzekering - di. dekking boven je renters/homeownerspolicy en wat je car insurance aan max. bedragen geeft.
(Ik vroeg welk visum je man had om zeker te weten dat het H1B was en je bovenstaand antwoord te kunnen geven).
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Biedt AAA niet ook een doorlopende reisverzekering aan? Tenminste, CAA biedt dat hier wel aan, dus ik dacht dat dat bij AAA ook zo zou zijn? Ik kan kiezen om telkens voor elke trip een aparte verzekering af te sluiten (als je bv. maar 1 keer dat jaar reist), of een doorlopende.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik had in Ned. een doorlopende reisverzekering. Ik vroeg onze tussenpersoon hier om zo een polis, hij zei dat dat hier niet bestond.
Maar misschien is hier een deelnemer die een ander antwoord heeft ?
Maar misschien is hier een deelnemer die een ander antwoord heeft ?