Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

VWP: 1 week naar Canada zodat ik NOG 3 mnd in VS kan

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
meis84
Amerika-newbie

VWP: 1 week naar Canada zodat ik NOG 3 mnd in VS kan

Bericht door meis84 »

Ik zit nu 3 mnd in California, op 5 weken na. M'n terugticket naar Nederland had ik al.

Ik heb hier echter zo naar m'n zin, heb een boel nieuwe vrienden gemaakt hier, dat ik graag nogmaals 3 mnd wil blijven.
Dan kan ik Thanksgiving + Haloween meemaken.

Ik wil graag 1 weekje naar Vancouver, Canada en dan weer terug naar California. Weer op een VisaWaiverProgram, zodat ik 3 mnd kan blijven.
Het idee is dat ik m'n terugticket omzet naar een datum in december, zodat de immigration ziet dat ik van plan ben terug te keren naar Nederland.

Ik vind het een beetje eng. Ik hoorde viavia dat iemand dit had geprobeerd, maar hij voor een paar jaar werd toegang tot de VS hem ontzegd + een boete.

Mocht ik 1 week naar canada gaan, dat laat ik natuurlijk wat bagage hier (te zwaar!), en dat wordt weer zo'n gedoe als ik Amerika niet meer in kom.

M'n vader dacht dat het een goed idee is om een face-to-face afspraak te maken met het nederlands consulaat in San Fran, voor advies.

Hopend op nuttig advies, :lol:

meis84
p.s. m'n financiele bron is m'n ouders/familie, ik werk niet.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Hmmm -- het is een risico om deze route te proberen.

Ik zou zelf niet met het Nederlandse consulaat praten (het gaat om de Amerikaanse overheid, niet de Nederlandse), maar met een immigratie advocaat. Die kunnen je het beste adviseren.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Dat mag dus niet. Mocht dat wel kunnen dan deed iedereen het wel ;-).
Het is een ongeschreven regel, maar ik hou zelf vast aan 90 dagen erin, 90 dagen eruit. 8)
- Mike
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Volgens mij ligt het nog anders (maar coorigeer me als ik ongelijk heb) maar tellen Canada, Mexico en de Bahama's niet mee in de regel dat je na 90 dagen het land moet verlaten. je zal dus verder weg moeten, en dan blijft het een risico.
Het ligt anders als je maar een week of vier bent geweest, als je dan een weekje weggaat, (naar bv. Engeland) dan krijg je bij terugkomst weer een stempel voor de volle 90 dagen.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
meis84
Amerika-newbie

Bericht door meis84 »

En als ik 1 week terug ga naar Nederland om vervolgens weer naar California te vertrekken? Desnoods blijf ik 2 weken.
Maar misschien blijft dat een risico. Maar als ik gewoon kan aantonen dat ik voldoende financiele middelen heb (copy van m'n vaders giro oid) + terugreis ticket voor december.
We zitten weer buiten het toeristenseizoen, dus goedkopere vliegtickets.

2e mogelijke optie? Is het mogelijk om vanuit hier (usa) een toeristenvisum aanvraag te doen (B1 of B2 geloof ik) bij the dutch consulate.
Ik heb nog tot 25 sept echter (ca 5,5 week).
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Een toeristen visum aanvragen heeft weinig zin denk ik want dat moet je doen in Nederland. Een visum waiver is echt bedoeld voor 90 dagen en dan moetje het land weer uit, dus terug naar Europa. Naar Canada heeft geen enkele zin.
Houdt je je niet aan deze regels dan kan dat inderdaad consequenties hebben voor verdere bezoeken aan Amerika in de toekomst.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Kun je het ticket niet omzetten, en NU, dus zo snel mogelijk voor een week of 2 naar nederland komen, dus ver voor je 90 dagen verstreken zijn. Als je dan terugkomt, zit je nog binnen je eerste termijn van 90 dagen, en denk ik dat ze niet moeilijk doen met een nieuwe stempel voor 90 dagen, ze kunnen zien dat je op tijd (lees veel te vroeg) terg bent gegaan.
Het is maar een idee, en geen garantie, zal er ook wel vanaf hangen in wat voor stemming je immigration officer is op het moment supreme.....
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Ben het er mee eens dat Canada geen zin heeft. De keren dat wij in Canada zijn geweest vanuit Amerika haalden ze niet eens het visa waiver papiertje uit ons paspoort (onze terugvlucht was vanuit de VS).

Dora
Maaike85
Amerika-ontdekker

Bericht door Maaike85 »

Hallo!

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem :? (http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=5911).

Door dit topic werd ik wel iets wijzer, maar omdat 'even de grens over met Canada' niet schijnt te werken, vraag ik me nog af:
- Als ik zorg dat ik op tijd de VS verlaat en richting Canada ga (en daar dus langer blijf) en vanuit daar terug naar Nederland vlieg, weten ze dan wel dat ik weg ben? Word ik dan als vertrokken geregistreerd??
- Kun je nou wel of niet je visum laten verlengen/toeristenvisum aanvragen in de VS zelf?
- Zou het helpen om het consulaat hier in Nederland te bellen en te vragen waar ik mee zit? Zodat ik evt. met betaling van alle kosten een nieuw visum kan krijgen?? Misschien een domme vraag, maar nee heb en ja kun je krijgen, toch? :twisted:

Thanks a lot!
Groeten Maaike
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Maaike85 schreef:Hallo!

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem :? (http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=5911).

Door dit topic werd ik wel iets wijzer, maar omdat 'even de grens over met Canada' niet schijnt te werken, vraag ik me nog af:
- Als ik zorg dat ik op tijd de VS verlaat en richting Canada ga (en daar dus langer blijf) en vanuit daar terug naar Nederland vlieg, weten ze dan wel dat ik weg ben? Word ik dan als vertrokken geregistreerd??
- Kun je nou wel of niet je visum laten verlengen/toeristenvisum aanvragen in de VS zelf?
- Zou het helpen om het consulaat hier in Nederland te bellen en te vragen waar ik mee zit? Zodat ik evt. met betaling van alle kosten een nieuw visum kan krijgen?? Misschien een domme vraag, maar nee heb en ja kun je krijgen, toch? :twisted:

Thanks a lot!
Groeten Maaike
Als je I-94 oid dan nog in je paspoort zit, moet je dat waarschijnlijk opsturen naar immigrations.
Een visa waiver is niet te verlengen. B-1 weet ik niet. J-1 is wel te verlengen, maar dat kan niet vanuit de US.
Als je bereid om even de 15 euro voor het gesprek te betalen kun je natuurlijk het consulaat in Amsterdam even bellen met deze vraag.

Waar in Cali zit je?
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Maaike85
Amerika-ontdekker

Bericht door Maaike85 »

Ik zit in San Francisco :D
Heb vandaag even met het consulaat gebeld en uiteindelijk bleek (na eerst foute info te hebben gekregen :shock: gelukkig ging ze alles nadat ik doorvroeg toch maar even navragen...) dat ik gewoon naar Canada kan reizen en van daaruit terug naar Nederland kan vliegen (aantonen dat je echt teruggaat naar Nederland dmv bijv. je ticket willen ze wel graag zien). Maar ik moet dus wel binnen 30 dagen na het verlopen van m'n visum uit Amerika vertrokken zijn. Én ik moet zelf ook goed opletten dat het I-94 form uit m'n paspoort gehaald wordt.
M'n visum (F-1) kan trouwens niet verlengd worden, maar goed dat wist ik eigenlijk al wel een beetje.

Bedankt iig voor de reactie!
Hopelijk hebben meer mensen iets aan deze info, scheelt weer een duur belletje naar het consulaat. Maar ik heb het natuurlijk wel even uitgebuit: 10 min. aan de lijn gehangen ;-)

Maaike
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer