Zelf heb ik in elk geval alweer vragen, omdat ik nu mijn volgende jaars stage aan het regelen ben.
- Ik ben op een J-1 visum in de categorie Student Intern gegaan. Nu val ik onder de two year residency rule dat geldt voor "any status that is NOT student or tourist status for the next two years". Betekend dit dat ik gewoon weer terug kan op een J-1 Student Intern, of is dat "Student" zo letterlijk dat Student Intern niet kan? Ik weet ook zo even niet op welke visa die student en tourist statussen betrekking hebben.
- Mij werd nu verteld dat ik alle documenten van mijn vorige programma moet bewaren voor toekomstige visumaanvragen, maar de I-94 heb ik natuurlijk niet meer... Is dat problematisch?
- Ook geldt er een 1 year ban on return in the categories "professor" and "research scholar" - nog maar eens de vraag of ik echt terug kan op J-1 cat. Student Intern.
Dan, omdat mijn volgende stage eventueel niet via een universiteit of anderszins DS2019 verstrekkende organisatie is: kan ik mijn visum laten sponsoren door een universiteit, waar ik in de praktijk helemaal nooit voor werk? Of moet ik dan echt een commercieel bureau inschakelen, en kunnen die wel altijd een DS2019 voor je regelen of moet je organisatie dan aan allerhande eisen voldoen?
Bedankt, ik zie weer uit naar een vruchtbare samenwerking - haha

Mijn tijd in de het zuid-westen/zuid centraal, was in elk geval geweldig.