Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraagje over basisschool (Florida) voor 3 maanden
Vraagje over basisschool (Florida) voor 3 maanden
Hi allemaal,
Ik heb een vraagje, hopelijk kan 1 van jullie die beantwoorden.
Ik woon in Amerika en mijn moeder in NL.
Mijn moeder is van plan voor 3 maanden naar de VS te komen, wat dus geen probleem zal zijn.
Het probleem is mijn jongere zusje van 11 jaar die op de basisschool zit.
Is er misschien een mogelijkheid dat ze haar hier op school kan zetten voor de 3 maanden, want ze wil natuurlijk geen problemen met de leerplicht in Nederland?
Alvast bedankt allemaal.
Groetjes uit sunny Florida.
Ik heb een vraagje, hopelijk kan 1 van jullie die beantwoorden.
Ik woon in Amerika en mijn moeder in NL.
Mijn moeder is van plan voor 3 maanden naar de VS te komen, wat dus geen probleem zal zijn.
Het probleem is mijn jongere zusje van 11 jaar die op de basisschool zit.
Is er misschien een mogelijkheid dat ze haar hier op school kan zetten voor de 3 maanden, want ze wil natuurlijk geen problemen met de leerplicht in Nederland?
Alvast bedankt allemaal.
Groetjes uit sunny Florida.
Miami lover....
Re: vraagje over basis school (Florida) voor 3 maanden
Ik vermoed dat dit niet mogelijk is, je moeder en zusje komen op een toeristen-visum? Om in te schrijven op een school komen er heel wat papieren en vragen aan te pas. Ook moet ze volledig ingeent zijn en een note van een onderzoek van een arts dat ze gezond is.
Om zekerheid te verkrijgen zou ik het eens navragen op een school in je buurt.
Ik vraag me alleen af waarom jullie dit je zusje aandoen? Een bezoek tijdens de zomervakantie van 4=6 weken kan ik begrijpen, maar een 11-jarige uit de vertrouwde omgeving halen en plaatsen voor 3 maanden op een school waar ze waarschijnlijk de helft niet mee krijgt waar de leraren en kinderen het over hebben door de andere taal?
Dit is niet verkeerd bedoelt, ben zelf met mijn toen 11-jarige dochter 8 jaar geleden vertrokken naar Florida, wat mijn dochter toch wel wat aanpassingsproblemen heeft gekost.
Om zekerheid te verkrijgen zou ik het eens navragen op een school in je buurt.
Ik vraag me alleen af waarom jullie dit je zusje aandoen? Een bezoek tijdens de zomervakantie van 4=6 weken kan ik begrijpen, maar een 11-jarige uit de vertrouwde omgeving halen en plaatsen voor 3 maanden op een school waar ze waarschijnlijk de helft niet mee krijgt waar de leraren en kinderen het over hebben door de andere taal?
Dit is niet verkeerd bedoelt, ben zelf met mijn toen 11-jarige dochter 8 jaar geleden vertrokken naar Florida, wat mijn dochter toch wel wat aanpassingsproblemen heeft gekost.
-
- Amerika-expert
Re: vraagje over basis school (Florida) voor 3 maanden
Ik zou de vraag eens voorleggen aan de school in Nederland. Is er zoiets als 'thuisscholen'? Kan je zusje niet huiswerk meekrijgen voor die maanden? Kan er niet iets via het internet geregeld worden, zodat zij in ieder geval -- met hulp van jou en je moeder -- toch de lessen een beetje kan blijven volgen vanaf een afstand?
Plus: wanneer zou je moeder willen gaan? In de zomer (of in de winter) kan er natuurlijk een brok(je) Nederlandse schoolvakantie in die drie maanden zitten. Drie maanden in de VS (zeker als daar een Nederlandse schoolvakantie in zit) is natuurlijk ook een brok onderwijs voor een 11-jarige. Goede voorbereiding (in ieder geval wat Engels betreft) voor de middelbare school.
Plus: wanneer zou je moeder willen gaan? In de zomer (of in de winter) kan er natuurlijk een brok(je) Nederlandse schoolvakantie in die drie maanden zitten. Drie maanden in de VS (zeker als daar een Nederlandse schoolvakantie in zit) is natuurlijk ook een brok onderwijs voor een 11-jarige. Goede voorbereiding (in ieder geval wat Engels betreft) voor de middelbare school.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Vraagje over basisschool (Florida) voor 3 maanden
Mogelijk kan je je zusje wel ingeschreven krijgen in een prive school. Maar dat is vermoedelijk geen goedkope optie. Al kan je dan ook kijken naar Katholieke/Kristelijkge scholen. Die zijn vaak wat goedkoper.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
Tijdelijke inschrijving is mogelijk maar niet makkelijk. DoD families die mee gaan voor TDY kunnen hun kinderen tijdelijk inschrijven op een andere school maar hoe dat precies werkt weet ik niet.
Ik weet wel dat het nog een flink gedoe was om onze kinderen hier in Florida in te schrijven en dat terwijl ze het schooljaar in Utah waren begonnen en daar dus een gezondheidsverklaringen hadden gekregen. Dat was hier niet geldig dus moesten we een dokter vinden en moesten ze opnieuw onderzocht worden. Bovendien moet de oude school alle informatie doorfaxen en dat kan lastig zijn vanuit een Nederlandse school omdat alles vertaald moet worden.
Naar welke school zou ze trouwens gaan dan? Middle of elementary? Onze dochter van 11 gaat naar Middle school maar een buurmeisje van 11 zit nog in 5th en gaat dus naar Elementary. En dan is de vraag hoe de lessen hier in Florida aansluiten bij de lessen in Nederland. Van Utah naar Florida was een heel verschil en de counselor dacht er zelfs even over om onze dochter in de makkelijke klassen te plaatsen omdat dat zou helpen om haar op het gewenste niveau te brengen. Godzijdank was het een counselor met goed verstand en een vriendelijk hart want na een kort gesprekje met onze dochter besloot ze om haar even snel te testen en nu doet ze alleen advanced classes.
Maar m'n zoon van 6 heeft sinds kort een jongen uit Schotland in de klas en die heeft toch wat taalproblemen en de juf heeft moeten uitleggen dat hij wel Engels spreekt maar dat Engels een beetje anders is in andere landen.
Al met al weet ik niet of je je zusje er een plezier mee doet om haar naar een Amerikaanse school te sturen voor zo'n korte tijd. Misschien wel, misschien vindt ze het super. Maar het zal een heel gedoe zijn, als het mogelijk is.
Ik weet wel dat het nog een flink gedoe was om onze kinderen hier in Florida in te schrijven en dat terwijl ze het schooljaar in Utah waren begonnen en daar dus een gezondheidsverklaringen hadden gekregen. Dat was hier niet geldig dus moesten we een dokter vinden en moesten ze opnieuw onderzocht worden. Bovendien moet de oude school alle informatie doorfaxen en dat kan lastig zijn vanuit een Nederlandse school omdat alles vertaald moet worden.
Naar welke school zou ze trouwens gaan dan? Middle of elementary? Onze dochter van 11 gaat naar Middle school maar een buurmeisje van 11 zit nog in 5th en gaat dus naar Elementary. En dan is de vraag hoe de lessen hier in Florida aansluiten bij de lessen in Nederland. Van Utah naar Florida was een heel verschil en de counselor dacht er zelfs even over om onze dochter in de makkelijke klassen te plaatsen omdat dat zou helpen om haar op het gewenste niveau te brengen. Godzijdank was het een counselor met goed verstand en een vriendelijk hart want na een kort gesprekje met onze dochter besloot ze om haar even snel te testen en nu doet ze alleen advanced classes.
Maar m'n zoon van 6 heeft sinds kort een jongen uit Schotland in de klas en die heeft toch wat taalproblemen en de juf heeft moeten uitleggen dat hij wel Engels spreekt maar dat Engels een beetje anders is in andere landen.
Al met al weet ik niet of je je zusje er een plezier mee doet om haar naar een Amerikaanse school te sturen voor zo'n korte tijd. Misschien wel, misschien vindt ze het super. Maar het zal een heel gedoe zijn, als het mogelijk is.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Onze kinderen waren 10/11 toen we 6 maanden in New York gewoond hebben. Er komt inderdaad een heel circus bij kijken om ze ingeschreven te krijgen op een school (zeker toen bleek dat ze diabetes hadden, en er speciaal een 'schoolnurse' moest komen; wij eerst allemaal onderzoeken moesten laten doen in de US). Wij zijn overigens eerst naar de gemeente gegaan naar de leerplicht-ambtenaar. Daar hebben we gevraagd of we ook zelf-studie mochten doen, en dat was geen probleem. Dus gewoon van de basisschool allemaal spullen meegekregen wat we met ze moesten afronden in die periode. Maar de leerplicht-ambtenaar was bij ons 'heel relaxed'; hij vond het een prachtige ervaring om op die leeftijd in zo'n wereldstad te gaan wonen. Bij ons ging het niet echt lekker op de school; na een maandje hebben we ze daar afgehaald en hebben we dus thuis de studie opgepakt. Is prima gegaan allemaal !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Hi allemaal
heel erg bedankt voor alle tips en reacties
maar we hebben een beslissing gemaakt mijn moeder die zal haar in NL achter laten voor de 3 maanden bij mijn zus.
Vind mijn zusje wel jammer want ze had er zin in, maar is allemaal wel beter voor haar want is maar voor een korte tijd.
Nogmaals bedankt allemaal!
Groetjes
heel erg bedankt voor alle tips en reacties
maar we hebben een beslissing gemaakt mijn moeder die zal haar in NL achter laten voor de 3 maanden bij mijn zus.
Vind mijn zusje wel jammer want ze had er zin in, maar is allemaal wel beter voor haar want is maar voor een korte tijd.
Nogmaals bedankt allemaal!
Groetjes
Miami lover....
-
- Amerika-expert

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Men neukt in ieder geval nog altijd mieren. 

Elke
-
- Amerika-expert
Ja, dat heb je met mensen die hun geld verdienen in de vertaalindustrie.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Zou je het niet zo kunnen regelen dat je moeder in een tijd komt dat het zomervakantie is in Nederland? Misschien zou ze dan in overleg met school een week voor of na de zomervakantie kunnen missen. Dat geeft je alweer 7 weken vakantie in de meeste gevallen. Ze zou dan toch voor een deel van die 3 maanden mee kunnen komen en het andere deel bij je zus zijn.
Een kind van 11 op de heen- en of terugreis alleen sturen is wel een grote stap natuurlijk, maar voor die kinderen is er altijd begeleiding.
Een kind van 11 op de heen- en of terugreis alleen sturen is wel een grote stap natuurlijk, maar voor die kinderen is er altijd begeleiding.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Mijn tante zat een heel aantal jaar geleden in een soortgelijke situatie, alleen wilde zij toen 3 maanden naar Australië met haar dochter en man. Ze wilde graag emigreren, maar wilde eerst ween of het zou bevallen. Ze heeft toen op school aangegeven dat ze ging emigreren en heeft haar dochter toen uitgeschreven op de basisschool. Alleen heeft ze de meester ingelicht en verteld wat het plan was. De meester heeft haar toen werk meegegeven voor in Australië (niet dat ze dat toen gemaakt heeft, maar goed
)

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1494 Weergaves
-
Laatste bericht door WM-USA
-