Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren in Amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
ThomBindels
Amerika-newbie

Studeren in Amerika

Bericht door ThomBindels »

Hallo allemaal,

Na een tijdje rond te neuzen hier op het forum heb ik toch besloten een account aan te maken :)

Ik ben een gigantische Amerika fan en wil graag naar Amerika emigreren, maar omdat ik nog maar 16 ben doe ik het nog rustig aan en wil ik vooral zoveel mogelijk te weten komen.
Ik heb net na zitten denken en wil graag tijdens mijn studie naar Amerika toe. Ik doe op dit moment VWO en wil naar de TU/e, weet iemand of daar uitwisselingsprojecten met Amerika zijn en of er iemand met ervaring is.
Ook wil ik graag mijn master in Amerika afronden zodat ik toch al een tijd in Amerika heb gezeten en heb kunnen zien of het daadwerkelijk zo perfect is als ik denk, weet iemand of het mogelijk is je master nog in Amerika af te ronden en of iemand hier ervaring mee heeft.

Alvast bedankt!
Thom
goldenhills
Amerika-expert

Re: Studeren in Amerika

Bericht door goldenhills »

Ik denk dat dat per vakgroep afhangt. De ene heeft meer internationale contacten dan de ander. Ik ben zelf een beetje bekend met het meet- en regeltechniek (control systems) wereldje, en dat is behoorlijk internationaal. Financieel gezien zal het handiger zijn om je master bij de TU/e te halen, en te proberen een uitwisseling te doen tijdens die periode. Denk je dat je door wilt? Een (betaalde) promotie in het buitenland is denk ik nog wat kansrijker, en een post-doc heeft nog wat betere kansen. Studeren in de VS is heel erg duur als je geen sponsor hebt. Een promotie in wordt in de VS ook als studeren gezien.

Ik heb zelf mijn master+promotie in NL gedaan, en ben ook in de VS terechtgekomen. Studeren in de VS is niet perse nodig om hier voor langere tijd te geraken, maar kan je kansen wel vergroten. Een goede technische studie (zoals aan de TU/e) is in ieder geval een goede start.
ThomBindels
Amerika-newbie

Bericht door ThomBindels »

Geweldig om te horen, ik ga eens kijken of ze uitwisselingen hebben bij de TU/e. Dat zou geweldig zijn.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat als je een aantal jaar in Eindhoven hebt gezeten je nergens anders meer heen wilt :wink: :thumbup:

Maar alle gekheid op een stokje. Doe zoals je zelf zegt idd rustig aan. Zorg eerst dat je je studie goed afrond en kijk over een paar jaar of je die droom nog hebt. Er kan veel veranderen in korte tijd.

Ik had vroeger die droom ook heel erg. Inmiddels nogsteeds wel, maar de kans dat je zomaar even 1,2,3 amerika binnenwandelt om te wonen en werken is nihil.
Dyphusion
Amerika-ontdekker

Bericht door Dyphusion »

PSVwally schreef:Ik denk dat als je een aantal jaar in Eindhoven hebt gezeten je nergens anders meer heen wilt :wink: :thumbup:
Valt wel mee hoor :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer