Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kansen B2 Visum?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
jcrochet
Amerika-newbie

Kansen B2 Visum?

Bericht door jcrochet »

Dag mensen,

De volgende situatie: ik ben sinds 4 jaar in een relatie met mijn vriend die in Californië woont. We willen al lang voor een langere periode tijd met elkaar doorbrengen, en in september ben ik van plan om daar voor 180 dagen op een B2 visum heen te gaan om samen rond te reizen. Momenteel ben ik bezig met een vierjarige Master, welke ik een jaar ga onderbreken.

Ik ben tijdens onze relatie circa 8 keer eerder naar de VS geweest, telkens voor een periode van 2-3 weken. M.u.v. een periode van 3 maanden in 2010 (op vwp).

Ik kan aantonen dat ik zeer ruimschoots financiële garanties heb, dat ik een huis in eigendom van de familie heb als ik thuiskom, dat ik een baan heb als ik terugkom, en dat ik weer verder ga met studeren hier. Bovendien zijn wij een stel van gelijk geslacht en is het daarom bij wet (helaas) niet mogelijk om te immigreren als "importbruidegom".

Wat denken jullie dat mijn kansen zijn om een B2 visum te bemachtigen? Advies? Tactieken? Moet ik het over mijn relatie hebben, of over vrienden (gezien het feit dat of wij trouwen niks uitmaakt).

Dank,

Jean
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Kansen B2 Visum?

Bericht door kastelke »

Als ik kijk naar de verhalen die we hier lezen de afgelopen weken, zou ik het op dit moment uit mijn hoofd halen om een B2 aan te vragen, tenzij ik een gepensioneerd Koppel was.
Het risico is namelijk dat, indien je afgewezen wordt, je NOOIT meer op het vwp kan gaan reizen! Dus misschien beter een dag of 80 gaan, een paar maanden terug naar huis komen, en dan terug gaan voor een dag of 80 (met de hoop dat ze daar niet over gaan vallen, maar als ze dat doen heb je tenminste voor de toekomst nog een alternatief, namelijk het B2 visum).
Als je vriend ook zo lang vrij kan nemen om met je rond te reizen, is het misschien een goed idee dat hij dan naar jou komt, en dat je buiten Amerika wat rondreist? Of dat je bv. eerst een reis doet in Zuid-Amerika of Canada, en dan pas de grens over gaat en dan nog binnen het vwp een aantal weken kan verblijven.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Susannedeb
Amerika-ontdekker

Re: Kansen B2 Visum?

Bericht door Susannedeb »

Hi Jean,

Als je bij de Ambassade het eerlijke verhaal neerlegt en ze je daar een B2 visum toewijzen denk ik dat je bij de douane ook geen problemen zal tegenkomen, mits je alles goed kunt onderbouwen, want wat Elke ook al zegt. Wordt je terug gestuurd, moet je zelfs voor vakanties langs bij de ambassade om je visum aan de vragen en mag je vaak de eerste 10 jaar in ieder geval niet naar Amerika.

Misschien is het ook handig om eens met een visumorganisatie in Nederland te praten, die weten echt de exacte regels, want dit veranderd ook elke keer. En zo zit je wel bij de juiste bron.

Succes!
New York is my Destination!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer