Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werken in de USA. Visum?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Suzanniena
Amerika-newbie

Werken in de USA. Visum?

Bericht door Suzanniena »

Hallo allemaal,

ik ben zo blij dat ik dit forum gevonden heb! Ik zit met zoveel vragen en heb al zo vaak de website van de Ambassade bekeken, maar ik weet steeds nog niet hoe en wat precies. Het zou mij enorm helpen en geruststellen als ik paar antwoorden zou kunnen vinden op mijn vragen :)

Ik ben momenteel in Los Angeles voor een onbetaalde stage van 2 maanden. Ik ben hier met een J-1 visum. Helaas moet ik over 5 dagen vertrekken!
Ik heb het hier enorm naar mijn zin en zou graag zo snel mogelijk terug willen komen. Ofwel voor een nieuwe stage (betaald deze keer) of voor te werken. Nu, dit zal waarschijnlijk allemaal niet zo makkelijk gaan dus ik had een paar vragen om dit te kunnen verwezenlijken :)

De beste optie zou zijn (denk ik) om een nieuw J-1 visum aan te vragen en hiermee mijn job uit te oefenen en zo ook geld te kunnen verdienen... MAAR:

1) Kan ik mijn J-1 visum verlengen/opnieuw gebruiken/opnieuw aanvragen? En kan ik met dit visum ook geld verdienen? Is er een limiet aan hoeveel ik kan verdienen hiermee?

2) Als een J-1 visum niet van toepassing is, en ik vind hier een job. Hoe kan dit dan geregeld worden? En welk visum is dan het beste van toepassing? En hoe lang zou het duren eer dat zo een visum in orde is?

Ik hoop dat iemand de juiste antwoorden hier op weet! En ik ben u eeuwig dankbaar :)

Vele zonnige groeten uit LA,

Suzan

x
goldenhills
Amerika-expert

Re: Werken in de USA. Visum?

Bericht door goldenhills »

Je mag geld verdienen op een J-1, dat is het probleem niet. Hoe makkelijk het is om een betaalde J-1 positie te vinden weet ik niet.

Een 'echte' baan vereist tenminste een H-1B, en die zijn moeilijk te krijgen. Er is op dit forum al veel over geschreven.

Als je tenminste een jaar op een F-1 studeert kun je een F-1 OPT aanvragen, en kun je daarna nog een jaar in de VS blijven om te werken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer