Ik ben van plan om in oktober weer aan het reizen te gaan voor een jaartje.
Ik ga beginnen in de Verenigde Staten, maar veel verder dan dat plan ik eigenlijk liever niet vooruit.
Ik hou er namelijk wel van om te kijken welke leuke opties er voorbij komen terwijl ik aan het reizen ben.
Liefst van al zou ik een B-2 visa voor een jaar aanvragen, want hoewel het zeker zou kunnen dat ik ook andere landen ga doen,
kan het ook net zo goed zijn dat ik het hele jaar in de Verenigde Staten zou willen blijven. Het zou dus leuk zijn om een visa te hebben
waarmee ik het land zonder zorgen in en uit kan.
Alleen, met alles wat ik op dit en andere fora al gelezen heb over het aanvragen van het B-2 visa vraag ik mij
af of het wel een goed idee is om dit aan te vragen. Ik ben nog nooit eerder in de Verenigde Staten geweest, heb een huis in België
(om dus aan te tonen dat ik wel van plan ben om terug te komen naar hier) en heb ook wel behoorlijk wat budget voor die reis, alleen
denk ik niet dat het voldoende zou zijn om aan te tonen dat ik er echt een volledig jaar van kan leven daar. Ik plan behoorlijk wat aan dingen
als couchsurfen en dit soort zaken te doen, als het budget er te snel door gaat, ga ik misschien een tijdje naar goedkopere oorden, eventueel ergens waar
ik wel mag werken om weer wat budget op te bouwen, of wie weet kom ik uiteindelijk maar aan 9 maanden of zo voor ik weer naar huis ga.
Alleen heb ik dus al door dat ze bij het uitgeven van dit soort visa niet bepaald zitten te wachten op dit soort vage plannen helaas

Dus mijn vraag aan jullie, hebben jullie enig advies rond wat ik het beste zou aanvragen? Misschien zou op ESTA reizen beter zijn, maar ik ben er wel vrij
zeker van dat ik de eerste 3 maanden sowieso in de Verenigde Staten zal blijven, en als ik dan dus een tijdje ergens anders heen trek, geraak ik dan nog wel terug
binnen in Amerika? Of zou het beter zijn om eerst 3 maanden op ESTA te reizen en dan te proberen een B-2 aan te vragen vanuit een ander land, voor een half jaar dan? Of eerst een B-2 voor een half jaar en dan proberen te verlengen? Iemand ook enig idee hoeveel budget per maand er verwacht wordt voor een B-2 visa en of ik dit al bij de aanvraag moet kunnen aantonen dat ik dit heb, of pas bij vertrek? Want tegen dat ik vertrek heb ik weer een hoop meer weten te sparen natuurlijk.
En dan vroeg ik me verder ook af, is het toegestaan om freelance werk te doen online via websites als bijvoorbeeld http://www.elance.com of mag dit ook weer niet?
Alle advies is welkom. Alvast bedankt!