Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Esta Formulier
Re: Esta Formulier
Nodig, als in verplicht? Nee. Maar het kan handig zijn. Er zijn al mensen geweest die erom gevraagd werden (meestal door de vliegtuigmaatschappij). En die paar velletjes (zelfs als je met een gezin reist) zorgen niet voor overgewicht in je handbagage.
Altijd meenemen, kan geen kwaad. Geeft jezelf ook meer rust.
Ik heb ook een vraagje over ESTA formulier. Ik ga deze maand enkele weken naar Amerika. En november kom ik 2,5 week terug. Kan ik dan gewoon weer een ESTA formulier invullen om terug te gaan tot december?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
ESTA is twee jaar geldig, tenzij je een nieuw paspoort hebt in die tijd.
En uitprinten is absoluut niet nodig, heb ik nog nooit gedaan.
Wat bedoel je precies? Ga je deze maand naar Amerika en daarna weer in november?modtje schreef:Ik heb ook een vraagje over ESTA formulier. Ik ga deze maand enkele weken naar Amerika. En november kom ik 2,5 week terug. Kan ik dan gewoon weer een ESTA formulier invullen om terug te gaan tot december?
Ja dat bedoel ik. Deze maand naar ginds enkele weken en november terug komen voor 2,5week ongeveer. En dan terug.mtl schreef:Wat bedoel je precies? Ga je deze maand naar Amerika en daarna weer in november?modtje schreef:Ik heb ook een vraagje over ESTA formulier. Ik ga deze maand enkele weken naar Amerika. En november kom ik 2,5 week terug. Kan ik dan gewoon weer een ESTA formulier invullen om terug te gaan tot december?
Gaat dat met dat ESTA formulier nog. Of moet ik een nieuw ESTA formulier aanvraag als ik terug ben?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Als je ESTA niet meer dan twee jaar geleden is aangevraagd en je hebt hetzelfde paspoort mag je gewoon afreizen. Houd er wel rekening mee dat je vragen kunt krijgen waarom je nu weer daar bent na zo'n korte tijd en ze kunnen je bij een uitleg die ze niet aanstaat gewoon weer terug naar Amsterdam sturen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Bedankt voor de info. Ja ik ben ook bezig met een B2 visum omdat ik daar een tijdje ga sporten.Katja schreef:Als je ESTA niet meer dan twee jaar geleden is aangevraagd en je hebt hetzelfde paspoort mag je gewoon afreizen. Houd er wel rekening mee dat je vragen kunt krijgen waarom je nu weer daar bent na zo'n korte tijd en ze kunnen je bij een uitleg die ze niet aanstaat gewoon weer terug naar Amsterdam sturen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik persoonlijk ook niet, maar er zijn hier op dit forum al wel mensen die het wel hebben moeten laten zien. Uitprinten voor de zekerheid kan dus nooit geen kwaad.Pete.Z schreef:ESTA is twee jaar geldig, tenzij je een nieuw paspoort hebt in die tijd.
Als "sporten" het karakter heeft van "les krijgen" of "stage lopen" dan mag dat officieel niet met een ESTA of B2 visum. Even opletten wat je tegen de immigration officer zegt dus.modtje schreef:Ja ik ben ook bezig met een B2 visum omdat ik daar een tijdje ga sporten.
Wat moet ik dan zeggen?? Ik ga daar geen geld mee verdienen ook niet. Aan de telefoon vertelden ze mij dat ik B2 nodig zou hebben.dimona schreef:Als "sporten" het karakter heeft van "les krijgen" of "stage lopen" dan mag dat officieel niet met een ESTA of B2 visum. Even opletten wat je tegen de immigration officer zegt dus.modtje schreef:Ja ik ben ook bezig met een B2 visum omdat ik daar een tijdje ga sporten.
Wie was dat aan de telefoon dat ze dat aan jou vertelden?
Iemand van de ambassade zelf. Heb naar hun gebeld voor uitleg en om een afspraak te makenmtl schreef:Wie was dat aan de telefoon dat ze dat aan jou vertelden?
Misschien zou je hier wat beter kunnen uitleggen wat je daar precies gaat doen. Sporten is zo cryptisch dat wij je daarmee ook niet kunnen helpen.
Ik speel hier rolstoelrugby. En ben nu gevraagd om bij een ploeg in Amerika een seizoen te gaan spelen. Het word niet betaald!Hockey schreef:Misschien zou je hier wat beter kunnen uitleggen wat je daar precies gaat doen. Sporten is zo cryptisch dat wij je daarmee ook niet kunnen helpen.
Zei zorgen wel voor mijn verblijf onkosten ervan, zei betalen mijn vluchten en dergelijken.
Vandaar een B2 toeriste visum aanvragen hé?
Heb jij deze informatie ook aan de telefoon verteld toen je de ambassade belde? Want dit klinkt als werk. Je krijgt weliswaar geen salaris in cash, maar als alle andere zaken wel betaald dan kan dat opgevat worden als betaald worden. En dan zou je een prof sportersvisum nodig hebben. Weet daar de code niet van.
Ja dit vertelde ik ook aan de telefoon. En werd wel zeker 4x gevraagd als ik niet betaald ervoor werd!! Maar word dus echt niet betaald. Ja andere zaken bekostigen hun, zoals verblijf en de vlucht. En aan de telefoon vertelden ze mij dat ik voor een toeriste visum moest gaan dan zo B2. Iemand van bij mij in de ploeg heeft dit zo ook 2j terug gedaan.
Ik moet dan wal een brief voor leggen waar ik verblijf en waar instaat dat hun mijn verblijf betalen.
Ik moet dan wal een brief voor leggen waar ik verblijf en waar instaat dat hun mijn verblijf betalen.
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Nu heb ik een ESTA formulier wat nog geldig is als ik wegga, maar niet meet alsPete.Z schreef:ESTA is twee jaar geldig, tenzij je een nieuw paspoort hebt in die tijd.
.
Ik terug kom.
Moet ik een nieuwe aanvragen?
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht