Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eindelijk een sponsor/werkgever! (en nu?)

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
dianasama
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Eindelijk een sponsor/werkgever! (en nu?)

Bericht door dianasama »

Afbeelding
The ring must be destroyed!!

:lol:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Over dat O visum, zie ook

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 12&t=44598

Je weet het maar nooit.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mijn zoon heeft ook jaren gedroomd van Weta Workshop. Hij probeerde ons dus te overtuigen om naar Nieuw-Zeeland te verhuizen ipv Canada. :lol:
Het moet een geweldige ervaring zijn om daar te kunnen werken, en dergelijke dingen zullen zeker bijdragen aan het verkrijgen van een O-visum, misschien op termijn. Probeer eens een goede advocaat te vinden die ervaring heeft met O visa in creatieve beroepen, en bekijk je career portfolio eens samen met hem/haar om een zicht te krijgen op waar je eventueel nog aan moet werken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dianasama
Amerika-ontdekker

Bericht door dianasama »

Dat is een goed idee inderdaad! Om met een advocaat te praten over de opties voor een O visum. Maar ik denk dat dit post-weta zou zijn, als dat tenminste allemaal doorgaat natuurlijk! (reacties terug en beloftes zijn altijd mooi en het geeft moed om door te zetten, maar ik heb inmiddels geleerd niks te vieren tot ik er écht zit...) Nieuw Zeeland is overigens ook een prachtig land. Maar een enorme cultuur shock met de States! Toch een heel stuk minder luxe en overvloed in het algemeen naar hoe ik het ervaren heb. Maar wel een stuk gezonder, en het beste eten wat ik tot nu toe heb gegeten :D

Inmiddels heb ik twee studio's bezocht, met goed resultaat! De eerste studio wilde me eigenlijk gelijk al inhuren, maar ze waren bereid om het 'on the books' te doen, volgens de regels. In dat geval kijk ik toch naar de J1 als trainee, als dit op korte termijn zou moeten gebeuren... Ik denk dat je zoiets inderdaad met een H of O zou moeten doen, maar dat is op het moment niet haalbaar. Ze hebben begin volgend jaar mensen nodig, en er is geen garantie dat ze eind volgend jaar werk voor me hebben :| De hele creatieve industrie leeft van dag tot dag en opdracht tot opdracht. Niemand wil zonder de garantie voor werk investeren in een buitenlandse werknemer eigenlijk. Maar gezien mijn leeftijd en toch niet zoveel jaren aan werk ervaring zou het technisch gezien moeten kunnen om als trainee aan de slag te gaan... Weer achter de workmans comp aan dus... Maar al heb ik maar voet tussen de deur!

De andere studio (parsons-meares, voor de broadway liefhebbers onder ons :D ) was ook spectaculair om er te kunnen zien wat ze maken en wat de faciliteiten zijn. Een vriendin hier heeft er gewerkt en nam me mee vandaag. Om de jurken van the Phantom en the Lionking van dichtbij te zien was de hele netwerk trip eigenlijk bijna al waard... Ze vroegen om mijn CV en ik heb ze mijn website doorgestuurd. Ik mag binnenkort weer terug komen. Wie weet wie weet, fingers crossed!
dianasama
Amerika-ontdekker

Bericht door dianasama »

Zo, het is weer DV lottery tijd en ik kom weer boven drijven op het forum, haha.
Ik vond m'n oude topic weer terug, dus ik dacht, ik doe weer even een update ;)

Tot nu toe ging in 2013 niks volgens plan, en op een of andere manier belandde ik in Londen. Dankzij de belasting voordelen voor de film industrie vertrekken een hoop film makers richting Engeland. Ik heb een plekje gevonden bij mensen die ik van Nieuw Zeeland kende (kleine wereld), en werk in een werkplaats die rekwisieten doet voor film en TV. Heb het geluk aan een hoop mooie titels te mogen werken, en wat een reisje van een maand zou zijn is nu alweer een half jaar! Volgend jaar zien jullie stukjes en beetjes van mijn werk in de bios, ergens op de achtergrond :lol:

Maar Amerika blijft roepen... Zo nu en dan krijg ik weer een mailtje dat hoop geeft...
En dan sla ik wel weer aan het twijfelen. Aan de ene kant zit ik prima hier in Londen. Er is (te)veel werk, en werken in Amerika is al zo vaak nét niet gelukt terwijl ik hier gewoon naar binnen loop. Bovendien lijkt Hollywood naar Pinewood te komen... Misschien is hier vestigen zo gek nog niet.

Om uit al het getwijfel te komen ga ik twee weken naar New York terug volgende maand. Even kamperen bij m'n vrienden en van het thuis weg van huis genieten. En natuurlijk weer langs bij de mensen die contracten en sponsorship noemen. Ik dwarrel komende tijd dus weer langs de alles amerika topics om me weer opnieuw in te lezen in alles visum opties. Bear with me! :geek:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Leuk dat je je even meldt en ons vertelt hoe het verder gaat !
Zo te lezen doe je het dus uitstekend, je hebt werk, en je leert veel. USA of niet-USA, dit is allemaal prima voor je resume lijkt me zo.
Veel plezier in NY zometeen !
dianasama
Amerika-ontdekker

Bericht door dianasama »

Bedankt!

Ik ben blij dat het allemaal een beetje aan het lukken is, toen ik afstudeerde van de kunstacademie zag ik het duister in. Maar er komt langzaam aan schot in. Ik kan eindelijk volledig van m'n creatieve beroep leven, en het dekt ook al m'n reiskosten. Nog een paar jaar zo doorgaan met m'n CV opbouwen en ik kan een greep doen naar een O visum :D
Toch wel dubbel hoor... Als blijkt dat ik in Londen gewoon m'n werk kan doen is de noodzaak van verhuizen naar de states er niet langer. Maar New York voelt van overal waar ik heb gewoond nog het meeste als thuis. Heel raar, als ik denk dat ik volgende maand weer door de streets en avenues wandel voelt het net zo zeer als thuiskomen als dat ik m'n familie in Nederland op zoek..
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jij bent goed bezig!
Schrijf je in ieder geval in voor de loterij. Als je al dat hele kleine kansje hebt, dan moet je toch maar in 2015 beslissen of je wel of niet wilt gaan. Er is niets mis met het hebben van meerdere opties. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dianasama
Amerika-ontdekker

Bericht door dianasama »

Dat ga ik sowieso doen inderdaad, kan nooit kwaad!
Kan ik dezelfde foto als vorig jaar gebruiken trouwens? Anders van het weekend even de stad in, zoeken voor een fotograaf die ze maakt in Amerikaanse standaard.
Ik vraag me af of ik nog iets kan doen voor goed geluk, maar aan het eind van de dag blijft het een internet formuliertje dat de molen in gaat :D
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik zou voor de US toch nog eens verder zoeken naar de mogelijkheden voor een of meer stages.
Bv. aan de westkust van de US en in Canada, wat zijn grote namen op jouw gebied ?
In deze fase zijn stages nog mogelijk denk ik ? Indien ja, dan moet je daar nu van profiteren.
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

dianasama schreef:Kan ik dezelfde foto als vorig jaar gebruiken trouwens?
Ja hoor, wij gebruikten foto's 3-4 jaar lang, dit jaar zelfs 'gewonnen' met drie jaar oude foto's.
Je hoeft pas nieuwe foto's laten maken als je gewonnen hebt en de documenten (met dus de foto's :-) ) moet opsturen.
Never give up!
dianasama
Amerika-ontdekker

Bericht door dianasama »

Op stage gebied- waar ik op dit moment in m'n carriére enorm van zou profiteren, is een stage of baan als assistent ontwerper. Maar dan zou ik voor een persoon of productie werken ipv een bedrijf, dus dan loop ik weer vast qua werk vergunning. Bedrijven die daar zitten zijn te vergelijken wat ook in Londen zit, sterker nog, waar ik nu werk verschepen we nog wel eens een container met spullen die kant op :D Misschien kan ik eens mee met een L visum... hmmmm... Kijken wat daar de opties dan van zouden zijn!

Gelukkig kan de foto weer gebruikt worden, scheelt weer!! :thumbup:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

L-1 lijkt me voorlopig niet snel mogelijk voor je, maar er bestaat zoiets als B1 in lieu of H-1B. Waarbij je in opdracht van een buitenlandse werkgever naar de US kunt voor kortdurende werkzaamheden die eigenlijk een H-1B vereisen (als het voor langere tijd zou zijn).
Kijk eens op de websites van USCIS en State Department.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer