Dat is een goed idee inderdaad! Om met een advocaat te praten over de opties voor een O visum. Maar ik denk dat dit post-weta zou zijn, als dat tenminste allemaal doorgaat natuurlijk! (reacties terug en beloftes zijn altijd mooi en het geeft moed om door te zetten, maar ik heb inmiddels geleerd niks te vieren tot ik er écht zit...) Nieuw Zeeland is overigens ook een prachtig land. Maar een enorme cultuur shock met de States! Toch een heel stuk minder luxe en overvloed in het algemeen naar hoe ik het ervaren heb. Maar wel een stuk gezonder, en het beste eten wat ik tot nu toe heb gegeten
Inmiddels heb ik twee studio's bezocht, met goed resultaat! De eerste studio wilde me eigenlijk gelijk al inhuren, maar ze waren bereid om het 'on the books' te doen, volgens de regels. In dat geval kijk ik toch naar de J1 als trainee, als dit op korte termijn zou moeten gebeuren... Ik denk dat je zoiets inderdaad met een H of O zou moeten doen, maar dat is op het moment niet haalbaar. Ze hebben begin volgend jaar mensen nodig, en er is geen garantie dat ze eind volgend jaar werk voor me hebben

De hele creatieve industrie leeft van dag tot dag en opdracht tot opdracht. Niemand wil zonder de garantie voor werk investeren in een buitenlandse werknemer eigenlijk. Maar gezien mijn leeftijd en toch niet zoveel jaren aan werk ervaring zou het technisch gezien moeten kunnen om als trainee aan de slag te gaan... Weer achter de workmans comp aan dus... Maar al heb ik maar voet tussen de deur!
De andere studio (parsons-meares, voor de broadway liefhebbers onder ons

) was ook spectaculair om er te kunnen zien wat ze maken en wat de faciliteiten zijn. Een vriendin hier heeft er gewerkt en nam me mee vandaag. Om de jurken van the Phantom en the Lionking van dichtbij te zien was de hele netwerk trip eigenlijk bijna al waard... Ze vroegen om mijn CV en ik heb ze mijn website doorgestuurd. Ik mag binnenkort weer terug komen. Wie weet wie weet, fingers crossed!