Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Esta Formulier

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
USInsider
Amerika-expert

Re: Esta Formulier

Bericht door USInsider »

De moeder, zoals ik het begrijp, vroeg een visum aan terwijl ze nog geen Ned. paspoort had, maar een tijdelijke verblijfsvergunning (?)
Of dat een fout genoemd kan worden is inderdaad debatable, noem het vergissing, verkeerde inschatting, in ieder geval heeft het TS meteen problemen bezorgd toen hij voor het eerst naar de US kwam.
En nogmaals, ik kan me voorstellen dat TS dit als een weigering van de aanvrages van zijn moeder heeft gezien, niet als het weigeren van een aanvrage door hem gedaan.
Aangezien USCIS ook illegaal verblijf onder 18 jaar oud kan vergeven - omdat de persoon in kwestie op dat moment nog niet zelfstandig kan handelen - vind ik het wat vreemd dat hij te horen kreeg dat hij in het vervolg moest antwoorden dat hem ooit een visa was geweigerd.
Het zou natuurlijk het beste zijn geweest als TS meteen een advokaat had geraadpleegd. Echter hij zag op dat moment geen echte problemen aan de horizon. Je kunt TS niet verwijten dat hij niet 110% op de hoogte is van alle regels en regeltjes etc. van USCIS.
Plus we weten allemaal inmiddels dat als het om een B-visum gaat, de mind-set van de consular officer een vrij grote rol kan spelen.
Art77
Amerika-newbie

Bericht door Art77 »

Is het niet verstandig voordat ik een advocaat neem dat als eerst met de ambassade van USA of met de conculate contact op neem en vertel dat mijn moeder een visum had aangevraagd dat ik dan onder 18 was?
Of moet ik het toch een advocaat nemen en de zaak aan hem overlaten ?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het is de ervaring van sommigen hier, dat de consul meestal achter de beslissingen van zijn ondergeschikten staat.
Ik denk dat een advokaat raadplegen een goed idee is, maar het is geen garantie voor goed resultaat. Plus het kan kostbaar worden.
Ook denk ik dat je pas kans maakt op een visum als je situatie beduidend is veranderd, dus met aantoonbare banden aan Ned.
Allemaal heel jammer, maar je bent echt niet de enige in deze situatie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer