Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Studentenvisum emergency !
-
- Amerika-ontdekker
Re: Studentenvisum emergency !
Cmon people . we zijn hier op een forum , zo illegaal typ ik niet . Ik wil niet dat het onderwerp switched naar mijn grammatica . het is een informele sfeer toch ?
Nu is mijn eerdere vraag compleet genegeerd en heeft iedereen besloten om in het kan je toefl test halen trein in te stappen , Ik heb een paar sample toefl toetsen gemaakt en ik heb dat ook goed gemaakt . Please guys ik ben wanhopig om door het visa proces heen te komen . Als ik het test niet haal laat ik jullie dat weten oke .
Nu is mijn eerdere vraag compleet genegeerd en heeft iedereen besloten om in het kan je toefl test halen trein in te stappen , Ik heb een paar sample toefl toetsen gemaakt en ik heb dat ook goed gemaakt . Please guys ik ben wanhopig om door het visa proces heen te komen . Als ik het test niet haal laat ik jullie dat weten oke .
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@dragonwell, ja het was via kilroy die uitwisseling doen met scholen in Amerika en er stond een blog van een meisje die beweerde stufi te ontvangen ervoor dus ik was er ook helemaal van ovetuigd dat dat ging lukken, maar toch werd het afgewezen, het was een community college die zijn dacht ik altijd beroepsgericht (associate degree), waarna je doorstroomd in een bachelor de laatste 2 jaar, heel vreemd en was echt balen dus ik zou eerst de aanmelding voor stufi opsturen voor je je gaat aanmelden bij de school want als het afgewezen word dan zit je toch, hoop natuurlijk dat het toegewezen word voor je dit zou een super kans zijn en een ervaring voor het leven
vraag me dan alleen af hoe ze dit beoordelen wel of niet.. ik weet met uitwisseling van je nederlandse bachelor krijg je soieso je stufi door betaald maar dit is vaak voor een semester of een stage. Het is heel verwarrend met de duo en buitenlandse opleidingen vind ik, ik denk zelf dat ze het alleen doen als je meteen een bachelor volgt. Maar dan de financial proof dit moet je helaas echt meteen laten zien, de $20000 is inderdaad vaak wat ze vragen soms zelfs meer $25000 is ook niet raar. Dit kan je allemaal aan de school vragen ik had ook alles aan de school gemaild en de aanvraag stufi verzonden voor eventuele aanmelding, neemt allemaal wat tijd in beslag, en vraag ook duidelijk voor welk semester je je nog kan aanmelden voor veel amerikaanse scholen kan je je nu (dacht ik) alleen nog aanmelden voor volgend jaar spring en later, maar dat kan ook per school verschillen.

life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away..
Wat is er precies niet duidelijk aan hetgeen Goldenhills heeft geschreven? Ik vind het lastig om uit je schrijfsels een concrete vraag te destilleren, maar volgens mij is dat het antwoord dat je zoekt, of vergis ik me?Dragonwell schreef:Nu is mijn eerdere vraag compleet genegeerd en heeft iedereen besloten om in het kan je toefl test halen trein in te stappen , Ik heb een paar sample toefl toetsen gemaakt en ik heb dat ook goed gemaakt . Please guys ik ben wanhopig om door het visa proces heen te komen .
goldenhills schreef:Je moet kunnen aantonen dat je voldoende middelen hebt voor de hele periode waarvoor het visum wordt aangevraagd. Dus als het een vier-jarig programma is, dan dus voor de hele vier jaar. Inderdaad kosten en inwoning, en de universiteit / het college bepaalt het bedrag.
Volgens ImmiHelp moet je het bedrag voor het eerste jaar op de bank hebben staan, en moet je concreet bewijs hebben dat je het benodigde bedrag voor de volgende jaren binnen gaat krijgen. Het consulaat heeft overigens het laatste woord. Ze kunnen je op je blauwe ogen geloven, of moeilijk doen over dingen die zwart op wit staan. Hoe beter je bewijs, hoe beter je kansen.
Het gaat niet om illegaal typen, maar om schriftelijke beheersing van de Nederlandse taal. Die beheersing geeft tot op zekere hoogte aan hoe goed jouw algehele taalbeheersing is en dus ook hoe groot jouw kans is om succesvol een studie in de VS af te kunnen ronden. Tevens geeft het voor de lezers hier aan in hoeverre jij serieus bent gezien het verleden met andere vragenstellers die enkel wilden trollen. Tenslotte verwachten we ook in een informele sfeer correct Nederlands.Dragonwell schreef:Cmon people . we zijn hier op een forum , zo illegaal typ ik niet . Ik wil niet dat het onderwerp switched naar mijn grammatica . het is een informele sfeer toch ?
De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Ik heb een aantal vragen gesteld, en die negeer jij. Hier gegeven adviezen negeer je. De indruk die ik krijg is dat jij enkel leest wat je wil lezen, waardoor het lastig wordt om je serieus te nemen en te helpen. Zo heeft goldenhills al een reactie gegeven (door dimona hier nogmaals aangehaald) die jij genegeerd hebt en waarover je vervolgens nogmaals een vraag stelt. En mijn vraag over hoeveel geld je nu precies (en in totaal) beschikbaar hebt ga je ook niet in.Dragonwell schreef:Nu is mijn eerdere vraag compleet genegeerd en heeft iedereen besloten om in het kan je toefl test halen trein in te stappen , Ik heb een paar sample toefl toetsen gemaakt en ik heb dat ook goed gemaakt . Please guys ik ben wanhopig om door het visa proces heen te komen . Als ik het test niet haal laat ik jullie dat weten oke .
Idem voor de vragen en opmerkingen over het stufi bedrag wat jij claimt te zullen krijgen.
En tenslotte ga je voorbij aan het punt dat je qua financiën je nu compleet blind staart op de eerste twee jaar, maar wel al wil doorstromen naar een regulier college waar je nog 2 jaar zal moeten en daarna ook nog je master's degree wil halen. Iets waarvoor je dus ook financiën zal moeten regelen, want, zoals al gezegd, is een studievisum een tijdelijk visum, waarna je terug moet naar hier.
-
- Amerika-expert
Even nog verder off topic, maar heeft illegaal een nieuwe betekenis? De weinige jonge Nederlanders waar ik contact mee heb schrijven heel netjes dus ik ben helemaal niet meer op de hoogte van spreektaal.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
En, ben je al verder gekomen met het regelen van alles voor je studie in USA. Of heeft het forum je op andere gedachten gebracht . Ben wel benieuwd wat je nu uiteindelijk gaat doen .
Probleem is dat vraagsteller niet alleen onzorgvuldige schrijft - dat schijnt onze toekomst te zijn dankzij de duimen op een toetsenbord van een I-phone - maar ook slecht leest.
Het onzorgvuldige schrijven maakt dat de vraag niet echt duidelijk wordt. Bv. de $ 2450 die hij noemt - weet hij zeker dat dat de fees zijn die een college berekend aan buitenlanders ? Of heeft hij naar 'fees' gekeken en realiseert zich niet dat die alleen voor in-state studenten gelden ?
Dan vertelt iemand omtrent de regels, iemand ide het kan weten want zelf met het bijltje heeft gehakt. Toezeggingen van fam. leden wat ze per maand willen dokken zegt het consulaat niets, men wil tenminste het hele bedrag voor het eerste jaar op een rek. zien: tussen de 20 en de 25.000 dollar dus. Nogmaals, dat dekt een (1) jaar.
Helaas geen duidelijke reaktie van de vraagsteller of hij dit heeft begrepen.
Ik verbaas me ook over het bedrag dat wordt genoemd van $ 1600 stufi per maand Zijn ze helemaal besuikerd in Ned. ? als dat waar zou zijn dan.
Zo dat al wordt uitgekeerd lijkt me dat toch meer iets voor heel tijdelijk, voor een beduidend hogere opleiding dan C.C., enz.
Voor LittlePhoenix: clip-on ties, yuk ! But, bow-ties are COOL !
Het onzorgvuldige schrijven maakt dat de vraag niet echt duidelijk wordt. Bv. de $ 2450 die hij noemt - weet hij zeker dat dat de fees zijn die een college berekend aan buitenlanders ? Of heeft hij naar 'fees' gekeken en realiseert zich niet dat die alleen voor in-state studenten gelden ?
Dan vertelt iemand omtrent de regels, iemand ide het kan weten want zelf met het bijltje heeft gehakt. Toezeggingen van fam. leden wat ze per maand willen dokken zegt het consulaat niets, men wil tenminste het hele bedrag voor het eerste jaar op een rek. zien: tussen de 20 en de 25.000 dollar dus. Nogmaals, dat dekt een (1) jaar.
Helaas geen duidelijke reaktie van de vraagsteller of hij dit heeft begrepen.
Ik verbaas me ook over het bedrag dat wordt genoemd van $ 1600 stufi per maand Zijn ze helemaal besuikerd in Ned. ? als dat waar zou zijn dan.
Zo dat al wordt uitgekeerd lijkt me dat toch meer iets voor heel tijdelijk, voor een beduidend hogere opleiding dan C.C., enz.
Voor LittlePhoenix: clip-on ties, yuk ! But, bow-ties are COOL !
-
- Amerika-expert
Yep, bowties are cool 

alleen als je ze zelf strikt!
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
The Doctor takes them from a special little box - inside his big blue box. His fez is cool too !
Sorry - volledig off-topic, maar ik duizel nog helemaal van afgelopen zaterdag...
Sorry - volledig off-topic, maar ik duizel nog helemaal van afgelopen zaterdag...
-
- Amerika-expert
Lol, ik heb afkickverschijnselen 
Had toevallig een weekje vrij van school en heb elke dag oude afleveringen zitten kijken. Nr. 9 en Bad Wold, nr. 10 met de Master en nr. 11 met z'n bowtie en Fez. Vind de Silence toch eigenlijk niet iets om 's avonds laat te kijken (baby kon weer eens niet slapen dus we hingen op de bank). En natuurlijk met z'n allen de nieuwe aflevering gekeken. Super!

Had toevallig een weekje vrij van school en heb elke dag oude afleveringen zitten kijken. Nr. 9 en Bad Wold, nr. 10 met de Master en nr. 11 met z'n bowtie en Fez. Vind de Silence toch eigenlijk niet iets om 's avonds laat te kijken (baby kon weer eens niet slapen dus we hingen op de bank). En natuurlijk met z'n allen de nieuwe aflevering gekeken. Super!
Nog even off-topic:
Als je nog iets leuks wilt zien, zoek on-line op BBC-site even naar een filmpje dat Peter Davison maakte.
(De eerste acteur die je ziet is de zoon van de tweede Dr.)
Dit werkte zonet ook:
http://www.digitalspy.com/british-tv/s7 ... watch.html
Verder, wet je dat er aardig wat mini-episodes bestaan ? Niet door fans gemaakt maar door de BBC. Gemaakt voor oa. Red-Nose day, als trailers, etc.
Sommige heten Tardisodes. Vaak zijn ze een opmaat naar de komende aflevering en bevatten essentiele info daarvoor.
Ik vind The Silence ook zo ingeveer het engste dingen dat er rondsluipt in de Whoniverse.....
En nu tot Kerst wachten !
Ik denk dat ik in de tussentijd alles opnieuw ga bekijken, vanaf de eerste Ecclestone.
Gelukkig heb ik een klein brein dus ik vergeet nogal snel.....
Als je nog iets leuks wilt zien, zoek on-line op BBC-site even naar een filmpje dat Peter Davison maakte.
(De eerste acteur die je ziet is de zoon van de tweede Dr.)
Dit werkte zonet ook:
http://www.digitalspy.com/british-tv/s7 ... watch.html
Verder, wet je dat er aardig wat mini-episodes bestaan ? Niet door fans gemaakt maar door de BBC. Gemaakt voor oa. Red-Nose day, als trailers, etc.
Sommige heten Tardisodes. Vaak zijn ze een opmaat naar de komende aflevering en bevatten essentiele info daarvoor.
Ik vind The Silence ook zo ingeveer het engste dingen dat er rondsluipt in de Whoniverse.....
En nu tot Kerst wachten !
Ik denk dat ik in de tussentijd alles opnieuw ga bekijken, vanaf de eerste Ecclestone.
Gelukkig heb ik een klein brein dus ik vergeet nogal snel.....
-
- Amerika-expert
Helaas zitten wij met kerst bij m'n schoonouders dus missen we de kerstaflevering
Heb je de namaak aflevering met Rowan Atkinson enz gezien? Allemaal bekende Britse acteurs die een korte Who filmpje hebben gemaakt.

Heb je de namaak aflevering met Rowan Atkinson enz gezien? Allemaal bekende Britse acteurs die een korte Who filmpje hebben gemaakt.
Oy, wat dacht je ! Heb je de Red-Nose gezien 'Dr. Who meets Karen Cooper ?'
Hebben jullie geen TiVo die de Kerstaflevering voor je kan bewaren ? Plus di aflevering zal toch wel een paar keer herhaald worden in de dagen daarna ?
Ja - wij zien de aflevering als-ie wordt uitgezonden. Maar dat komt omdat we met Kerst niets beters te doen hebben. Ik ruilde dat zo in tegen Kerst vieren met de familie hoor.
Gaan jullie naar je schoonfamilie ?
Moeten we niet in de 'andere afd.' een Dr. Who ond. starten ?!
Hebben jullie geen TiVo die de Kerstaflevering voor je kan bewaren ? Plus di aflevering zal toch wel een paar keer herhaald worden in de dagen daarna ?
Ja - wij zien de aflevering als-ie wordt uitgezonden. Maar dat komt omdat we met Kerst niets beters te doen hebben. Ik ruilde dat zo in tegen Kerst vieren met de familie hoor.
Gaan jullie naar je schoonfamilie ?
Moeten we niet in de 'andere afd.' een Dr. Who ond. starten ?!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
note mod: Dames, misschien weer proberen on topic te gaan en dit gesprek via pb te voeren? Of idd offtopic een topic openen
Heel gezellig, maar het hoort niet echt hier thuis.

Sorry ! Je hebt gelijk. Het liep een beetje uit de hand.
Misschien kun je de off-topic bijdrages verwijderen ?
Misschien kun je de off-topic bijdrages verwijderen ?