Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stage en trouwen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Henk1990
Amerika-newbie

Stage en trouwen

Bericht door Henk1990 »

Ik heb al meerdere topics gelezen over visa en trouwen, maar heb mijn verhaal nog niet kunnen vinden. Vandaar mijn onderstaande vraag.

Aan het einde van het jaar ga ik een stage in de VS doen voor ongeveer 4 maanden, waarvoor ik waarschijnlijk een J1 visum aan zal kunnen vragen. Een maand voor vertrek ben ik van plan te gaan trouwen en mijn vriendin wil dan met mij mee naar de VS - eventueel wil ze daar nog wat werk of studie doen.

Is het mogelijk een J2 visum aan te vragen voordat je daadwerkelijk getrouwd bent? Het lijkt me namelijk te krap om een maand voor tijd pas de J2 visum aan te vragen en had al gelezen dat het verstandig is om mijn J1 en de J2 van mijn vriendin te gelijk aan te vragen.
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Stage en trouwen

Bericht door Dbacks »

Volgens mij kan je een J2 alleen maar aanvragen als je getrouwd bent (of minderjarig kind bent van) en dus niet als je van plan bent te trouwen.

Ik zou, als jullie toch al van plan zijn te trouwen, dat gewoon eerder doen en dan op tijd de J2 aan te vragen.
Never give up!
Susannedeb
Amerika-ontdekker

Re: Stage en trouwen

Bericht door Susannedeb »

Dat klopt inderdaad, je moet wel echt getrouwd zijn wil je dat kunnen doen.
New York is my Destination!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer